26. července 2011

Recenze - Fallen

Fallen (Fallen, #1)


Autor: Lauren Kate

Série: Fallen
Díl: první
Počet stran: 452
Nakladatelství: Corgi
Rok vydání: 2010
Anotace:
Je tu něco bolestně povědomého ohledně Daniela Grigoriho.
Tajemný a rezervovaný, v momentě, kdy Luce Price zahlédne Daniela první den ve škole Sword&Cross (Meč&Kříž), internátní škole v parné Savanně ve státě Georgia, upoutá její pozornost. Je jediným světlým bodem v místě, kde jsou mobilní telefony zakázány, ostatní studenti jsou psychicky narušeni a bezpečnostní kamery sledují každý pohyb.
I když Daniel nechce mít s Luce nic společného - a vyhýbá se jí, aby to bylo opravdu jasné, ona to tak nemůže nechat. Přitahována k němu jako můra k plameni, musí Luce zjistit, co se Daniel snaží tak zoufale udržet v tajnosti…i v případě, že by ji to mohlo zabít.

První věta: Around midnight, her eyes at last took shape.
(Okolo půlnoci, její oči konečně dostaly tvar.)

Luce nastupuje do internátní školy, kde její pozornost upoutá tajemný Daniel. I přes to, jak se Daniel ze začátku brání jakémukoliv kontaktu, nakonec se neubrání a oni se do sebe zamilují. A díky Danielovu velkému temnému tajemství, které je vlastně i její, musí Luce odjet, aby byla v bezpečí.

Takhle když to napíšu, vypadá celý příběh docela jednotvárně. Jenže ze začátku nasadila autorka velmi dobrou a dost temnou a pochmurnou atmosféru, která slibovala skvělý příběh. Kdy jste četli knihu, kde by hlavní hrdinka chodila do školy pro psychicky narušené, na pozemcích školy by byl hřbitov a bazén by měli v kostele?

Luce byla poslána do této školy, protože když byla tenkrát s Trevorem na schůzce, něco se stalo a Trevor zemřel. Ona si ale z toho okamžiku vůbec nic nepamatuje. To zní docela slibně.
Jenže potom nastoupil odvěký element, který tuto atmosféru, ze které mi místy běhal mráz po zádech, okamžitě zkazil. Nebylo to nic jiného než láska.
Láska dokáže lidem zamotat hlavu, a že se Luce chtěla o objektu svého zájmu něco dozvědět, to chápu a zvlášť když je ten objekt tak tajemný jako Daniel, ale ona se občas chovala jako prachobyčejný stalker. Jenže Luce nestačí, že jí nadbíhá Cam, který taky není zrovna k zahození, ona se zajímá jen o Daniela a má tušení, že ho odněkud zná. Láska by mi taky moc nevadila, ale to, co předváděla Luce, bylo hotové zbláznění.
Tu části knihy, kdy se Daniel konečně odhodlal a všechno Luce vyklopil, jsem tak trochu i přeskočila, protože byla celá trochu přitažená za vlasy. Jediná podstatná informace, která mi vyrazila dech, se týkala Luce. Když měla tušení, že Daniela odněkud zná, nebylo to zrovna špatné tušení. Daniel je totiž nesmrtelný padlý anděl, který je odsouzen k tomu, aby se celý svůj život zamilovával do jedné a té samé osoby, která se objeví každých sedmnáct let. Potom se tato záhadná osoba potká s Danielem a jeho prokletí ji zabije. Tentokrát je to ale jinak. Kdo by ta záhadná osoba mohla být?
Luce se také ocitla mezi válkou padlých andělů, což taky vypadá docela slibně a doufám, že se na to autorka zaměří v druhém díle více, než na rozvíjení vztahu Luce a Daniela.

Také bych ráda poznamenala, že tohle je první knížka v angličtině, ze které jsem měla TEN pocit. Byla jsem opravdu naladěná na notu příběhu a jen málokdy se povedlo, že jsem něčemu nerozuměla, a to se moc často nestává!

Jak už jsem napsala, ze začátku to celé vypadalo trochu jinak, trochu temněji, a proto jsem hltala stránku za stránkou, potom ale celá atmosféra tak nějak ochabla a proměnila se víceméně v hádky, kdo koho miluje víc.
Ke konci to ale zase nabralo trochu grády, sice se to nevrátilo do kolejí první poloviny příběhu, ale na druhý díl se opravdu těším

Moje hodnocení: 4/5

- Obrázek je použit z Goodreads
- Anotace je můj překlad z Goodreads

2 komentáře:

  1. Mě se naopak knížka velmi líbila.Asi jsem zvláštní,protože většíně lidí se nelíbila a mě se prostě moc libila :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Presne! :) aj mne sa knihy moc páčili :)

      Vymazat

Vaše názory mě vždycky potěší, takže rozhodně v komentování neváhejte. Poprosím vás jen o to, abyste nepoužívali profil Anonymní, ale abyste se raději přihlásili pomocí nějaké účtu, nebo zvolili možnost Název/adresa URL, kde napíšete svoje jméno nebo přezdívku. :)

Pravidelní čtenáři

Používá technologii služby Blogger.

Zasílání novinek na email

Prohledejte blog

Očekávejte recenze:

Mluv by Laurie Halse Anderson

Autoři