11. února 2011

Erilian, město čarodějů - Tereza Janišová

Erilian - Město čarodějů

Mocné město Erilian řídí Velká rada čarodějů a není vůbec jednoduché stát se jejím členem. Každý by jím chtěl být. Někteří i za cenu zločinu. To ale hlavní hrdinka Kiara, vyrůstající u svého poručníka lorda Tesiana, zatím netuší. Stejně tak nezná pravdu o smrti svých rodičů… 
S Kiarou se setkáváme v okamžiku, kdy vstupuje na Univerzitu magických věd jako studentka prvního ročníku. Od toho okamžiku je konec bezstarostnému dětství. Do jejího života vstupuje láska, zklamání a nečekané odhalení vlastní minulosti. 


Před dvanácti lety byli zavražděni Kiařini rodiče a ona si na to vůbec nepamatuje, ikdyž to viděla. Vrah jí paměťovým kouzlem vymazal paměť. Kiara byla svěřena do Péče lordu Tesianovi, otcovu nejlepšímu příteli. Nedlouho poté byl zabit i Tesianův syn a to Lyrazem Perelian, který byl nedlouho poté vyslýchán Velkou radou čarodějů. Rada Lyraze vyslechla a zbavila ho obvinění, protože šlo o sebeobranu v souboji.
Kiara vyrostla a v sedmnácti letech byla přijata na vysokou školu, ale ne jen tak ledajakou školu. Univerzitu magických věd!
Hned první školní den ji a její nejlepší kamarádku pozvali třeťáci na oslavu nového roku do hospody. Jinxie ale na poslední chvíli nešla, a tak šla Kiara sama. Její spolužáci se ale přiopili a na cestě domů Kiaru dost otravovali a byli dotěrní. Kiaru z nesnází zachránil tajemný muž, který přiletěl na gryfovi.
Kiara svého tajemného zachránce, Lyraze, potkala znovu až za nějakou dobu. Nevěděla však, co se stalo v minulosti, protože si myslela, že její rodiče zemřeli na dračí chřipku.
Ve škole měla problémy pouze s jedním předmětem: přeměňování předmětů, a tak požádala svého zachránce o doučování. Kiaře nakonec tento předmět docela šel a ona prošla všemi zkouškami.
Postupně však zjišťuje, že se do Lyraze zamilovala a jak později zjistila tak i on do ní.
Jenže co se doopravdy událo a kdo zabil Kiařiny rodiče? Pokud chce zjistit všechna tajemství této knihy, rozhodně si ji nenechte ujít!
Většinou českou fantasy moc nečtu, protože mi přijde taková nijaká, ale když jsem v knihovně tuto knihu uviděla, upoutala mě na první pohled. Když se mi nelíbí obálka, knihu většinou nepřečtu, a musím uznat, že tato obálka se velmi povedla.
Jak je to dlouho, co jsem četla knihu, u které by byly krásné ilustrace doplňující příběh ! 
Tahle kniha mě totiž nepřestává překvapovat. Nejde jen o samotný děj a styl psaní, který dokáže pohladit po duši. Je sice pravda, že je na knize poznat, že je to autorčina prvotina, ale také můžeme říct, že má budoucnost. 
A pokud máte rádi milé fantasy příběhy, rozhodně si knihu nadané mladé autorky přečtěte!

2 komentáře:

  1. Na tuhle knížku se hodně těším. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Kniha mě také docela mile překvapila, vlastně jsem to ani nečekala, protože z počátku mi připadalo, že je taková utahaná. Nakonec jsem si ji ale užila a mám velkou radost z toho, že po čase jsem zase narazila na nějakou hezkou českou knihu.

    OdpovědětVymazat

Vaše názory mě vždycky potěší, takže rozhodně v komentování neváhejte. Poprosím vás jen o to, abyste nepoužívali profil Anonymní, ale abyste se raději přihlásili pomocí nějaké účtu, nebo zvolili možnost Název/adresa URL, kde napíšete svoje jméno nebo přezdívku. :)

Pravidelní čtenáři

Používá technologii služby Blogger.

Zasílání novinek na email

Prohledejte blog

Očekávejte recenze:

Mluv by Laurie Halse Anderson

Autoři