25. dubna 2011

Ve stínu gilotiny - Sue Reidová

Ve stínu gilotinySérie: Můj příběh
České vydání: 22. 2. 2011
Nakladatelství: Egmont
Počet stran: 141
Originální název: My Story: The Fall of the Blade

Anotace: 
Deník dívky z období Velké francouzské revoluce 1792–1794.
Píše se rok 1792. Isabella, dcera šlechtice, žije na zámku kousek od Paříže. Ve Francii však zuří revoluce. Město ovládne hrůza a teror a rodina hledá úkryt na venkově. Budou tam však všichni v bezpečí? Uniknou krvavému ostří gilotiny
?

Isabella si začíná psát deník 30. července 1792, kdy ve Francii zuří Velká francouzská revoluce a její zápisky nás dovedou až do června roku 1794. Jako dcera šlechtice si prožije nehezká období, pohrdání služebnictva, útěk s rodinou na venkovské sídlo a vězení, kam revolucionáři posílali šlechtice, kteří jim připomínali starý režim. Isabela nakonec z vězení uteče a s pomocí známého se dostane do Anglie. 


Můj názor:
Knížky ze série Můj příběh mám docela ráda a celkově historické romány, tohle bych teda nazvala spíše povídky, patří k mému oblíbenému čtení. 
Nevýhoda této série je to, že zajímavý nápad, který utvoří docela dobrý příběh, smrsknou na ani ne sto padesát stran. A přitom by šel tak krásně rozvinout! Více rozvést děj a třeba přidat i pár postav a dalších věcí a byl by z toho opravdový román, který by mě dokázal zabavit přes celý víkend. 
Možná mi knížka připadá tak jednoduchá, to je to správné slovo, protože je určená mladším čtenářům. Ale když potřebuju něco k babičce, kde každou chvilku na mě někdo něco chce, tak mi tahle knížka akorát stačí. 

Moje hodnocení: 2/5 (Sláva domovu, teď už se můžu pořádně začíst!) 

2 komentáře:

  1. Já si z této edice chystám objednat Morovou epidemii a Titanic, tak snad to bude alespoň trochu dobré. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Morovou epidemii a Titanic jsem už četla, ale už je to nějakou dobu, takže si pamatuju děj a řeknu, že se mi líbily, ale víc si už vážně nepamatuju. Ach ta hlava děravá!

    OdpovědětVymazat

Vaše názory mě vždycky potěší, takže rozhodně v komentování neváhejte. Poprosím vás jen o to, abyste nepoužívali profil Anonymní, ale abyste se raději přihlásili pomocí nějaké účtu, nebo zvolili možnost Název/adresa URL, kde napíšete svoje jméno nebo přezdívku. :)

Pravidelní čtenáři

Používá technologii služby Blogger.

Zasílání novinek na email

Prohledejte blog

Očekávejte recenze:

Mluv by Laurie Halse Anderson

Autoři