20. června 2011

Recenze - Eldest

Největší obrázek výrobku Eldest
Autor: Christopher Paolini
Série: Odkaz dračích jezdců
Díl: druhý
Počet stran: 656
Nakladatelství: Fragment
Překlad: Olga Machútová
Datum vydání: 2010
Originální název: Eldest (Inheritance #2)
NakladatelstvíKnopf Books for Young Readers 
Datum vydání: 23. srpna 2007
Anotace
Šíří se temnota, přichází beznaděj, vládne zlo… Pokračování fantasy bestselleru Eragon z pera Christophera Paoliniho opět dobývá svět! Eragon cestuje se Safirou do elfského města Ellesméry, aby podstoupil výcvik v kouzlení a boji, životně důležitých dovednostech Dračího jezdce. Ztrácí jistotu, neví, komu může věřit a osud království, v němž temná ruka krále rdousí veškerý vzdor, leží i nadále právě v jeho rukou… Druhý díl tetralogie Odkaz Dračích jezdců.
První věta: Písně mrtvých jsou nářkem živých.

Když čtu knížku, na nějaký kus papíru si poznamenávám své poznatky. Pod nadpisem Eldest mám jako první - dost hustý začátek.
Eldest pokračoval v příběhu okamžitě. Čekala jsem, tedy spíš jsem doufala, že mě Paolini nechá alespoň na chviličku odpočinout od momentů, při kterých mi puká srdce, ale to on ne!
Kuj železo, dokud je žhavé. Tak přesně v tomto duchu se Eldest nese. Vardenové vyhráli jednu bitvu a vědí, že teď konečně nastala TA možnost. Zničit Galbatorixovu vládu. Všichni se připravovali na další střet s tímto mocný soupeřem. I Eragon.   
Eragon podstoupil výcvik a učení u elfů a jeho mistrem je stal Oromis. Oromis je elf přesně takový, jakého jsem si vždycky představovala. Hrdý na to, kdo je a ochoten předávat své znalosti dalším. (A má špičatá ouška!)
Z Eragona se po tomto výcviku stal skutečný bojovník, který je odhodlaný bojovat za osvobození Království. Tím, jak tak rychle vyspěl, ztratil částečně moje sympatie. Už totiž není ten obyčejný farmářský klučina, který získal mé srdce. Už není tak vystrašený, jako dříve. A už vůbec není tak roztomilý. Stal se Jezdcem a to ho ohromně změnilo.
Velkým plusem v příběhu pro mě bylo, když vyprávění přeskočilo a hlavní aktérem se stal Eragonův bratranec Roran nebo Nasuada, vůdkyně Vardenů.
Roranovi pasáže se mi opravdu moc líbily. Z počátku to byla tak trochu jiná dějová linie než jakou nám zatím autor předvedl, sice v rámci celkového děje, ale něco do sebe to mělo. Kvůli tomu, že Eragon našel dračí vejce a utekl, měl ve svém životě problémy i Roran. Rorana hledali královi muži, ale velká většina vesničanů ho nehodlala zradit. A když si Roran uvědomil, že ho v jeho rodné vesnici nic dobrého nečeká, jedním proslovem k vesničanům je přesvědčil, aby odešli s ním. Roranův proslov byl jeden z nejsilnějších momentů knihy. Jeho řeč byla velmi inspirující a ohromná. Kdyby něco tímhle stylem řekl přímo mně, byla bych ochotná pro něj skočit ze skály.
Nasuada se stala vůdkyní Vardenů. Její postavu a hlavě část v příběhu jsem opravdu přivítala. Nasuada je skvělá žena a ještě lepší vůdkyně. Pro záchranu Vardenů je ochotná udělat opravdu cokoliv.  
Zmínila jsem jeden z nejsilnějších momentů knihy. Je načase prozradit ten druhý, tedy spíše ten první.
V závěru knihy jsem znovu byla svědkem bitvy. Tato byla ale jiná. Tohle byla opravdová válka Vardenů a jejich spojenců proti Království, která nadále pokračuje. Eragon se Safirou bojovali nepřekonatelně. Jediná věc, která je začínala překonávat, byl čas. Bitva se hrozně protahovala a jak Eragon bojoval, kouzlil, bojoval a zase kouzlil, čím dál víc mu ubývaly síly. K tomu se ještě přidala zranění, sice drobná, ale pořád to byla zranění. V jednu chvíli si Eragon se Safirou uvědomili, že už vlastně nemá cenu bojovat. Eragonovi spojenci byli poráženi a Galbatorixových mužů vůbec neubývalo.  Všichni kolem Eragona umírali. A právě v tom momentě, kdy se Eragon rozhlížel po bojišti a ztrácel naději, ozvaly se výkřiky. Trpaslíci! Trpaslíci! A když jsme si já i Eragon uvědomili, že jim trpaslíci přišli pomoci a že tedy bitva není rozhodně ztracená, všimla jsem si, že mi po tváři tekly slzy.

Moje hodnocení:
Eldest je rozhodně skvělá knížka. Ale v některých momentech jsem se trochu nudila. Byly to chvíle, kdy Eragon podstupoval výcvik a učení u Oromise. Pro něj rozhodně zajímavé byly, ale já jsem se spíše těšila na Roranovo dobrodružství. Holt mě učení moc nebaví. Ale i tak jsem si čtení náramně užila. 
Paolini nezklamal a jeho vyprávění mě opravdu bavilo a bylo hodně emotivní a to opravdu hodně!
Kniha ode mě získává hodnocení 4,5/5.

Tímto bych chtěla ještě jednou poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.
Knihu si může objednat na stránkách Fragmentu.

-obrázek i anotace byly použity ze stránek nakladatelství 

1 komentář:

  1. Četla jsem první díl a líbil se mi. :) Ale že by se to řadilo mezi mé nejoblíbenější ságy,to se říct nedá... ale každopádně si určitě ráda přečtu další díly.
    Jinak, nechtěla bys spřátelit? :) Prostě propojit blogy, pokud tomu říkáš jinak? :) Protože jsi další fanda do knih a recenzí na ně a takových lidí je dneska jako šafránu :) Myslím, že si budeme rozumět a vzájemně si dávat dobré typy na knihy :))

    OdpovědětVymazat

Vaše názory mě vždycky potěší, takže rozhodně v komentování neváhejte. Poprosím vás jen o to, abyste nepoužívali profil Anonymní, ale abyste se raději přihlásili pomocí nějaké účtu, nebo zvolili možnost Název/adresa URL, kde napíšete svoje jméno nebo přezdívku. :)

Fotka uživatele My Books - My Loves.
Willinda


Pravidelní čtenáři

Používá technologii služby Blogger.

Zasílání novinek na email

Prohledejte blog

Očekávejte recenze:

Mluv by Laurie Halse Anderson

Autoři