23. června 2011

Recenze - Brisingr


Největší obrázek výrobku BrisingrAutor: Christopher Paolini
Série: Odkaz dračích jezdců
Díl: třetí
Počet stran: 656
Nakladatelství: Fragment
Překlad: Olga Zumrová
Datum vydání: 2009
Originální název: Brisingr (Inheritance #3)
Nakladatelství: Knopf Books for Young Readers 
Datum vydání: 20. října 2008
Anotace:
Přísahy, zkoušky oddanosti, střet mocných sil... Bitvou na Hořících pláních boj s Královstvím zdaleka neskončil a zdá se, že v nadcházejícím střetu bude Galbatorixův Jezdec mocným protivníkem. Eragona se Safirou proto čekají další zkoušky v boji, ale v příběhu už nejde jenom o ně… Stejně jako Eragon a Eldest, i Brisingr je plný napětí, nečekaných odhalení a zvratů, nechybí v něm ani Safiřin něžný humor. Dlouho očekávaný 3. díl fantasy série Christophera Paoliniho je konečně tady!

První věta: Eragon hleděl na temnou kamennou věž, v níž se skrývaly nestvůry, které zavraždily jeho strýce.

Zjistila jsem, že když píšu recenze na knihy z jedné série, mám s tím trochu problémy. A to z jediného důvodu. Pořád říkám, jak jsou skvělé, jak autor nádherně skládá slova do krásných vět, jak se mi líbí ta a ta postava a celkově, jak je kniha úžasná (vidíte, už se zase opakuju). Ale já to prostě říct musím. Brisingr a celá série Odkaz dračích jezdců úžasná je!

Všichni bojují, nejen fyzicky, ale svádějí i vnitřní bitvy. Je opravdu správné zmrzačit zemi, aby ji mohli zachránit? Nebylo by lepší odplout a doufat. Doufat v nové, ale i staré a hlavně klidné země? Podobné otázky se vynořují, ale velké většina „lidí“ si myslí, že nejdříve musí zachránit zemi od Galbatorixe, aby jí mohli doopravdy zachránit. A tak se tedy pořád připravují na závěrečný střet. Nejvíce se ale musí přichystat Eragon, protože na něm to všechno závisí.

≈Postavy≈
Z Eragona se vyklubal opravdový válečník. Milosrdný, ale zároveň nemilosrdný. V jednu chvíli by byl schopen zabít několik mužů, kteří by jemu nebo jeho blízkým ublížili, ale to neznamená, že se z něj stal muž bez srdce. To tedy vůbec ne. Takoví lidé nemají vůbec žádné city, ale Eragon je rozhodně má. On totiž miluje. Miluje Safiru, Rorana a – to vám neprozradím!
Nejkrásnější drak, jakého jsem kdy „viděla“, je jisto jistě Safira. Ale krása není všechno, nepřejte si Safiru něčím naštvat, protože byste nemuseli dopadnout zrovna dobře, neboť jak se budete chovat vy k ní, bude se ona chovat k vám. Safira je starostlivá, milující, hodná, bojovná. Hrdinka, jak má být. Jak já bych jí chtěla nazývat kamarádkou!
Můj oblíbený hrdina je momentálně Roran. Roran bojuje hlavně kvůli tomu, aby se mohl vrátit i se svojí rodinou zase domů a aby mohl obdělávat ta svoje políčka a normálně žít. Možná má i jiné cíle, ale tyto jsou hlavní, a proto ho mám tak ráda.
Vypravěč Brom byl záhadný muž už dříve. Teď se ale některá jeho tajemství dozvídáme. A že jsou to opravdu velká tajemství. Kdybych se lépe koukala a pořádně se zamyslela nad tím, proč vlastně Brom Eragonovi pomáhal, možná by mi to došlo. Ale já to prostě neviděla. A že to tedy byl šok! (Kdo chce zjistit, musím si to přečíst…)
Další postavu, kterou je potřeba zmínit je Angela. Angela je také záhadná osoba. Její původ a věk jsou neznámé. A celý její život je vlastně neznámý. A tím se Angela stává zajímavou postavou. V knihách sice vystupuje už od Eragona a zatím se nejvíce objevila spíše v Eldestovi, já jsem si ji oblíbila až zde. Začínám mít totiž ráda záhadně charaktery.

≈Děj≈
Příběh sleduje hlavní dějovou linii. Možná by se někomu mohla zdát trochu nudná a obyčejná, vždyť je plno knížek s jedním, popřípadě dvěma hlavními hrdiny, kteří mají zachránit svět, nebo pouze jeho část. Ale při tomto příběhu se opravdu nenudíte.
Celá kniha má velmi dobrý spád a rozdělení do více napínavých částí. Z počátku akce, potom takové malé uvolnění a zpříjemnění děje radostnými událostmi, ale na konec nás čeká strhující závěr.

Moje hodnocení:
Odkaz dračích jezdců je série neobyčejná, originální, jednoduše, je opravdu skvělá. A já jsem pyšná na to, že jsem si ji konečně přečetla. Momentálně není nic, co bych jí měla vytknout, leda to, že na další díl si nějakou tu chvíli ještě počkáme.

Tímto bych chtěla ještě jednou poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.
Knihu si může objednat na stránkách Fragmentu.


-obrázek i anotace jsou použity ze stránek nakladatelství

6 komentářů:

  1. Jo, brisingr se povedl. A hlavně a konečně se začalo mluvit o čtvrtém díle!!!

    OdpovědětVymazat
  2. Mňa osobne nasralo, že to autor zbytočne predĺžil keď pôvodne plánoval len tri časti. Okrem toho sa v tejto časti nič závažné nestalo. Ja by som bez tejto knihy prežila ...

    OdpovědětVymazat
  3. Mám ju rozčítanú...som zvedavá, čo to bude :)

    OdpovědětVymazat
  4. celá tahle série je úžasná, ale mrzí mě, že ještě není ten 4. díl, hrozně bych chtěla vědět, jak to dopadne. Kdo tuto sérii nečetl, musí si ji přečíst, i když to má tolik stránek, ale čte se to úplně samo, tak to tak dlouhý nepřijde :)

    OdpovědětVymazat
  5. Mě ji jak dlouhou doporučovali kamarádi až jsem se jednou odhodlala a pořádně jsem si vynadala, že jsem jí nečetla dřív.
    Čtvrtý díl by měl v češtině vyjít někdy na jaře příštího roku. Jupí! :D

    OdpovědětVymazat
  6. já jsem zatím přelouskala jen první díl, který mě nadchl, a to tak, že jsem si vynutila hned druhý díl! jenže ouha, u toho jsem se nějak zadrhla, už ani nevím proč... ale snad to jednou celé dočtu, Paolinimu moc fandím ;)

    OdpovědětVymazat

Vaše názory mě vždycky potěší, takže rozhodně v komentování neváhejte. Poprosím vás jen o to, abyste nepoužívali profil Anonymní, ale abyste se raději přihlásili pomocí nějaké účtu, nebo zvolili možnost Název/adresa URL, kde napíšete svoje jméno nebo přezdívku. :)

Fotka uživatele My Books - My Loves.
Willinda


Pravidelní čtenáři

Používá technologii služby Blogger.

Zasílání novinek na email

Prohledejte blog

Očekávejte recenze:

Mluv by Laurie Halse Anderson

Autoři