21. května 2011

Dveře chaosu

Autor: Ryoko Mitsuki
Série: Dveře chaosu
Díl: 1-3
Nakladatelství: Zoner Press
Datum vydání: 2008 - 2009
Originální název: Doors of Chaos
Nakladatelství: Tokyo Pop
Datum vydání: 2008

Anotace k 1. dílu: 
Jen dvojčata Clarissa a Mizerie ovládají čtvero Dveří, které chrání svět před pádem do chaosu. Když jejich strážce Rikhter unese Clarissu, oslabí tak Dveře chaosu, skrze které do světa začnou proudit démoni a hrozí, že zničí celé království. Najde Mizeria svoji sestru včas, aby mohla dveře uzavřít a obnovit tak ve světě řád?
Anotace k 2. dílu: 
Když se otevřou všechny dveře, svět sklouzne do chaosu…
Po tragédii v Altzardu míří Mizeria a Zelfa na sever, do plovoucího města Zazaatzu, aby pronásledovali Rikhtera a jeho zajatkyni Clarissu. Ve městě právě probíhá velkolepý karneval masek, který naše hrdiny láká, aby zapomněli na své starosti. Ale v davu se skrývá nebezpečí…
Anotace ke 3. dílu: 
Když se otevřou všechny dveře, svět sklouzne do chaosu…
Mizerie, doprovázená tajemnou Giselle, pronásleduje Rikhtera s Clarissou v plovoucím městě Chelon a snaží se jim zabránit v otevření dalších dveří. Současně se musí vyrovnat s bolestnými vzpomínkami na minulost, s nově zjištěnou pravdou o sobě a svém původu i s klíčícím citem k Zelfovi.


První věta: Živoucí hvězda odešla daleko...spím ve věčné temnotě.


Dvojčata Clarissu a Mizerii čeká velmi významný obřad, který jim má konečně umožnit, podívat se za brány Zamčené zahrady. 
Jenže obřad je narušen a Clarissa je unesena jejich vychovatel Rikhterem, který po ní chce, aby otevřela všechny dveře, kterými můžou do jejich světa proniknout ti temní. Clarissa je totiž Živoucí klíč, a tak jako jediná dokáže podobné dveře otevřít a Mizerie je zase jako jediná může zavřít. 
Mizerii má na starost Zelfa, který byl vybrán k tomu, aby ochránil Klíče, ale aby je mohl obě ochránit, musí nejdřív Clarissu najít. Takže oba čekají, až se objeví o Clarisse a Rikhterovi nějaké zprávy, aby se za nimi mohly vydat. Jenže i Rikhter má své spojence, takže se mu podaří otevřít nejedny dveře a Mizerie je nucena pokusit se je zavřít.
Dvojčata vlastně ani neví, kdo doopravdy jsou a odkud pochází, a tak bezmezně věří právě Rikhterovi, který je od malička učil, jak ovládnout harmonizování, což je uspořádávání harmonií, které tvoří a určují věc do nejlepší přirozené podoby. Takže vlastně přivádění věcí do původního stavu. A právě Rikhterova zrada jim roztříští jejich bezvadný svět na ty nejmenší střípky a ony se musí vyrovnat s tím, že život prostě není jednoduchý, zvlášť když máte takové povinnosti jako ony dvě.



Ano, vidíte dobře, přečetla jsem mangu. A líbilo se mi to. 
Pro ty, kteří ještě o manze neslyšeli, je to komiks. Ale ne jen tak ledajaký. Ta správná manga se čte zprava doleva, a tím nemyslím pouze textové bubliny, ale celou knihu. Takže když knížku otevřete, jak jste normálně zvyklí, ocitnete se na konci! Ale jsou už i některé mangy, které jsou tištěné v naší podobě, takže by se měly číst lépe, protože určitě nejsem jediná, kdo měl ze začátku problém orientovat se v příběhu! Ale na druhou stranu z toho nejspíš nebudu mít ten správný pocit. 
Samotný příběh na mě udělal ten správný dojem. Našla jsem tam vše, co mám ráda. Úplně nový svět plný neuvěřitelných věcí, nadpřirozené potvůrky, akce, napětí, a dokonce i lásku. Počátky vztahu Mizerie a Zelfy byly opravdu roztomilé a sladké, což ale neznamená, že takový je úplně celý příběh. Příběh je naopak velmi drsný, ale podobné momenty mu dodaly potřebnou šťávu.
Nejvíce ale na knížkách obdivuji výtvarné zpracování, protože co by to bylo za komiks bez pořádných obrázků. A že teda jsou pořádné! Jsou propracované do takových detailů, kterých jsem si na první pohled ani nevšimla a když jsem si jich všimla, jenom jsem zírala. A ty šaty! To byla pastva pro oči. Zrovna oblečení tohoto typu nepreferuju, ale když vidím někoho, komu opravdu sluší, tak to uznám. A právě postavám ve Dveřích chaosu samozřejmě padly velmi dobře a byly prostě fantastické.





Moje hodnocení: Přes všechny plusové body, které ode mě tahle manga získala, má jeden mínusový. Na knížkách mám ráda, když mě autor/ka nějak postavu popíše a já si jí sama představím podle svého, což právě v komiksech tak trochu nejde. 
Takže Dveře chaosu od mě získávají bodové hodnocení 4/5, aneb knížka je knížka.

0 komentářů:

Okomentovat

Vaše názory mě vždycky potěší, takže rozhodně v komentování neváhejte. Poprosím vás jen o to, abyste nepoužívali profil Anonymní, ale abyste se raději přihlásili pomocí nějaké účtu, nebo zvolili možnost Název/adresa URL, kde napíšete svoje jméno nebo přezdívku. :)

Fotka uživatele My Books - My Loves.
Willinda


Pravidelní čtenáři

Používá technologii služby Blogger.

Zasílání novinek na email

Prohledejte blog

Očekávejte recenze:

Mluv by Laurie Halse Anderson

Autoři