18. března 2011

Tetovaný - Peter V. Brett




Anotace: 

Noc co noc přicházejí s tmou jadrnci - démoni, kteří na sebe berou děsivou podobu i podstatu. Planou sžíravou nenávistí k lidstvu, vládnou nadpřirozenou silou a mocí. Po stovky let pozvolna vyhlazují lidské stádo, které se před nimi skrývá za magickými chranami - mocnými symboly, jejichž původ je zahalen tajemstvím a ochrana děsivě křehká.
Kdysi bojovali lidé s jadrnci za rovných podmínek a zastavili je. Jenže ty dny jsou dávno pryč. Démoni sílí, zatímco lidí díky každonočním útokům ubývá.
Nyní svítá lidstvu naděje. Tři mladí lidé, kteří přežili krutý démonský útok, se odváží o nemožné - vystoupí zpoza křehkého bezpečí chran a riskují vše v zoufalé snaze odhalit tajemství minulosti.
Arlen přinese jakoukoli oběť za svobodu. Truchlivá životní pouť ho dovede až za hranice lidské moci.
Rojer, zmrzačený démonem, který mu zabil rodiče, hledá útěchu v hudbě - a objevuje, že hudba může být stejně tak útočištěm jako zbraní.
Krásná Leesha se stane obratnou léčitelkou, ale lektvary mohou i ublížit…
Společně budou čelit noci.

Vím, že mi někdo tuhle knihu buď doporučil, anebo jsem na ní někde četla recenzi, ať už to bylo jakkoliv, strašně moc děkuji.
Knihu jsem, po nějaké době, co jsem o ní uslyšela poprvé,  objevila  v knihovně a hned jsem si vzpomněla, že už jsem o ní někde četla a tak jsem si jí okamžitě půjčila. Ještě než jsem se do ní pustila, ji našel na hromádce taťka a řekl mi: "To vypadá dobře." A zabavil mi ji, takže jsem ji přečetla až za docela dlouhou dobu, co jsem ji přinesla z knihovny, ale vlastně jsem ráda. Protože kdybych ji četla hned, nejspíš bych nedopsala seminární práci na občanku, protože bych četla.

Kniha je vyprávěná velmi silnými a dobře umístěnými slovy a chytne vás hned v první kapitole a někdy máte nutkání otočit na poslední stránku a zjistit jestli ten a ta ještě žijí a jak se jejich příběh rozvíjel, ale když to vydržíte a necháte se překvapit, uděláte správnou věc.

Z příběhu vyčtete, co je vlastně strach. Ne jenom, takový ten pocit, který cítíme když se bojíme, abychom nedostali nějakou špatnou známku nebo jestli nás ten hezkej kluk, se kterým jezdíme každé ráno autobusem do školy/práce, pozve konečně někam ven, ale opravdový strach, kvůli kterému neuděláme ani krok a "klidně" bychom se dívali, jak umírají naší blízcí.
A právě proti takovému strachu v knize bojují hlavní hrdinové, kteří se ze začátku také bojí, ale poté zjistí, že je to emoce, proti které se musí bojovat.

Zdroj: Triton

2 komentáře:

  1. na tuto knížku koukám od vydání, ale ještě jsem se nerozhodla, jestli si ji mám přečíst
    jinak skvělé review, jako vždy :)

    OdpovědětVymazat
  2. Rozhodně si jí přečti! Opravdu skvělé počtení s úžasným námětem a skvělými hrdiny. :)

    OdpovědětVymazat

Vaše názory mě vždycky potěší, takže rozhodně v komentování neváhejte. Poprosím vás jen o to, abyste nepoužívali profil Anonymní, ale abyste se raději přihlásili pomocí nějaké účtu, nebo zvolili možnost Název/adresa URL, kde napíšete svoje jméno nebo přezdívku. :)

Pravidelní čtenáři

Používá technologii služby Blogger.

Zasílání novinek na email

Prohledejte blog

Očekávejte recenze:


Autoři