Recenze - Levá ruka boží

Série: Levá ruka boží
Díl: první
Počet stran: 416
Nakladatelství: Knižní klub
Překlad: Pavel Medek
Datum vydání: prosinec 2009
Cale je jedním z tisíců chlapců, kterých se zmocnili fanatičtí a krutí vykupitelé a v naprosté izolaci je připravují na válku proti rouhačským antagonistům. S neobyčejně zmužilým, ale zároveň velmi uzavřeným čtrnáctiletým hochem má podle všeho zvláštní plány jeden z nejvlivnějších vykupitelů – lord vojevůdce Bosco. Jednoho večera Cale náhodou spatří lorda dohlížitele Picarba, jak pitvá ještě živou dívku, a šokován jeho bestiálním počínáním jej zabije a zachrání jinou dívku jménem Riba. Podaří se mu zosnovat útěk ze svatyně, a tak s dalšími dvěma chlapci prchá do neznámého světa za nikdy nepoznanou svobodou… Dobrodružný příběh o životě a hledání víry ve světě, jejž postihla blíže nespecifikovaná katastrofa, je první částí trilogie, která má všechny předpoklady stát se celosvětovým bestsellerem.
The Left Hand of God (Thomas Cale, #1)

První věta: Poslouchejte.

Cale neznal jiný život než ve Svatyni. Život plný krutosti a násilí. Jednoho dne pohár krutosti přetekl a on utekl spolu se dvěma kamarády a Ribou, která ve Svatyni podle pravidel vůbec neměla být. Jejich útěk nebyl vůbec lehký, protože fanatičtí vykupitelé se chlapců neradi vzdávají. Jen díky štěstí se jim povedlo dostat se do města, kde každý získal práci.
The Left Hand of God  (Thomas Cale #1)Nakonec se ale s vykupiteli Cale znovu setkal a nebylo to zrovna příjemné setkání.

Autor nás hned na začátku doslova hodí do příběhu a čtenář si musí uvědomit, kde se to vlastně ocitl. Dozvídá se spoustu informací, jenže některé z nich pochopí až na úplném konci příběhu. Něco jsem už pochopila, ale rozhodně jsem to ještě nevstřebala a budu to vstřebávat ještě hodně dlouho, protože to, co před nás autor postavil, je nepředstavitelné.
The Left Hand of GodAutor vytvořil úžasný a ještě více děsivý a krutý svět, ve kterém Cale žije. V podstatě stačí, aby se některý z chlapců ve Svatyni na Vykupitele jenom špatně podíval, a čeká je opravdu hodně krutý trest. Svět, ve kterém se Levá ruka boží odehrává, je ohavný a tím tvoří jedinečné místo. Já jsem neskonale šťastná, že jsem výlet do tohoto světa podnikla pouze díky čtení, protože nemám absolutně žádné tušení, jak by to vypadalo, kdybych měla v takovém světě doopravdy žít.

Kniha je pomyslně rozdělena do třetin, podle toho, jak moc se toho v ní děje a neděje.
The Left Hand of GodPrvní třetina představuje opravdu skvělý začátek a slibuje velmi dobrou knihu a hlavně opravdu hodně napjatou atmosféru. To se ale změní a celá napjatost povadne a nudnost doprovází čtenáře celou druhou třetinu knihu, kdy hlavní hrdina řeší pouze své milostné problémy. V této části jsem opravdu nebyla daleko od toho, aby mu pomyslně jednu vrazila s řevem „Prober se, vždyť si pro vás každou chvíli můžou přijít vykupitelé!“
The Left Hand of GodV poslední části knihy nabere ale příběh znovu ten správný říz, a možná dokonce ještě větší než v první části, a dovede čtenáře nemilosrdně až do poslední stránky. Zde si uvědomí, že uběhlo docela dlouho od doby, kdy se jeho myšlenky toulaly trochu jinde než v Calově světě, protože ty poslední stránky dovedou opravdu k příběhu připoutat a čtenář se může nadechnout až po přečtení poslední věty.

Až na Cala, kterého jsem měla občas plné zuby, mi všichni hrdinové opravdu padli do noty, hlavně největší záporáci, kteří jsou vytvořeni opravdu skvěle, až se sama divím, že z nich nemám noční můry. A jenom když si vzpomenu na vykupitele Bosca, tak z toho mám husí kůži.
La mano izquierda de DiosMusím zde pochválit překlad, který mi přijde opravdu hodně dobrý.

Tahle kniha není pro někoho se slabým žaludkem. Je sice plno dalších knih, které obsahují vnitřnosti létající po místnosti a podobné nechutnosti, zde nám ale autor hraje na city opravdu drsným způsobem a celá kniha (tedy kromě té prostřední části) je naladěna do strašlivé atmosféry, ze které mi běhá mráz po zádech.

Moje hodnocení: 4/5

-Obálka i anotace jsou použity ze stránek nakladatelství
- Další obálky jsou z Goodreads