30. dubna 2011

Odstíny života - Lusy Adams

Obálka knihy Odstíny života
Série: Odstíny života

Díl: první
Počet stran: 360
Nakladatelství: XYZ
Datum vydání: 13. dubna 2011

Anotace: Alexandrina Avitalová se za svého života nijak nelišila od svých vrstevníků. Když je v den svých devatenáctých narozenin chladnokrevně zavražděna, nikdo proto nemůže tušit, že smrt se pro ni stane jenom začátkem nové cesty. Tři roky poté, co byla pohřbena a oplakána svojí rodinou a přáteli, se Alex probouzí znovu k životu, aby byla uvedena do světa plného magie a ďábelských stvořeních. Do světa, kde si nikdy nemůžete být jistí, na které straně vlastně stojíte. Alex je nucena zapomenout na svůj předchozí život a zaujmout pozici neohrožené bojovnice se vším temným a nelidským. Podle dávného Proroctví je totiž právě ona jedinou vyvolenou, Spasitelkou, která dokáže rozhodnout odvěkou bitvu mezi dobrem a zlem...
Smrt je jenom začátek...

Reakce po dočtení: WOW!

Odstíny života byly pro mě nejočekávanější knížkou měsíce. Skoro čtrnáct dní jsem se chodila ptát do knihkupectví, kde jsem je měla předobjednané, a prodavačka ze mě musela být na prášky. Nic méně, čekání se vyplatilo a já si je ve středu konečně přinesla domů. Okamžitě jsem se pustila do čtení a četla skoro nepřetržitě (taky podle toho dopadla písemka z matiky) a dnes ráno jsem je dočetla. Budu se sice opakovat, ale jedno WOW prostě nestačí. Takže... WOW! 
Alex je Spasitelka, která má rozhodnout odvěkou bitvu mezi dobrem a zlem, (něco podobného už jsem někde četla) ale je jediná Spasitelka, kterou její šéfíci po její smrti probudili znovu k životu, aby zachránila svět. Alex je tedy lovec démonů. Jo, jo, jo, já vím, lovci démonů, to už jsem taky někde slyšela. No a co? Měli jsme již upíří šílenství, budiž, možná i šílenství s padlými anděli, i když to nebylo tak velké, a teď nás možná čeká dystopická éra. Ale ono je to stejně jedno, protože po přečtení totiž zjistíte, že je to něco, co tu ještě opravdu nebylo a že to stojí za to, zvednout zadek od počítače, vyštrachat doma nějaké penízky a dojít si do knihkupectví. Věřte mi, cestou zpátky poběžíte a kdo ne, dejte prosím pozor na přechodu, ať vás něco nepřejede, protože vím, že už budete dávno začtení a protože by byla obrovská škoda kdyby se i jen jeden výtisk nějak poškodil!
A už jsem se zmínila, že je kniha plná sexy hochů? Mám své favority a vy si rozhodně vyberete ty svoje. Každá/promiňte kluci, ale asi nic pro vás, si přijdeme na své. 
Lusy má úžasný styl vyprávění a rozhovory jejích postav jsou opravdu fantastické. Řekla bych totiž, že hlavní náplní Alexina života je, vlastně až po té spasitelské profesi, křičet do celého světa svoje skvělé, sarkastické hlášky a utahovat si z Matta (sexy hoch číslo 1).

Věci, které se mi strašně líbili: 

  •  Sexy hoši
  •  Že by sexy hoši? 
  • Alex, je odvážná, chytrá, vtipná, silná osobnost na povrchu, ale občas potřebuje někoho, komu by se vyplakala na rameni, a, sakra, málem jsem napsala, že má celý život před sebou. Ups. A nezávislá! Prostě skvělá hlavní postava. 
  • Dějová linie, k tomu nemám, co dodat. Je to prostě skvělý příběh. 
  • Vztahy mezi postavami. Spíš bych měla říct Alex a její vztahy. Nejde jen o romantické vztahy, ale vztahy skoro přátelské a přátelské. Samozřejmě fandím již započatému vztahu Alex a Gaba (sexy hoch číslo 2) a musím taky vyzdvihnout skoro sourozenecký vztah Alex a Nicka (sexy hoch číslo čtyři), ale zároveň obdivuju i ten skoro přátelský vztah Alex a Devona (sexy hoch číslo pět). Velmi zvláštní je vztah Alex a Douga (sexy hoch číslo tři), který se doufám, ještě rozvine a také vztah Alex a Liam (sexy hoch číslo šest. A málem jsem zapomněla na přátelský vztah Alex a Jamieho (sexy hoch číslo 7).
  • Grafická úprava. Už jste si pořádně prohlídli obálku? Všimli jste si jak je krásná? Já se na ní nemůžu vynadívat!
  •  A, okamžik napětí, sexy hoši!
Asi jsem na něco zapomněla. Aha, už vím. Ještě jsem totiž neřekla, že tuhle báječnou knížku, kterou jsem si zamilovala, napsala velice nadaná a pozor, devatenáctiletá a česká autorka, která strčí mnoho zahraničních autorů prostě a jednoduše do kapsy. 

Jen tak dál!

Moje hodnocení: 5/5 bez debat

6 komentářů:

  1. Se sexy hochem č. 1 naprosto souhlasím. Já jsem prostě teen Matt!! :D

    OdpovědětVymazat
  2. Nemůžu jinak než souhlasit :D

    OdpovědětVymazat
  3. také souhlasím, team Matt :) jinak skvělá knížka, škoda, že, co jsem tak četla, se autorka nějak nehrne k dalšímu dílu, hrozně ráda bych si přečetla konec

    OdpovědětVymazat
  4. Lucka říká, že teď vymýšlí něco s čarodějnicema, mám za to.
    Taky bych si strašně chtěla přečíst pokračování, ale doufám, že nás nenechá vě štychu! :)

    OdpovědětVymazat

Vaše názory mě vždycky potěší, takže rozhodně v komentování neváhejte. Poprosím vás jen o to, abyste nepoužívali profil Anonymní, ale abyste se raději přihlásili pomocí nějaké účtu, nebo zvolili možnost Název/adresa URL, kde napíšete svoje jméno nebo přezdívku. :)

Fotka uživatele My Books - My Loves.
Willinda


Pravidelní čtenáři

Používá technologii služby Blogger.

Zasílání novinek na email

Prohledejte blog

Očekávejte recenze:

Mluv by Laurie Halse Anderson

Autoři