14. srpna 2011

Recenze - Nenasytná


Autor: Meg Cabotová
Série: Nenasytná
Díl: první
Počet stran: 452
Nakladatelství: Knižní klub
Rok vydání: 2011
Anotace:
Nikdy neříkejte nikdy, a o upírech to platí dvojnásob… Mína Harperová, samostatná, talentovaná, ale zároveň i smutná a díky svému prazvláštnímu daru okamžitě odhalit, jakým způsobem a kdy člověk, který před ní stojí, zemře, dost osamělá, se podílí na vytváření scénáře pro nesmírně úspěšný seriál Nenasytná u jedné newyorské televizní stanice. Jednoho dne jí její neschopná, avšak velmi průbojná a bezohledná kolegyně sdělí, že vedení se rozhodlo seriál obohatit postavou upíra, podobně jako u konkurence. Mína je zděšena, protože její vztah k upírům je, mírně řečeno, odtažitý. Zanedlouho se však na večírku setkává s naprosto neodolatelným profesorem literatury Lucienem Romaneskem, vysokým, tajuplným brunetem, a od tohoto okamžiku si na nedostatek inspirace, co se upírů týče, rozhodně stěžovat nemůže!
Insatiable (Insatiable, #1)
Úspěšná americká spisovatelka Meg Cabotová se v této knize svým nenapodobitelně originálním způsobem vyrovnává se záplavou upírských ság na dnešním knižním trhu.

První věta: Byl to zázrak.

Od této knihy jsem toho moc neočekávala, spíš jsem se jí tak trochu bála, ale po dočtení jsem byla víceméně spokojená.

Mína pracuje jako scénáristka u pořadu Nenasytná. Její život je vcelku normální, až tedy na to, že jakmile se podívá člověku do očí, ví, jak ta osoba zemře. Ale jinak opravdu normální.
Až do dne, když jí její neoblíbená kolegyně Šošona oznámí, že do scénáře musí zakomponovat upíry, protože konkurenční televize s nimi má obrovský úspěch. Upíři jsou všude. A Mína je nesnáší.
Insatiable (Insatiable, #1)
A tady přijde zlomový okamžik! Mína potká Luciena, upíra, i když v tom momentě samozřejmě neví, že je upír, který se jí opravdu hodně líbí. A ona se líbí jemu. No, a pak to je s jejím životem jako na horské dráze, návštěvou lovce upírů Alarika počínaje, zjištěním tajemství o Lucienovi a obrovskou bitvou na území polorozpadlého kostela to všechno pokračuje a přátelstvím s Alarikem konče.

Eternity
Vím, že tam některé zajímavé narážky a vtipné poznámky byly, docela dost jsem jich pochopila (Alaric – lovec upírů, Stefan – neodolatelný televizní upír, hahaha), ale některé jsem moc nepobrala, ale to je samozřejmě moje vina a některé věci se dají docela dobře i domyslet, ale buďte někdo tak laskaví a řekněte mi prosím, kdo jsou Betty a Veronika! :)

Hlavní hrdinka mi seděla a opravdu hodně. Mína byla taková ta správná holka, která se zprvu snaží pouze přežít, ale potom si uvědomí, že chce vlastně taky trochu žít.
Ach…Lucien! Takhle by pravděpodobně měla vypadat každá reakce při vyslovení jeho jména, nebo prostě jenom při vzpomenutí na něj. Ano, Lucien byl skutečný gentleman a opravdový sympaťák, ale já mám trochu jiného favorita!
Nenásytná
Alaric je lovec upírů, kterému jen málo věcí hne srdcem. A proto je tady Mína, to by přece nebyl ten správný příběh, abychom tam neměli pořádný milostný trojúhelník!

Insaciável (Insaciável, #1)
Meg se svým tvrdohlavým způsobem stvořila něco, co se odlišuje od knih s podobnou tématikou tím, že si ze všeho dělá srandu. A docela se jí to i povedlo. I když jsem moc knih od Meg nečetla, myslím, že už jsem stihla pochytit její styl. Tady se o něj Meg opravdu hodně snažila, ale výsledek trochu pokulhává. Kniha je vtipná a ohromně parodizující a člověk jí rozhodně musí číst s jistým nadhledem a někdy i s myšlenkou, že jí rozhodně nenapsala Meg Cabot.
A když si čtenář přečte knihu s těmito pocity, dojde mu, že tak špatná zase není, a když se jí snaží pochopit v tomto smyslu a vstřebat, vlastně si ji docela vychutná.  
Nenasytná představuje jednoduché oddechové čtení, které sice není autorčino vrcholné dílo, ale stačí být otevřený legraci a šaškárnám a knihu si alespoň trochu užijete.


Moje hodnocení: 3,5/5

- Obrázek i anotace jsou použity ze stránek nakladatelství
- Knihu jsem četla v rámci Putovního knižního klubu pořádaného blogem Another World, jehož majitelkou je Mish@.

1 komentář:

  1. Tuhle knihu jsem četla v červnu a abych pravdu řekla, moc nadšená jsem z ní nebyla. Jo, zezačátku to bylo super, ale ten konec... fakt nevím, co to mělo být. Jestli to měla být nějaká sranda, parodie či co, tak fajn, ale i tak jsem to nepochopila. Možná to bylo tím, že jsem od té knihy čekala až moc a nebrala jsem to z toho pohledu jak píšeš.
    Myslela jsem si, že mi asi Meg zrovna nesedla, ale po přečtení tvé recenze si myslím, že to bylo přece jen něco jiného, takže si ještě někdy něco od ní přečtu a pak uvidím (: Díky (:

    OdpovědětVymazat

Vaše názory mě vždycky potěší, takže rozhodně v komentování neváhejte. Poprosím vás jen o to, abyste nepoužívali profil Anonymní, ale abyste se raději přihlásili pomocí nějaké účtu, nebo zvolili možnost Název/adresa URL, kde napíšete svoje jméno nebo přezdívku. :)

Fotka uživatele My Books - My Loves.
Willinda


Pravidelní čtenáři

Používá technologii služby Blogger.

Zasílání novinek na email

Prohledejte blog

Očekávejte recenze:

Mluv by Laurie Halse Anderson

Autoři