21. dubna 2011

Knižní řetězovka

Zítra ráno odjíždím k babičce a vrátím se až v pondělí a jelikož tam se na internet určitě nedostanu, nic se tu přes víkend dít nebude. Naštěstí jsem ale stihla vymyslet odpovědi na tyhle otázky, že mi ale daly zabrat!  

Řetězovka pořádaná Luukterá má 55 otázek a pokud máte čas, rozhodně je vyplňte. 

1. Oblíbená kniha z dětství?
Nejspíš nebudu jediná, kdo na tuhle otázku odpoví Harry Potter. Budu znít jako rodiče, ale je to série mého mládí. Potom by to možná byla i Elyonova země od Patricka Carmana. 

2. Co právě čteš?
Právě teď čtu City of Fallen Angels (Město padlých andělů) od C. Clare.

3. Máš právě teď nějakou rezervaci v knihovně?
Momentálně jich pár mám. Život k sežrání od Mikaëla Olliviera a Bitva o labyrint od Ricka Riordana. 

4. Knižní zlozvyk?
Jdu do knihkupectví a každou knížku, která mi padne do oka, zvednu z poličku, přičichnu k ní a jen tak zběžně ji prolistuju. 

5. Co máš právě půjčené z knihovny?
Leviatan od S. Westerfelda, Vykladačku smrti od A. Franklinové a stále ještě mám doma Zaříkávače od M. Scotta a Váhání od M. Stiefvaterová, které jsem ještě nevrátila.

6. Máš čtečku e-knih?
To je můj obrovský sen.

7. Preferuješ číst jen jednu, a nebo více knih naráz?
Jsem schopná číst až pět knih najednou, momentálně ale čtu jenom jednu. 

8. Změnily se tvoje čtenářské návyky, co jsi začala blogovat?
Asi ne, ale přijde mi, že čtu ještě víc než dřív. (Že by deformace?)

9. Nejhorší kniha, kterou si tento rok přečetla?
Docela mě mrzí, že to musím napsat, ale je to Soumrak od L. J. Smith. (Upíří deníky 6)

10. Oblíbená kniha, kterou si tento rok přečetla?
Rozhodně Dívka, která si hrála s ohněm od Stiega Larssona.




11. Jak často čteš knihy mimo svůj oblíbený žánr?
Já ani nevím, jestli mám přímo oblíbený žánr, v celku můžu cokoliv. 

12. Čteš někdy tu samou knihu vícekrát?
Jen občas přečtu celou knihu znova, spíš si jí jen tak vezmu a najdu si svoje oblíbené části a ty můžu číst pořád dokola. 

13. Dokážeš číst v autobuse?
Ano, jinak bych asi nepřežila cesty k babičce. 

14. Oblíbené místo na čtení?
Můj prosezený/proležený sedací vak. 

15. Zásady při půjčování knih?
Opovažte se mému zlatíčku nějak ublížit, nebo ublížím já vám!

16. Děláš knihám oslí uši?
Kacířství!!!

17. Píšeš si na okraje stran poznámky?
To by mě ani ve snu nenapadlo. 


18. A do učebnic?
Tak to už mě napadlo...

19. V kterém jazyce čteš nejraději? V kolika dohromady to zvládneš?
Tak samozřejmě v češtině, ale v poslední době mě ovládly knížky v angličtině, takže se do nich docela pouštím. Němčinu se sice učím čtvrtým rokem, ale do knížky bych se rozhodně nepustila (zatím), ale nemuselo by být tak hrozné, číst ve slovenštině, je docela podobná, tak by to nemusel být nějak velký problém.

20. Co musí kniha mít, aby sis ji zamilovala?
Rozhodně zajímavý příběh a alespoň jednu postavu, kterou si zamiluju, protože má osobitý styl a většinou je dosti sarkastická. 

21. Co musí kniha mít, aby si ji doporučila dále?
Samozřejmě skvělý námět a dobrý děj. 

22. Oblíbený žánr?
Neřekla bych, že mám přímo jeden oblíbený žánr, ale nejčastěji čtu fantasy, občas i nějaké SCI-FI, ale můžu i historické romány a thrillery.  


23. Žánr, který čteš nejméně (ale chtěla by si víc)?
Jednou bych si chtěla přečíst, takový klasický horor, ale nějak se k tomu nikdy nedostanu. (Trochu se bojím!)

24. Nejinspirativnější kniha, kterou si tento rok četla?
Asi Síla vzdoru od S. Collins (Hunger Games #3), kde je úžasným způsobem řečeno, že i ti "dobří", dobří rozhodně nejsou. 

25. Oblíbená svačinka ke čtení?
Olivy. Koupím si pytlíček oliv, přijdu domů, dám je do mističky a u čtení si na nich pochutnávám. 

26. Jak často vybíráš knihu podle obálky?
Docela často. V knihovně mě musí upoutat obálka a pak se teprve zaměřuju na samotnou knížku, ale v poslední době jdu spíš podle toho, o čem jsem někde četla, že by mohlo být dobré. 

27. Jak často souhlasíš s negativní knižní kritikou?
Někdy na kritiku narazím, a když se tak stane většinou s ní souhlasím. Ale je spousta krásných knížek, a proto si z toho moc hlavu nedělám. 

28. Co psaní negativních recenzí?
Někdy se prostě stane, že se vám knížka nelíbí, to ale neznamená neříct svůj názor. 

29. Kdyby si mohla číst v dalším cizím jazyce, který by sis vybrala?
Chtěla bych se naučit němčinu na takové úrovni, abych byla schopná číst německé texty. Snad někdy v budoucnu. 


30. Největší knižní výzva?
Malostranské povídky. Povinná četba před dvěma roky, která mi dala vážně zabrat. Ale jsem na sebe hrdá, že jsem je po úmorném mučení nakonec přečetla. 


31. Největší knižní výzva, do které se stále bojíš jít?
Poezie, to je pro mě opravdu velká výzva. 

32. Oblíbený básník?
Myslím, že tady je odpověď tak trochu jasná. 

33. Kolik knih si obyčejně půjčuješ v knihovně?
Dřív to bylo něco mezi pěti a deseti na každou návštěvu, ale momentálně je to maximálně pět knížek. 

34. Vrátila si už knihu do knihovny, aniž bys ji přečetla?
Stydím se, že to musím říct, ale bohužel ano

35. Oblíbená knižní postava?
Oblíbených je hodně a vždy jsou to silné charaktery, které se s ničím nepářou. (viz Anita Blake, Lisbeth Salander, Katniss Everdeen, Rose Hathaway, ....)

36. Oblíbený knižní záporák?
Vždycky jsem nějakým způsobem obdivovala Lodra Voldemorta. 

37. Knihy, které si obvykle beru na prázdniny?
Něco hodně tlustého a něco, co má hodně dílů. 

38. Nejdelší doba, kdy jsi nečetla?
Vždy si alespoň pár stránek do týdne přečtu, ale opravdu nejdelší doba, kdy jsem nečetla, byla, když jsem měla angínu a skoro čtrnáct dní jsem jenom ležela v posteli a brala prášky. 

39. Kniha, kterou si nedokázala/nemohla dočíst?
Nedokázala jsem dočíst Egypťana Sinuheta od Mika Waltariho. Tři měsíce mi ležel na hromádce a když jsme se konečně odhodlala, přečetla jsem asi dvě stě stránek a řekla si konec, tohle vážně nepůjde. 

40. Co tě dokáže při čtení vyrušit?
Moje mamka, když na mě skrz tři místnosti křičí, abych vynesla odpadky. 

41. Oblíbená filmová adaptace?
Velmi dobře je zpracovaný Harry Potter, ale teď naprosto miluju The Vampire Diaries. Knížky teda za moc nestojí, ale seriál je vážně supr. 

42. Adaptace, která tě totálně zklamala
Pravděpodobně Letopisy Narnie: Plavba Jitřního poutníka. První dva filmy měly jiskru a tenhle už je takový divný. Má sice narniovský nádech, ale není to ono. 

43. Jak často čteš spoilery?
Když mi záleží na tom, abych si knížku užila, tak nikdy. 

44. Nejvíc peněz, kolik si na jedenkrát utratila v knihkupectví?
Asi osm set, protože většinou si knížky kupuju jednotlivě, abych nedostala vynadáno, že strašně utrácím. Ale občas se naskytne příležitost, jako jsou narozeniny, kdy dostanu nějaké penízky od babiček, což činí právě osm set a ty utratím najednou. 

45. Jak často knihu před přečtením prolistuješ?
Každou knížku vždycky prolistuju. Ne tak, abych si přečetla něco z prostředka, ale jen tak rozšířit tu vůni barvy.

46. Důvod, kvůli kterému bys knihu vzdala?
Když se nic neděje a nebo když se děje něco naprosto stupidního. 

47. Máš ráda knihy uspořádané?
V podstatě ano. Na horní poličce zleva mám ty starší knížky a zprava dva dárkové boxy. Na dolní poličce zleva jsou podle velikosti seřazené knížky v pevných deskách a zprava podle velikosti v měkkých deskách. Knížky z knihovny mám na poličce nad stolem a knížky, které jsou na pořadníku jsou vedle postele hezky ve sloupečku.

48. Knihy skladuješ, a nebo je posíláš dál?
Jsem takový ten skladovací typ. Kdykoli se na moje miláčky podívám, uvědomím si, jak je mám ráda a jak jsem šťastná, že je mám a můžu si je přečíst znova. 

49. Jsou knihy, kterým se vyhýbáš?
Vyhýbám se takovým těm typickým dívčím románům. V knihovně je celá police a kolem ní chodím velkým obloukem

50. Kniha, která tě rozesmála?
Nejvíc jsem se asi nasmála při četbě Obsidiánového motýla od L. K. Hamiltonové. Anita tam je tak straašně vtipná

51. Kniha, která tě naštvala?
Spíš mě naštvou jen určité momenty, ale já si vážně na žádný takový nevzpomínám. Ach ta hlava děravá.

52. Kniha, která tě rozplakala?
Síla vzdoru - S. Collins. No coment.

53. Kniha, od které si neměla žádné očekávání, ale nakonec se ti líbila?
Jana Eyrová, od které jsem čekala obyčejný příběh o lásce a nakonec se z ní vyklubal neobyčejný příběh o lásce. 

54. Kniha, od které si očekávala hodně, ale nakonec se ti vůbec nelíbila?
Tak tady mám hned celou sérii a to Upíří deníky, L. J. Smith. Na tyhle knížky jsem slyšela samé ódy, ale řečičky, řečičky.

55. Oblíbené čtení na odreagování?
Vampýrská akademie, tu bych mohla číst pořád dokola. 

3 komentáře:

  1. 18. A do učebnic?
    Tak to už mě napadlo... - WIN :DDD

    Malostranské povídky sme čítali v škole - nie celú knihu, len výber - a viac než s obsahom si na ne spomínam pre to, že boli na stránke v učebnici zle vytlačené, chýbal pravý okraj, takže v súvislom čítaní vznikali krásne perly :D Ale z obsahu - 0 bodov :D

    OdpovědětVymazat
  2. Upíří deníky mě taky dost zklamaly. Nejdřív jsme viděla seriál a knížky proti němu nejsou nic.Mimochodem, Voldemort je jendička:D

    OdpovědětVymazat
  3. Já jsem právě taky nejdřív viděla seriál, takže jsem měla docela velké očekávání, ale vážně nic moc.

    OdpovědětVymazat

Vaše názory mě vždycky potěší, takže rozhodně v komentování neváhejte. Poprosím vás jen o to, abyste nepoužívali profil Anonymní, ale abyste se raději přihlásili pomocí nějaké účtu, nebo zvolili možnost Název/adresa URL, kde napíšete svoje jméno nebo přezdívku. :)

Pravidelní čtenáři

Používá technologii služby Blogger.

Zasílání novinek na email

Prohledejte blog

Očekávejte recenze:


Autoři