23. července 2011

Recenze - G2R: Tajemná hra

Obálka knihy G2R: tajemná hra
Autor: Zdeněk Ležák

Počet stran: 296
Nakladatelství: XYZ Nakladatelství
Rok vydání: 2011
Anotace:

Nerozluční kamarádi Marek a Karlos objevili na internetu záhadnou počítačovou hru, která se svou dokonalostí vymyká všemu, co doposud poznali. Karlos se s chutí pustí do boje o planetu Teralago, jeho kamarád je naštěstí opatrnější…
Ve vyšší úrovni hry se totiž z náruživého hráče Karlose stane skutečný žoldák ve válce mezi obyvateli planety, obojživelnými Anury, a dobyvačnými Hirudy, kteří léta plují vesmírem a hledají nový domov. Před Markem a Karlosovou sestrou Veronikou stojí nelehký úkol: zachránit lapeného Karlose. Musejí se však včas správně rozhodnout, komu v neznámém světě důvěřovat. Poslední bitva se blíží…

První věta: Gustigi je jako hladové zvíře utržené ze řetězu.

Jaké by to asi bylo, kdybychom se doopravdy mohli ocitnout v počítačové hře a opravdu to všechno prožívat? Stál by o to vůbec někdo, protože když je to doopravdy, může se leccos stát a nebývají to zrovna hezké věci! Přeci jenom je to ale velice lákavé, stačilo by si vybrat jen tu správnou hru…
To se ale Karlosovi moc nepovedlo, protože se ocitnul ve válce a nemá možnost se odtamtud bez pomoci dostat. Jeho sestra Veronika to ale takhle odmítá nechat, a tak se i s Karlosovým kamarádem Markem snaží zjistit, co nejvíce o této hře, aby mohli Karlose zachránit.

Autor před nás rozhodně postavil velice zajímavé dílo. Na jednu stranu je velice propracované, ale na druhou mi v některých okamžicích přijde spíše trochu zmatené. Jako kdyby autor psal, psal a psal a pak si vzpomněl, že zapomněl říci, proč k tomuto došlu a najednou to tam dopsal, aby to dávalo smysl. Hned ze začátku se dovídáme důležité informace o herním světě a o tom, jak to tam všechno funguje, ale to nejdůležitější, jak to tedy doopravdy bylo, to se zjeví vždy náhle, někde uprostřed rozjeté scény. Něco se odehrává a čtenář je do toho opravdu zažraný a najednou bum, vracíme se do minulosti a teprve teď se dozvídáme, co předcházelo těmto událostem. Někde to bylo i docela příhodné, jindy jsem to ale považovala za naprosté zbytečnosti a opravdu jsem se v tom motala.

Kniha je protkána nejrůznějšími novými slovy, u kterých se ani neodvažuji říci, že by zněli exoticky, ale jsou tak…české, a člověk si uvědomí, že to, co čte, není žádný překlad, ale že takhle to autor opravdu stvořil a chtěl, abychom ta slova poznali právě v této podobě. Vážím si autora, že to všechno dokázal vymyslet a zakombinovat do příběhu, ale někdy jsem se v tom ztrácela, takže by možná bylo dobré tu a tam zopakovat, co dané slovo znamená.  

Pokud jsem to správně pochopila, je tato kniha určená dětem. No, když vezmu v potaz, že hlavním hrdinům je třináct a dvanáct, tak mi to smysl docela dává, ale to všechno okolo – opravdu? Protože někdy jsem si připadala, jako bych se octila v nějakém akčním filmu.
Právě věk hrdinů je hlavní věc, která mě opravdu bila do očí, protože než řekli, kolik jim je let, přišli mi tak na šestnáct a možná i na sedmnáct, takže potom jsem opravdu nějakou dobu nemohla uvěřit, že to tam opravdu je napsané a přečetla jsem to raději víckrát, abych si byla opravdu jistá. Ale pravděpodobně má být kniha určená pro děti stejně staré jako jsou hlavní hrdinové.

Nápad s „oživlou“ počítačovou hrou je velice pozoruhodný a zajímavý, kvůli tomu mě kniha upoutala, protože jsem nikdy nečetla nic, co by se tomuto alespoň náznakem podobalo, ale je tu pár drobnosti, které mi moc neseděly a přišly mi divné.
  
Celkově představuje příběh příjemně strávený čas, kdy se občas zasmějete a někdy jste napnutí a čtete strašně rychle, abyste se dozvěděli, jak to bude pokračovat a jak to vlastně dopadne.

Moje hodnocení: 3/5

Tímto bych chtěla poděkovat nakladatelství XYZ za poskytnutí recenzního výtisku.
Knihu si může objednat na stránkách nakladatelství.

- Obrázek a anotace jsou použity ze stránek nakladatelství

2 komentáře:

  1. nad touto knížkou docela přemýšlím, jestli si ji mám vůbec přečíst, zní to totiž docela zajímavě, hlavně jsem totiž na toto téma snad nikde nenarazila

    OdpovědětVymazat
  2. Tahle knížka je zajímavá nápadem a když se přeneseš přes nějaké věci, tak je docela dobrá. :)

    OdpovědětVymazat

Vaše názory mě vždycky potěší, takže rozhodně v komentování neváhejte. Poprosím vás jen o to, abyste nepoužívali profil Anonymní, ale abyste se raději přihlásili pomocí nějaké účtu, nebo zvolili možnost Název/adresa URL, kde napíšete svoje jméno nebo přezdívku. :)

Pravidelní čtenáři

Používá technologii služby Blogger.

Zasílání novinek na email

Prohledejte blog

Očekávejte recenze:

Mluv by Laurie Halse Anderson

Autoři