4. června 2011

REVIEW - Inkarceron


Autor: Cathetine Fisherová

Série: Inkarceron
Díl: první
Počet stran: 368
Nakladatelství: Knižní klub
Datum vydání: květen 2011 
Originální název: Incarceron
Nakladatelství: Hodder Children´s Books
Datum vydání: 3. května 2007
Anotace: 
Oceněná kniha pro mládež na pomezí fantasy a thrilleru. Sedmnáctiletý Finn denně bojuje o život v Inkarceronu, obrovském vězení, které má vlastní inteligenci a krutě s ní střeží tisíce vězňů. Finn si je díky znamení na ruce jist, že se zde nenarodil jako ostatní, ale přišel Zvenčí. Claudia je dcerou Správce Inkarceronu a má se vdávat; nenáviděný princ jí byl nastrčen mocichtivou královnou. Panuje totiž navenek středověká Doba – supermoderní svět se zastavil a dobrovolně se zbavil vší techniky v zájmu míru. Claudia i Finn jsou vězni svých světů – jenže vše se změní, když naleznou křišťálový klíč, který jim umožní spolu komunikovat.
První věta:  Nezměrný, bez konce je Inkarceron, propasti, chodby a průchody. 


Inkarceron je rozhodně velice pozoruhodná knížka. 
Než jsem si jí pořídila, četla jsem nejednu chválící recenzi a říkala jsem si, tuhle knížku si musím přečíst. A tak, když se mi konečně naskytla příležitost si jí koupit, neváhala jsem ani minutu. 
Když si Inkarceron vezmu do rukou, říkám si, jak je možné, že do takové titěrné knížečky se toho vejde tolik. Kniha je opravdu docela drobounká, z toho ale nelze vytvořit si závěr o jejím obsahu. 
Inkarceron je obrovské vězení, kam byli před lety umístěni vězni a Vězení bylo zapečetěno. Nikdo neví, kde je. Tedy, samozřejmě až na samotného Správce Inkarceronu. (Ono by bylo dost divné, kdyby to nevěděl.)
Divné. To slovo se mi zamlouvá, protože zhruba do nějaké osmdesáté stránky jsem si říkala, v jakém divném světě to proboha všichni žijí! Být potomkem nějakého vězně nebo být dítětem Vězení (nedělám si legraci) a nevědět, zda vůbec jiný život existuje, je sice trochu divné, ale spíš je to hodně zvrácené. Ale divná je určitě Doba, ve které lidé žijí venku. Příběh se odehrává v budoucnosti, ale vlastně i v minulosti. To jsem vám ale zamotala hlavičky, co! Teď jen abych to zase správně rozmotala. Příběh se odehrává v budoucnosti. Nevím, jak moc vzdálené, ale v budoucnosti. Jenže nějaký král si jednou řekl, že v jisté Době se lidem žilo lépe a celkově to byla lepší doba, a tak zavedl Protokol, podle kterého všichni žijí, dle mého odhadu, tak v 15. možná i v 16. století. Takže tak. Jestli jste to pořád nepochopili, tak mám pro vás jednu radu. Přečtěte si Inkarceron! 
Doba je opravdu, češtinářka by z mého opakování slov byla opravdu nadšená, divná. A opravdu z počátku mi asi stávkoval mozek, protože jsem nějak to všechno moc nepobírala. Ale potom mi to scvaklo a řekla jsem si, který máča tenhle pitomý Protokol vymyslel? A když už ho vymyslím, tak ho aspoň dodržuju, ne? Samozřejmě že členové královské rodiny mají jisté úlevy a nikdo je za to neukamenuje. 
Jakmile Claudie prohlásila, že si myslí, že je Giles naživu, říkala jsem si, to se jako bude celá knížka točit jenom kolen nalezení svého bývalého snoubence, aby si nemusela vzít toho současného? Potom se mi to začala potvrzovat a já měla sto chutí knihu odložit, protože mi to přišlo docela trapný. Jenže pak jsem překonala nějaký blok a knížku jsem nemohla pustit z rukou a zbytek jsem dočetla s otevřenou pusou, až mi tam lítaly kdejaké mušky.
Autorka má velice osobitý styl. Její vyjadřování je lehké, ale zároveň strašně složité a každé slovíčko tvoří nezaměnitelný dojem z celé knihy. 

Blíž a ještě blíž. Nyní se loď přiblížila natolik, že uviděli odraz jejích světel, zvětšený a pokřivený. Byla tak blízko, že se čelenem dotkla blány, prohnula ji a propíchla, takže ta náhle pukla a zmizela v drobném závanu voňavého vzduchu.

Moje hodnocení: 4/5
Kniha má opravdu něco do sebe a já si rozhodně přečtu další díl, která ponese název Sapphique, ale i přesto je tu něco, co mi na ní nesedlo. Co to bylo, vám neřeknu, protože jsem to ještě nezjistila. 

4 komentáře:

  1. No, já když jsem tu knížku vybalila z balíčku, když přišla, tak jsem na ní jenom koukala, protože jsem čekala, že je to velká knížka a ona je přitom tak malinká!:D
    Ze začátku jsem tu knížku vůbec nechápala.. ! :D To se musím přiznat.. :/ Nevím, celé to s tím Občanstvem.. to jsem nepochopila doteď..
    Přesto, že ani u mě nemá knížka na plný počet, tak se těším na další díl !:)

    OdpovědětVymazat
  2. Páni, to zní dost zmateně, začínám být zvědavá, miluju nepochopitelné knihy :D

    OdpovědětVymazat
  3. skvělá knížka, nemůžu se dočkat dalšího dílu, úplně skvělí námět na knížku. Mám tuto knížku přečtenou od začátku prázdnin a do teď stále nechápu, jak někdo něco takového mohl vymyslet

    OdpovědětVymazat
  4. Taky jsem to všechno asi ještě nepobrala a nevstřebala! A na druhý díl se opravdu hodně těším!! :)

    OdpovědětVymazat

Vaše názory mě vždycky potěší, takže rozhodně v komentování neváhejte. Poprosím vás jen o to, abyste nepoužívali profil Anonymní, ale abyste se raději přihlásili pomocí nějaké účtu, nebo zvolili možnost Název/adresa URL, kde napíšete svoje jméno nebo přezdívku. :)

Fotka uživatele My Books - My Loves.
Willinda


Pravidelní čtenáři

Používá technologii služby Blogger.

Zasílání novinek na email

Prohledejte blog

Očekávejte recenze:

Mluv by Laurie Halse Anderson

Autoři