13. dubna 2011

Váhání - Maggie Stiefvater


Váhání
Anotace:
Vlkodlaci z Mercy Falls se vracejí. Teď, když se Grace a Sam našli, musí bojovat, aby mohli zůstat spolu. Pro Sama to znamená zúčtovat s minulostí, pro Grace vyhlížet budoucnost, která je čím dál nejistější. Do jejich příběhu však nečekaně zasáhne nový vlk jménem Cole, který bojuje se svými vnitřními démony a už navždy chce zůstat ve vlčí kůži. Sam si naopak stále nemůže zvyknout na svou lidskou podobu. Tolik se bojí, aby nepřišel o své nové štěstí s Grace. Jenomže netuší, že v Grace, uvnitř jejího těla, roste hrozba, která je může o jejich štěstí připravit... Bude láska dost silná na to, aby se poprala s osudem? Můžeme se vyhnout tomu, kým jsme?


Vím, že jsem někde četla na Váhání ne zrovna dobrou recenzi, ale osobně musím říct, že se mi Váhání docela zamlouvá. Je sice pravda, že kdyby autorka neobohatila příběh o Colea a Isabel, byl by docela nudný, ale ona to neudělala, a tak tu je docela dobrý příběh. U prvního dílu, mě dost zaráželo, jak se o Grace rodiče nestarali a spoléhali se, že to zvládne sama, a tak mě příjemně překvapilo, že se konečně projevili jako rodiče, sice se ukázali jako rodiče typu ještě nejsi plnoletá a pořád tě živíme, takže budeš dělat, co mi ti řekneme, ale aspoň něco. 
Co mě ale překvapilo je, jakým směrem příběh ubíhá, ze začátku jsem čekala něco jako konečně jsme spolu a takhle to bude do konce života, ale zatím ne. Takže doufám, že si autorka tenhle styl psaní udrží a v podobném duchu bude psát dál.
Většinou to nedělám, ale dnes bych se chtěla ještě zmínit o grafické úpravě knížky.
Když jsem se v knihovně na knížku dívala nijak zvlášť jsem jí neprohlížela, ale když jsem jí doma otevřela a uvědomila jsem si, že je celá psaná v zelené, úplně mi to vyrazilo dech. Nějak si nevzpomínám, jestli bylo Mrazení  v modré, ale zelená na mě udělala opravdu dojem a příjemně se četla. A samotná titulní stránka je opravdu nádherná. Děkuji nakladatelství, že je nenapadlo udělat jinou obálku, protože víme, jak to u nás potom vypadá (viz Město z kostí od Cassandry Clare).


Argo, CBDB

0 komentářů:

Okomentovat

Vaše názory mě vždycky potěší, takže rozhodně v komentování neváhejte. Poprosím vás jen o to, abyste nepoužívali profil Anonymní, ale abyste se raději přihlásili pomocí nějaké účtu, nebo zvolili možnost Název/adresa URL, kde napíšete svoje jméno nebo přezdívku. :)

Pravidelní čtenáři

Používá technologii služby Blogger.

Zasílání novinek na email

Prohledejte blog

Očekávejte recenze:


Autoři