19. května 2011

REVIEW - Nádherné bytosti


Autor: Kami Garcia & Margaret Stohl

Série: Kronika prokletých zaklínačů
Díl: první
Počet stran: 512
Nakladatelství: Knižní klub
Datum vydání: duben 2011


Originální název: Beautiful Creatures (Caster Chronicles #1)

Nakladatelství: Little, Brown and Company
Datum vydání: 2009
Anotace
Ethan žije v městečku Gatlin v Jižní Karolíně celý život, stejně jako celé generace jeho rodiny. A jedno ví bezpečně – tady se nikdy nic nemění, nikdy se nic neděje. Pak se však objeví Lena Duchannesová a najednou není nic takové, jako bylo dřív. Ethan postupně zjišťuje, že výstřední, zvláštní, nešťastná a nesmírně přitažlivá Lena je z rodiny mocných Zaklínačů a o jejích šestnáctých narozeninách na ni má dopadnout kletba – kletba, která ohrožuje její život. Lenu a Ethana však k sobě váže hlubší pouto, než kterýkoli z nich tuší, a Ethan je možná Leninou jedinou nadějí.

První věta: V našem městě jsou jenom dva typy lidí. 

V téhle knížce se nám něco trochu překroutilo. Ve většině knížkách podobného typu bývá tou "stvůrou" kluk, ale v Nádherných bytostech je Lena ta s nadpřirozenými schopnostmi. Lena je Zaklínačka, kterou o šestnácté narozeniny čeká Vyžádání. To je obřad, kdy se rozhodne, jestli bude Temnou zaklínačkou nebo Světlou. Ostatní Zaklínači se mohou rozhodnout sami, na jakou stranu se přidají, ale Lenina rodina je prokletá a nikdy nikdo neví, kým se vlastně stane. 
Lena se přistěhuje do Gatlinu, malého městečka v Jižní Karolíně, ke svému strýci. Ve škole ji ale všichni považují za divnou a nenormální. A to z prostého důvodu. Přistěhovala se a je ještě ke všemu příbuzná s se Staroušem Ravenwoodem! (uuuu!) 
Ethanovi je ale tohle všechno úplně ukradené. On Lenu totiž zná ze svých snů. A Lena ho taky zná, ale tvrdí, že nemohou být spolu a teprve když Ethan zjistí, co je zač, vyjde najevo, že kvůli Vyžádání. Lena vůbec neví, co se s ní potom stane. A to teprve v průběhu knihy vyjde najevo, že to nemá tak lehké jako ostatní členové rodiny. 
Od téhle knihy jsem měla velké očekávání, které ale splnila tak napůl. 

Musím vám říct, že jsem tedy očekávala trochu zapeklitější příběh. Hezká holka s obrovským tajemstvím se přistěhuje do zapadákova a roztomilý kluk to její obrovský tajemství zjistí a snaží se jí zachránit, aby mohli být spolu. A Ethan to k tomu ještě strašně prožívá. V některých momentech jsem si myslela, že je hlavní hrdinkou nějaká holka a ne kluk, co hraje basket. Podle mě takhle kluci teda moc nepřemýšlí, ale co já vím, že?
Dost mě překvapilo, když jsem byla kousek za půlkou,  že Lena nemá na vybranou. Kde je staré, dobré, svobodné rozhodnutí? Ale v závěru jsme se já i Lena dozvěděli potřebné informace a konečně nám to došlo. Ona má na výběr, ale něco za něco!
Na téhle knížce je jedna věc, která se mi opravdu nelíbí. A tou je styl psaní. Dobře, já mluvím nespisovně, většina lidí okolo mluví nespisovně, občas použiju nějaký ten nespisovný tvar i v psaném projevu, ale tady mě to prostě bilo do očí. V přímé řeči to bylo naprosto v pořádku, ale neříkejte mi, že je nutné i ve větě -Od zítřejšího rána zbejvá 74 dní- napsat to zbejvá. I ten počítač mi to podtrhne jako chybu! U Ammy, Ethanovi "chůvy" mi to ale vůbec nevadilo, protože bez toho by to nebyla ta stará dobrá Amma, ale co je moc, to je moc. 

Moje hodnocení: Takže, když to shrnu kolem a kolem, byl příběh typu - nenadchne, ale ani neurazí, postavy se, až na některé citově vypjaté situace (viď Ethane), chovali rozumně a uváženě. 
Kniha ode mě získává hodnocení 3,7/5.

Jenom malá připomínka, všimli jste si, jak se skoro všude objevuje alespoň zmíňka o válce Sever proti jihu? Já chápu, že je to pro ně důležitá událost, ale mi taky všude necpeme Sametovou revoluci!

1 komentář:

  1. Haha, jo no - pořád ta válka, cpali ji, kam se dala, fakt hrozný :D Jinak moc pěkná knížka, jsem zvědavá na další díl!

    OdpovědětVymazat

Vaše názory mě vždycky potěší, takže rozhodně v komentování neváhejte. Poprosím vás jen o to, abyste nepoužívali profil Anonymní, ale abyste se raději přihlásili pomocí nějaké účtu, nebo zvolili možnost Název/adresa URL, kde napíšete svoje jméno nebo přezdívku. :)

Fotka uživatele My Books - My Loves.
Willinda


Pravidelní čtenáři

Používá technologii služby Blogger.

Zasílání novinek na email

Prohledejte blog

Očekávejte recenze:

Mluv by Laurie Halse Anderson

Autoři