25. března 2011

Alchymista – Michael Scott (Tajemství nesmrtelného Nikolase Flamela - 1)

http://data.knizniweb.cz/book/003/205/0032051/medium.jpg
Anotace:
Josh a Sophie jsou obyčejná dvojčata, která si chtějí během prázdnin vydělat na první auto. Josh si najde práci v malém knihkupectví u manželů Flemingových a jeho sestra v kavárně naproti přes ulici. Jednoho dne se jim změní celý život, když se v ulici objeví podivné auto s ještě podivnější posádkou. Jsou svědky kouzelnického souboje o starodávnou knihu kouzel, která má nevídanou moc. Obsahuje totiž všelijaké návody a postupy popisující mimo jiné výrobu zlata z běžných kovů nebo elixír mládí. Není divu, že po ní touží chamtivý Dr. Dee, který se spojil se starší nesmrtelnou rasou, jež zemi vládla dávno před příchodem lidí. Dr. Dere zaútočí na Nicka Fleminga, který ale není jen ledajakým obchodníkem, ale především strážce tajemství knihy kouzel a také alchymista v jedné osobě. Dvojčata se mu po počátečním šoku snaží pomoci ubránit knihu ale nakonec marně. Dee si odnáší nejen pro co přišel, ale také unáší alchymistovu ženu Perenelu. Naštěstí Josh v boji vytrhne z knihy nejdůležitější část pro rituál, který by umožnil návrat nesmrtelných na zemi a tím uvrhl lidstvo do jejich otroctví ne-li hůře. Dvojčata se tak dostávají do nebezpečí, protože Dee bude chtít získat i zbylé stránky a on nenechává svědky. Nicolas Flamel, což je Nickovo pravé jméno, proslulý alchymista, který se narodil před více než sedmisty lety odvádí sourozence do domnělého bezpečí v království bohyně Hekate. Na cestě se k nim připojí starověká válečnice, která sice patří k upíří rase, ale prokáže naprosto svoji loajalitu. V Hekatině říši se dvojčata dovídají, že jim Nick neřekl úplnou pravdu. Existuje věštba, která mluví o velkém boji mezi dobrem a zlem o stávající uspořádaní světa, do kterého se zapojí dvojčata, slunce a měsíc, která jedno jsou a boj rozhodnou. Náhodou má Josh čistě zlatou auru a Sophie čistě stříbrnou. Nick přesvědčí sourozence, aby nechali Hekate, bohyni tří tváří, probudit jejich magickou sílu, protože čím dál víc věcí nasvědčuje tomu, že oni jsou dvojčata z proroctví. Bohužel Dee už to ví také a ve spojení s dalšími dvěma nesmrtelnými napadne Hekatinu říši, a tak Hekate stihne probudit pouze Sophiiny schopnosti. Josh si připadá méněcenný a hlavně zrazený, protože Nickovou vinou ztrácí nejbližšího člověka ve svém životě. Sophie totiž není tím čím bývala, protože probuzení způsobilo, že se mnohonásobně zvýšila její schopnost vnímat věci z okolí, což se neumí vypnout. Naneštěstí není čas, aby ji to Hekate naučila, jelikož její království je zničeno a propadá se zpátky do nicoty, ze které vzešlo. Pod alchymistovým vedením utíkají na jih k čarodějnici, která ovládá jeden z nejdůležitějších živlů-vzduch, a která naučí Sophii vše, co umí a nakonec jim pomůže utéct prostřednictvím kouzelných zrcadel, jelikož i zde je dostihne Dee se svojí armádou mrtvých.

Když v každém knihkupectví, knihovně, pořád dokola narážím na jednu, beru to jako znamení ze shora. Tak jsem se seznámila i s touto knihou. Ale popravdě, nejsem z té knihy moc nadšená. Neříkám, že nemá dobrý děj a postavy, zvláště se mi líbila Scatty a její babička Dora, a ani dvojčata nejsou špatná nebo světově známý Nikolas Flamel a jeho žena, ale celkové mi přišla kniha, jak bych to jen řekla, chladná, to je možná to správné slovo. Je sice pravda, že uvnitř najdete i akční scény a velmi napínavé situace, ale pro mě je chladná. Někdy mi i připadalo zcela absurdní, když autor vysvětloval pojem, který mě přijde docela známý a pak nepopíše něco jiného, co jsem tak nějak odhadla, co by asi mohlo být.
Uznávám, že mi už na hromádce leží další díl, protože závěr knihy a vlastně první kapitola druhého dílu, která je na konci Alchymisty, mě navnadila a knihu jsem si došla půjčit.
Nedbejte moc na moji kritiku, knihu si přečtěte, udělejte si vlastní obrázek a klidně potom přijďte obhajovat svůj názor.

P. S. Ta anotace je vážně anotace a ne nějaké moje blábolení o ději knihy.

6 komentářů:

  1. Alchymistu a vlastně i další tři díly mám na poličce v knihovně, ale ještě jsem se k tomu nedostala .. Ale snad o prázdninách to napravím .. Jak jsou na tom další díly?

    OdpovědětVymazat
  2. Další díly jsou, řekla bych, na podobné úrovni, některý je podle mě lepší a jiný horší. Celkově se mi série docela líbí, protože je to zase něco nového.
    Vřele doporučuji! :)

    OdpovědětVymazat
  3. tak ta anotace mě fakt dostala, takhle dlouhou jsem snad ani neviděla :)

    OdpovědětVymazat
  4. Snad se normálně ani takhle dlouhý nedělaj, ne? To zase jednou něco Knižní klub vymyslel...:DD

    OdpovědětVymazat
  5. Djelloul: The Mafia has been portrayed in many ways in books and movies, and I
    don't have a quarrel with these portrayals, because the Mafia is a work of many facets. Creating your own info or e-letter communication could also be considered. Hamas itself would believe it can take over the entire movement, making it more violent against Israel and aggressive toward other Palestinians", says Barry Rubin in a commentary on UPI. Newspaper companies should be seeking to have subscribers to their service where breaking news can be emailed and send to blackberries and cell-phones. Thats why Indian Hindi papers are very popular in all corners of India.

    My blog post - click here

    OdpovědětVymazat
  6. Četla jsem celou sérii a přiznávám, že jsem byla docela překvapená, jak série dopadla. Brečela jsem u toho a rozčilovala se, jako už dlouho ne. Musím ale uznat, knihy to byly velmi působivé, hodně mě nabili a vždy jsem je vysloveně zhltla. Jen mě vždy rozčilovalo, že kniha popisuje děj několika dní a já pak musím čekat rok, než vyjde pokračování. Bylo to frustrující.

    OdpovědětVymazat

Vaše názory mě vždycky potěší, takže rozhodně v komentování neváhejte. Poprosím vás jen o to, abyste nepoužívali profil Anonymní, ale abyste se raději přihlásili pomocí nějaké účtu, nebo zvolili možnost Název/adresa URL, kde napíšete svoje jméno nebo přezdívku. :)

Pravidelní čtenáři

Používá technologii služby Blogger.

Zasílání novinek na email

Prohledejte blog

Očekávejte recenze:


Autoři