19. července 2011

Recenze - Smečka


Autor: Andrea Cremerová
Série: Smečka
Díl: první
Počet stran: 400
Nakladatelství: Knižní klub
Překlad: Lenka Faltejsková
Datum vydání: březen 2011
Anotace:
Calla Torová není jen tak obyčejná americká středoškolačka, je rozená bojovnice, navíc vůdkyně smečky Nightshadeů. Většinu života tráví v lidském těle, ale stačí jen nepatrný impulz, drobné ohrožení, a promění se ve vlčici. Brzy se však ukáže, že se nemusí ve smrtelném nebezpečí ocitnout zrovna ona nebo její blízcí, aby se její vlčí instinkty probudily. Když při hlídkování v horách narazí na Shaye, lidského mladíka, jehož na životě ohrožuje medvěd grizzly, nezaváhá a zachrání ho. Ve chvíli, kdy se zadívá do jeho očí a ucítí jeho vůni, která jí připomíná jaro, začne pochybovat o věcech, o nichž nikdy nepochybovala. O svém postavení a předem daném osudu, který ji předurčuje stát se družkou přitažlivého vůdce smečky Baneů. Existuje nějaká možnost, že by se všemu mohla vyhnout? Pokud se nechá vést srdcem, riskuje, že přijde o všechno – včetně svého života. Stojí zakázaná láska za takovou oběť? A co když pravidla, na nichž smečky Ochránců a Strážci, jejich vládcové, tak lpí, nemají zajistit všem lidem na světě bezpečí, jak si až dosud myslela, ale jen je kontrolovat? Smečkou započíná třídílná akční a zároveň romantická fantasy série…
Nightshade (Nightshade, #1)
 
První věta: Vždycky jsem vítala souboj, jen těžko jsem krotila svůj zápal.

Calla odjakživa věděla, jak bude její život vypadat. O svých narozeninách si vezme Rena, aby spolu mohli vytvořit novou smečku, která bude chránit další území Strážců. Stane se vůdkyní a bude dohlížet na smečku po boku Rena. Její život byl naplánován dopředu opravdu důkladně. Vše se ale změnilo, když v lese zachránila Shaye ze spárů medvěda grizzlyho.
Shay bydlel u svého strýce, který je náhodou Strážce a tím pádem Calliným nadřízeným. Calla dostala Shaye na starost, což se jí sice ze začátku moc nelíbilo, ale rozkaz je rozkaz.
Shay  vstoupil do jejího života, který zpřeházel vzhůru nohama. Zpochybnil její dosavadní vědomosti o společnosti, ve které žila. Začalo je to k sobě táhnout.
Nightshade
Pořád je tu ale svatba s Renem, která se opravdu chystala. Jenže Calla už věděla, že by nemusela dělat všechno, co jí Strážci řeknou. A tak se i se Shayem ocitla v rukách Hledačů, jejích odvěkých nepřátel a hlavně nepřátel Strážců. Teď už ale konečně poznala, že ne všechno, co Strážci tvrdili, byla pravda, takže jsou Hledači opravdu nepřátelé?

Zpočátku mi připadalo, že by se mohla kniha točit pouze kolem rozhodování, zda si má Calla opravdu vzít Rena a žít život, který jí byl vybrán, anebo se na všechno vykašlat a utéct někam se Shayem. Pravdou je, že Calla se povětšinou přikláněla spíše k první možnosti, protože si dokázala představit, co by se stalo potom, ale občas jí napadlo i to druhé. Takže jsem si nejdříve opravdu myslela, že celá kniha, nebo nedej bože celá série, by mohli být pouze o tomto rozhodování. Chyba lávky!
Lune de sang (Nightshade #1)
Na scénu vstoupila Shayeova chytrá, pátračská hlavinka, která nechtěla Callu nechat vstoupit do manželství jenom proto, že ji to někdo přikázal. A našel něco opravdu velkého. Informace o Strážcích, které nikdo neznal a které změnili Callin pohled na ně a její loajalitu k nim.  
Což převrátilo celý její dosavadní život a vyhlídky do budoucnosti a ona začala uvažovat o tom, že by opravdu mohla být se Shayem.

Calla je bojovnice každým coulem, která ví, co je odpovědnost, protože ji vždycky vychovávali jako vůdkyni. Je to ale taky obyčejná holka, která má přání a touhy, jako každá jiná jejího věku.
Všechny Renovi pokusy nějak na sebe upozornit v jiném smyslu než za chvíli se bereme, se Calla snažila ignorovat a Ren to ohromně odnesl. Chudáček a přitom se jenom snažil o to, aby se alespoň trochu spřátelili a možná něco víc. Celkově mu bylo dáno docela málo prostoru, což mě opravdu mrzí.
Nightshade (Witches War Series)
Shay se snažil získat Callu. Což se mu sice povedlo, ale – popravdě? Toho kluka nemám v lásce. V celém příběhu mi přišel tak divně napasovaný a možná i trochu umělý, neseděl mi tam. Skoro jako by ho autorka vymyslela na poslední chvíli a narychlo celou knihu přepsala.

Kdybyste před nějakou postavou ze Smečky řekli, že je vlkodlak, asi by vás ta osoba kousla. Vlky, které nám autorka představuje, nijak neovlivňuje měsíc a jejich přeměny záleží čistě na nich. Což se trochu vymyká grafické úpravě kapitol. Když tedy vidíme vlky, vždycky někde pod povrchem je i oblečený člověk, pokud měl při proměně něco na sobě.
Autorka dokázala stvořit tak odlišné postavy, a tak propracované, že by se někteří mohli stát opravdu dobrými kamarády. Jé, ahoj Rene! To je od tebe moc hezký, že jsi mi přinesl kytku.

Cień nocy (Cień nocy, #1)
Kniha mě upoutala na první pohled, protože obálka je fakt nádherná a co teprve začátky kapitol! Každá kapitola nás uvítá černou stránku s fází měsíce. Všechno je to pastva pro oči.
Obdivuji autorku, že dokázala vytvořit tak složitou společnost a celou její hierarchii dokáže popsat tak důkladně a přece tak jednoduše, že se v tom čtenář opravdu neztrácí. Jenom ten Shay mi tam nějak nesedí. Když jsem se trochu začetla, opravdu se mi to líbilo, ze začátku jsem měla určité výhrady, jak už jsem psala. Pak se to ale všechno rozvinulo a já se zamotala do příběhu a dočetla jsem to jedním dechem.

Moje hodnocení: 4/5

-  Obrázek a anotace jsou použity ze stránek nakladatelství
- Další obálky jsou z Goodreads

2 komentáře:

  1. Souhlasím s tebou, měla jsem podobné pocity. Shay mi moc nesedl, Calla tak nějak balancovala na hranici, takže uvidím podle dalšího dílu a Ren...ach Ren:D Jinak se mi líbila i taková ta celková soudružnost smečky.

    OdpovědětVymazat
  2. Soudružnost smečky je vždycky zajímavá, i když se ti lidi nemusí mít v zrovna v lásce, tak se za toho druhýho postaví!

    OdpovědětVymazat

Vaše názory mě vždycky potěší, takže rozhodně v komentování neváhejte. Poprosím vás jen o to, abyste nepoužívali profil Anonymní, ale abyste se raději přihlásili pomocí nějaké účtu, nebo zvolili možnost Název/adresa URL, kde napíšete svoje jméno nebo přezdívku. :)

Pravidelní čtenáři

Používá technologii služby Blogger.

Zasílání novinek na email

Prohledejte blog

Očekávejte recenze:

Mluv by Laurie Halse Anderson

Autoři