30. června 2011

Recenze - Dvě zrcadla

Dvě zrcadlaAutor: Karolina Limrová
Počet stran: 280
NakladatelstvíHOST
Datum vydání: 2009
Anotace:
Kdyby si Joshua Merboth nekoupil starobylý dům nedaleko od Longville, zřejmě by nikdy Kate Simmonsovou nepoznal. A nikdy by nepřišel na to, že láska může být silnější než peklo smrti a krve. Na půdě chátrajícího sídla objeví prastaré zrcadlo, jehož kouzelná moc ho zavede do pokoje neznámé dívky. Nemůže slyšet její srdce ani cítit její vůni. Nemůže jí ublížit. Jeho stříbrné oči se mohou jen dívat a v jeho nitru se objeví záblesk čehosi, o čem si myslel, že už je navždy ztraceno. Ale co když přijde den, kdy zjistí, že mu obraz v zrcadle nestačí? Co když víc než po lidské krvi zatouží po zvuku jejího hlasu? Má někdo jako on vůbec právo chtít  víc než její úsměv?

Tohle je příběh velké lásky, který začal za zrcadly.
Díky starým egyptským zrcadlům se seznámili. Měla bych spíše říct, uviděli. Kouzlo? Samozřejmě že kouzlo, protože jinak by láska tohoto typu nemohla být kouzelná.
Nějaký ten den se pouze pozorovali v těch nádherných zrcadlech a uvažovali, jestli je to skutečnost. Jenže Kate se potom neobjevila a Joshua měl o ni strach, a tak se ji vydal hledat. Našel ji, ale než strávili chvíle opravdu spolu, ještě chvíli to trvalo, protože bylo pár lidí a několik pochybných existencí, kteří byli proti jejich vztahu. Všechno zlé překonali a slíbili si, že spolu budou na věky věků.

knize se setkáváme se třemi, a nakonec i čtyřmi pohledy vyprávění. Jeden popisuje Joshuův původ a život od roku 1789, druhý jeho současný život, další potom Katein a epilog, který je vyprávěn z pohledu Kateina kamaráda Dannyho.
Joshua je nesmrtelná postava. Doslova. Již hodně dlouhou dobu se vyrovnává se svou existencí a snaží se najít smysl svého života. Snaží se Kate ochránit před sebou samým. Joshuu buď milujete anebo ho nemůžete vystát. Já ho mám docela dost ráda.
Kate je pracovitá mladá dáma, která v podstatě nezná nic jiného než práci. To se ovšem změní, když poprvé zahlédne Joshuu.
Danny je  Katein nejlepší přítel, který ji miluje a svou lásku ji dává najevo velmi roztomilým způsobem. Když se ale Kate „seznámí“ s Joshuou, uvědomí si, že Dannyho city neopětuje, spíš je pro ni takovým bratrem. Dannymu je to ale jedno a pokouší se Kate chránit i tak.

Moje hodnocení:
Kate věděla snad po druhém dívání na Joshuu, že mezi nimi něco je. Joshua to věděl také, ale vůbec netušil, že by se mohli někdy setkat. Jakmile se doopravdy potkali, věděli, že se milují a že chtějí být spolu i přes to všechno, co je oddělovalo.
Někdo by proto možná tuto knihu odsoudil, anebo by mu kvůli velice opakované větě „Miluji tě“ přišla přitažená za vlasy, ale já to měla za velmi krásné. Opravdu potřebuji nějaký logický důvod k tomu, abych milovala? Vždyť všechno nasvědčuje tomu, že stačí pouze jediný pohled a láska se objeví!
Tento příběh už jsem opravdu potřebovala, ale proč to neříct? Dvě zrcadla jsou pro mě skvělým příběhem a není nutné je soudit podle nápisu Romantický fantasy příběh od české autorky, protože určitě nejsem sama, koho by tento nápis docela jisto jistě odradil.
A nejde pouze o lásku. Celá kniha je propletená napětím, akcí a záhadami. A i když možná skončila až moc A žili šťastně až-…na věky věků (mnohem lepší formulace, která se k tomuto příběhu opravdu hodí), nijak divné mi to nepřišlo a byla jsem nadšená, jak to vlastně skončilo.
Autorka má opravdu skvělý styl psaní, který mě okamžitě upoutal. Z jejích slov, která se na mě z papíru valila, se mi samou láskou motala hlava, ale byl to příjemný pocit.
Už jsem říkala, jak je čeština úžasně tvořivý jazyk?

Kniha si rozhodně zaslouží plný počet bodů 5/5!


Tímto bych chtěla ještě jednou poděkovat nakladatelství Host za poskytnutí recenzního výtisku.
Knihu si může objednat na stránkách nakladatelství Host.

-obrázek i anotace jsou použity ze stránek nakladatelství

2 komentáře:

  1. už dlouho o téhle knize uvažuju a tvoje recenze mě na ni navnadila ještě víc :)

    OdpovědětVymazat
  2. Super knížka! Měla jsem ji přečtenou zachvíli :D

    OdpovědětVymazat

Vaše názory mě vždycky potěší, takže rozhodně v komentování neváhejte. Poprosím vás jen o to, abyste nepoužívali profil Anonymní, ale abyste se raději přihlásili pomocí nějaké účtu, nebo zvolili možnost Název/adresa URL, kde napíšete svoje jméno nebo přezdívku. :)

Pravidelní čtenáři

Používá technologii služby Blogger.

Zasílání novinek na email

Prohledejte blog

Očekávejte recenze:


Autoři