11. března 2011

Princezna Viktorie - Thomas Brezina

Největší obrázek výrobku Princezna Viktorie
Anotace:
Zažijte tajuplné prázdniny s Viktorií. Viktorie tráví prázdniny v Anglii, kam ji rodiče poslali, aby se zdokonalila v angličtině. Cítí se však osamělá a nešťastná, protože jí okolí dává najevo, že o ni nestojí. Po čase se jí náhodou dostane do rukou starý deník, který si před více než sto lety psala mladá princezna Philippa. Zápisky skrývají hrozné tajemství a Viktorie se náhle ocitá v princeznině kůži. Zdá se jí to, nebo se skutečně přenesla do minulosti? Běh událostí je stále záhadnější a Viktorie pochopí, že se stala součástí jakéhosi ďábelského plánu... 

Jestli jste z anotace taky úplně mimo, jako jsem byla já, když jsem si jí poprvé přečetla, dejte této knize ještě šanci.  Je sice pravda, že když jsem přečetla anotaci, chtěla jsem knihu vrátit zpět na polici, ale zastavila mě kamarádka a řekla mi, že ta kniha je docela dobrá a že s anotací nemá skoro nic společného. Její tvrzení trochu opravím. Kniha je hodně dobrá.

Viktorie, dívka z Německa, která si přes prázdniny vydělává v ZOO ve Vídni, jede na tři týdny do Londýna, aby si prohlédla město a zdokonalila svoji angličtinu. Bydlí u Cooperových, vznešené anglické rodiny, která vede nějaké obchody s Viktoriiným otce, který má pštrosí farmu. Viktorie se těší až se seznámí s Claire a jejím bratrem Nathan, ale hned po příjezdu zjistí, že se těšila zbytečně. Claire ji od prvního okamžiku nemá ráda a považuje ji za venkovského křupana a Nathan je divný. Opravdu divný, protože už rok s nikým nepromluvil, kvůli nějakému zákazu od rodičů.
Viktorie se ale seznámí s kadeřníkem Petem, který jí nabídne nový sestřih a později budou spolu chodit běhat do parku.
Na jedné akci paní Cooperové se Viktorie seznámí s opravdovým princem. Alessandrem, který ji poté pozve na prohlídku akvária a na koncert slavného zpěváka.
Viktorie také našla v rozsáhlé knihovně v domě Cooperových deníky. Deníky patřily Philippě, dívce která v domě žila před sto lety a prožívala hrozný život dívky, která se nikdy nevyrovná mužům. Její bratr se jí snažil provdat jen aby získal peníze a když Philippa odmítla sňatek, rozhodl se jí zabít tak, aby to vypadalo jako sebevražda, protože by po ní dědil. Jenže Philippa se rozhodla zachránit si svůj život a svého bratra zabila, když se bránila. Samozřejmě byla u soudu, ale ten jí nakonec propustil a ona se přestěhovala do Ameriky.
Jenže po Viktorii také někdo jde. Ve svém pokoji nachází divné věci a ze začátku si myslí, že za vše může Nathan, který jí ale nakonec zachrání život, protože vyruší útočníka, který utekl.
Viktorie tedy přežila jen tak tak a onoho vraha, protože se zjistilo, že zabil další dvě dívky, samozřejmě zavřeli.

Tuhle knihu jsem přímo zhltla. Příběh je tedy vyprávěn v podstatě z tří pohledů a to z Viktoriina, Philippina a vraha (neřeknu vám, kdo to je). Ze začátku nejvíce vypráví Viktorie, poté se její příběh prolíná s Philippinými deníkovými zápisky a pak se příběh obohatí vždy jen o pár myšlenek vraha. Při vyvrcholení děje si vezme hlavní slovo vrah a je doplňován Viktorií. Poté je tam zase Viktorie a jeden dopis od Philippy.

Zdroj: Fragment

2 komentáře:

  1. Tuhle knihu jsem četla a musím říct, že mě také úplně dostala. Kdybych nevěděla, že Brezina píše vážně skvělé knížky, tak bych po ní nikdy nesáhla. Ale tahle mě vážně dostala. Do poslední chvíle jsem absolutně netušila rozuzlení. Přečti si také Dotek Anděla. U toho si zas vybrečíš oči :)

    OdpovědětVymazat
  2. Dotek anděla už jsem četla, ale je to docela dávno, takže si plánuju dát re-reading v hodně blízké době. :)

    OdpovědětVymazat

Vaše názory mě vždycky potěší, takže rozhodně v komentování neváhejte. Poprosím vás jen o to, abyste nepoužívali profil Anonymní, ale abyste se raději přihlásili pomocí nějaké účtu, nebo zvolili možnost Název/adresa URL, kde napíšete svoje jméno nebo přezdívku. :)

Fotka uživatele My Books - My Loves.
Willinda


Pravidelní čtenáři

Používá technologii služby Blogger.

Zasílání novinek na email

Prohledejte blog

Očekávejte recenze:

Mluv by Laurie Halse Anderson

Autoři