27. dubna 2011

City of Fallen Angels - Cassandra Clare

City of Fallen Angels (The Mortal Instruments, #4)
Série: The Mortal Instruments (Nástroje smrti)
Díl: čtvrtý
Počet stran: 424
Nakladatelství: Walker Books
Datum vydání (anglické): 5. dubna 2011
Anotace: 
Válka skončila a šestnáctiletá Clary Frayová je zpátky doma v New Yorku a je nadšená ze všech možností, které jsou před ní. Clary trénuje, aby se stala lovcem stínů a, co je nejdůležitější, konečně může Jace nazývat přítelem. Ale všechno má svou cenu. Někdo vraždí lovce stínů, kteří patřili do Kruhu a vytváří napětí mezi podsvěťany a lovci stínů, které by mohlo vést k další, ještě krvavější válce. A když se Jace začne Clary bez vysvětlení vyhýbat, bude se muset Clary zaměřit na srdce tajemství, čímž dá do pohybu řetězec hrozných událostí, které by mohly vést ke ztrátě všeho, co miluje. Dokonce i Jace.

 
Příběh se odehrává dva měsíce po událostí z Města z kostí. Jocelyn a Luke plánují svatbu, Jace učí Clary, aby se mohla stát lovcem stínů, Simon se vyrovnává se svojí dlouhou budoucností a Alec s Krasomilem cestují po světě. Simon se snaží chovat jako normální puberťák a jeho odolnost vůči slunci se mu v tomto velice hodí. Jenže každá skupina upírů chce mít Simona na svojí straně, a tak mu dávají různé návrhy a ultimáta. 
Jace s Clary se milují, ale Jace mívá noční můry, ve kterých Clary ubližuje, a tak se snaží Clary vyhýbat. Clary doufá, že by Jacevi mohli pomoci Mlčenlivý bratři, a proto za nimi Jace doprovází.  
Někdo ale vraždí v New Yorku lovce stínů, kteří dříve patřili do Kruhu a zanechává jejich těla na území různých podsvěťanů a tím mezi všemi rasami vyvolává docela velkou paniku. 

Můj názor: 
Nástroje smrti patří mezi mé nejoblíbenější knížky a na toto pokračování jsem se strašně těšila. Momentálně jsem ale naopak strašně naštvaná, protože takový obrat událostí jsem rozhodně nečekala! 

Tak jsem si říkala, co by mohla autorka vymyslet. Rozhodně vymyslí něco úplně nového, co bude ohrožovat naše hrdiny, nebo někoho, kdo by se mohl připlést k již započatým vztahům a pořádně rozvířit vody. Ale opak je pravdou. Po přečtení anotace jsem si říkala, proboha co se vlastně stane, že by Clary mohla Jace ztratit. Teď už říkám jenom proboha. 


Nejvíc mě ale mrzelo, že Alec s Krasomilem se v knize jen trošičku mihli, protože jejich vztah mě momentálně zajímá nejvíc. Samozřejmě měl Jace pár výborných hlášek, protože kdyby neměl, nebyl by to on, popravdě jsem musela některá jeho, většinou dosti sarkastická, prohlášení číst víckrát, aby mi došly. Potom většinou následoval smích. 

Knížku jsem četla v angličtině, takže z ní nemám takový ten zzazazu pocit, ale i tak jsem si ji ohromně užila a nevím, jestli vydržím čekat skoro rok na další díl. 

Moje hodnocení: 4,7/5 aneb sláva mojí angličtině!

Obrázek - Clary a Jace: burdge-bug
                 Krasomil a Alec: fluffys-inu 

2 komentáře:

  1. Miluji celou tuhle sérii i tu novou od této spisovatelky, nemůžu se dočkat, až to vyjde v češtině, abych si ji přečetla
    tato série má ode mě 5/5 :) vřele doporučuji těm, kdo ji nečetl

    OdpovědětVymazat
  2. Přesně tak, Cassie má boží kluky- teda knížky, samozřejmě jsem chtěla říct! :D :D

    OdpovědětVymazat

Vaše názory mě vždycky potěší, takže rozhodně v komentování neváhejte. Poprosím vás jen o to, abyste nepoužívali profil Anonymní, ale abyste se raději přihlásili pomocí nějaké účtu, nebo zvolili možnost Název/adresa URL, kde napíšete svoje jméno nebo přezdívku. :)

Pravidelní čtenáři

Používá technologii služby Blogger.

Zasílání novinek na email

Prohledejte blog

Očekávejte recenze:

Mluv by Laurie Halse Anderson

Autoři