17. května 2011

REVIEW - Magie mrtvých

Magic Bites (Kate Daniels, #1)magie-mrtvychAutor: Ilona Andrews
Série: Kate Daniels
Díl: první 
Počet stran: 256
Nakladatelství (české): FANTOM Print
Datum vydání: duben 2011
Originální název: Magic Bites
Nakladatelství (anglické): Ace Books
Datum vydání: březen 2007



Anotace: 
Atlanta by byla příjemným místem k životu, jen kdyby nebylo magie…
Když magie pohltí svět, objevují se monstra a odpadlí mágové spřádají svá kouzla. Pistole se zasekávají a auta odmítají startovat. Ale pak se technologie znovu přihlásí o slovo a magie ustoupí stejně nevypočitatelně, jako se předtím objevila. Jen po ní zbudou nejrůznější druhy paranormálních problémů.
Kate Daniels, žoldačka, které se smůla lepí na paty a do kapsy má hluboko, se živí odstraňováním právě takovýchto magických potíží. Ale když je zavražděn její opatrovník, honba za spravedlností ji vtáhne do mocenských bojů mezi dvěma nejsilnějšími frakcemi magických bytostí v Atlantě. Mezi Pány mrtvých, nekromanty ovládajícími upíry, a Smečku, polovojenský klan kožoměnců. Tyto dvě strany se vzájemně obviňují ze série nezvyklých vražd – a smrt Katina opatrovníka by s tou záhadou mohla být spojená. Obě organizace na Kate vytrvale tlačí, aby případ vyřešila a ona si začíná uvědomovat, že si ukousla větší sousto, než dokáže zvládnout…



První věta: Když vlna magie udeřila, zrovna jsem seděla ve ztemnělé kuchyni a hypnotizovala pohledem láhev alkoholické limonády Boone´s Farm.


Katein opatrovník Greg byl zavražděn a ona se rozhodla najít jeho vraha. Což jí přivádí do společnosti "lidí", kterým by se normálně ráda vyhnula. Greg totiž není jediná oběť, mezi další oběti patří kožoměnci, pár upírů. A několik úplně obyčejných žen/dívek zmizelo a Kate si myslí, že by to mohlo mít něco společného s jejím případem. Vyšetřování se rozjíždí, ale Kate nenachází žádná nová vodítka, ale postupně se jí daří rozmotávat ten zapeklitý případ, který se dotýká osobně i jí samotné, protože pachatel chce pouze ji z jistého dosti nepříjemného (a nechutného) důvodu.  
Při návštěvě márnice se potkala s milým a docela roztomilým plastickým chirurgem Crestem, který jí pozval na večeři. Kate sice zprvu nechtěla, ale nakonec souhlasila. Pak jí totiž došlo, jaký by mohla mít příjemný život s někým, kdo nedělá ve stejné branži jako ona. 
Jenže potom byla nucena seznámit se s Pánem šelem. Alfa samcem Smečky, Curranem. (Jeho zvířecí podoba je lev, tak se nedivím, že je Pán šelem!) Z mého pohledu mezi nimi rozhodně proběhlo nějaké to jiskření! 
Smečka jí pomáhala najít pachatele a nakonec se jim to povedlo a Kate si z boje odnesla pár jizev.


Musím říct, že mi docela dlouho trvalo, než jsem pochopila Katein svět a vše, co je s  ním spojené. Pravděpodobně jsem ještě docela nepobrala všechny úřady, za což vděčím všudepřítomným zkratkám. O názvech úřadů a organizacích ani nemluvě, ale strašně mi lezla krkem zkratka Lyk-V. To je prosím zkratka pro Lykosův vir = lykantropie. Dobře, Lykosův vir jsem ještě překousla, ale Lyk-V? Naopak zkratka m-sken mi připadala logičtější, rozhodně lepší než psát sken pro magickou aktivitu.   
Samotný překlad mi připadal docela dobrý, i když jsem knihu v originále nečetla, ale dobrý překlad prostě poznáte.
Kniha by se dala zařadit mezi knihy od autorů jako jsou L. K. Hamilton (podle mě jenom pár prvních dílů Anity Blake), Kim Harrison a Patricia Briggs, není to tedy nic tak úplně nového, ale tu originalitu, kterou má mít podle mě každá dobrá knížka, v ní rozhodně najdete. 


Moje hodnocení: 3,9/5 Přes počáteční nedorozumění jsem si knihu patřičně užila.

0 komentářů:

Okomentovat

Vaše názory mě vždycky potěší, takže rozhodně v komentování neváhejte. Poprosím vás jen o to, abyste nepoužívali profil Anonymní, ale abyste se raději přihlásili pomocí nějaké účtu, nebo zvolili možnost Název/adresa URL, kde napíšete svoje jméno nebo přezdívku. :)

Pravidelní čtenáři

Používá technologii služby Blogger.

Zasílání novinek na email

Prohledejte blog

Očekávejte recenze:


Autoři