16. května 2011

REVIEW - Krásní mrtví - Jonas


Autor: Eden Maguire
Série: Krásní mrtví
Díl: první
Originální název: Jonas (Beautiful Dead #1)
Počet stran: 274
Nakladatelství (české): Fragment
Datum vydání: 2011
Nakladatelství (anglické): Hodder Children's Books
Datum vydání: duben 2009
Anotace: 
Nejsou živí. Nejsou mrtví. Něco mezi tím. V průběhu jednoho roku zemřou za podivných okolností čtyři mladí, krásní lidé, studenti ellertonské střední školy. Jonas, Arizona, Summer a - Phoenix. Ta poslední smrt zasáhne Darinu nejvíc. Byl to její kluk, její veliká, největší láska… Je její setkání s Krásnými mrtvými skutečné? Co znamenají ta andělská křídla, která vidí, slyší a která nakonec sama dostává? Jonas zemřel jako první, zabil se na motorce. Ale je tolik nezodpovězených otázek… Odhalí Darina včas temná tajemství tajemství, aby tak 
vykoupila duše Krásných mrtvých? 

První věta: První věc, kterou jsem uslyšela, bylo bouchání dveří ve větru.

Video ke knize:

Krásní mrtví nejsou andělé, jak jsem si, a pravděpodobně ne sama, myslela, ale jsou to vlastně zombie, která mají po své smrti rok na to, aby dořešili své záležitosti.
Každá kniha pojednává právě o jedné takové zombie, která potřebuje vědět, co se vlastně stalo. A v tom našim zombíkům pomáhá Darina, hlavní hrdinka celého příběhu, které před pár dny zemřel její přítel Phoenix. Darina se s tím nedokáže smířit a myslí si, že Phoenix tu pořád někde je. Má pravdu, protože z Phoenixe se stal Krásný mrtvý.
Nečekejte žádné startovní průpovídky, neboť nás hned autorka zavede ke Krásným mrtvým. Darina je šťastná jako blecha, že může být zase s Phoenixem a vůbec neuvažuje o tom, že je vlastně doopravdy mrtvý a za necelý rok zase zmizí. Ale aby s ním mohla trávit alespoň nějaký ten čas, uzavřela Darina dohodu s Hunterem, "chůvou" Krásných mrtvých. Ona jim pomůže zjišťovat všechno kolem určitého úmrtí a může se, sice omezeně, vídat s Phoenixem.
Jako první přichází na řadu Jonas, kterému zbývá posledních pár dní, takže Darina nemá moc času na to, aby mu pomohla.

Nemám páru, co si mám o téhle knížce myslet. Uznávám, že nápad to není špatný, dořešení neuzavřených záležitostí, abychom našli pokoj, ale jako zombie? To mi docela vyrazilo dech. Ale já jsem vlastně na něco zapomněla, oni jsou Krásní mrtví!
Takže dobře, samotný příběh tak hrozný nebyl, ale co teprve naše nebojácná Darina. Když byla sama, nebo ve společnosti normálních lidí, chovala se vcelku normálně, uváženě, jako holka, která právě ztratila svého přítele, ale jakmile se dostala do Phoenixovi společnosti, chovala se jako šíleně zamilovaná bárbínka. V těhle momentech jsem neměla daleko ke zvracení a docela rychle jsem tyhle scény přeskakovala.
Největší přínosem knihy byla pro mě Arizona. Její sarkastické poznámky zvedly úroveň příběhu o několik bodů a kvůli ní si pravděpodobně přečtu i další díl, když na něj někde narazím, ale vyhledávat ho rozhodně nebudu. 

Moje hodnocení: 2/5 Čekala jsem to i horší.

2 komentáře:

  1. Ikdyž většina lidí tomuhle dává poměrně nízké hodnocení,mě to prostě k té knížce něco táhne.Chtěla bych si jí koupit,ale nevím jestli to nebudou zbytečné peníze.Příběh mě celkem zaujal a celkem mě mrzí,že hodnocení je nízké.Co myslíš?Stojí to za koupi ?

    OdpovědětVymazat
  2. Jestli si ji chceš koupit, tak si ji rozhodně kup. Ale řeknu ti to takhle, kdybych ji nevyhrála, asi bych ji nikdy nečetla.
    Někdy mám ale taky takový pocit, když se na nějakou knížku podívám a vím, že tu prostě musím mít. :)

    OdpovědětVymazat

Vaše názory mě vždycky potěší, takže rozhodně v komentování neváhejte. Poprosím vás jen o to, abyste nepoužívali profil Anonymní, ale abyste se raději přihlásili pomocí nějaké účtu, nebo zvolili možnost Název/adresa URL, kde napíšete svoje jméno nebo přezdívku. :)

Fotka uživatele My Books - My Loves.
Willinda


Pravidelní čtenáři

Používá technologii služby Blogger.

Zasílání novinek na email

Prohledejte blog

Očekávejte recenze:

Mluv by Laurie Halse Anderson

Autoři