Recenze: Arizona

Autor: Eden Maguire
Série: Krásní mrtví
Počet stran: 272
Nakladatelství: Fragment
Překlad: Edita Drozdová
Rok vydání: 2011
Nejsou živí. Nejsou mrtví. Něco mezi tím. Odhalí Darina včas temná tajemství, aby tak vykoupila duše Krásných mrtvých? Po Krásných mrtvých není několik týdnů ani stopy. Darině se po Phoenixovi strašně stýská. Snad se vrátí a pomůže jí vyřešit tajemství další záhadné smrti. Je to už skoro rok, co se Arizona utopila v Hartmannově jezeře. Podle všeho (a všech) to byla sebevražda… Opravdu? Opravdu by se ta silná, sebevědomá Arizona, suverénní, nepřístupná kráska z ellertonské střední školy utopila v jezeře? Darina musí Arizoně pomoci stejně, jako pomohla Jonasovi. Ale neviditelná křídla tlučou, Krásným mrtvým hrozí nebezpečí a čas běží…

První věta: Phoenix Rohr mě změnil.

Příběh Krásných mrtvých je opravdu zajímavý. Pouze ti vybraní se po své smrti mohou vrátit zpět právě jako Krásní mrtví, aby zjistili, co se vlastně stalo, případně aby něco napravili, dokončili anebo úplně zachránili. Mají ale pouze rok na to, aby něco udělali. Potom odejdou, a svou šanci získají další Krásní mrtví. Arizona je právě jedním z nich, a jako ostatní, si vůbec nepamatuje okolnosti své smrti. Sama ale vše zvládnout nemůže, a proto se Krásní mrtví dohodli s Darinou, aby jim pomáhala.
Darina nedisponuje žádnými nadpřirozenými silami a přeci s k této „práci“ dostala. A jak že vlastně? Aby v tom nebyl chlap! Její přítel Phoenix Rohr totiž patří ke Krásným mrtvým! Stal se objetí násilného činu… Jak se to ale všechno stalo? To ani on neví!

Tumblr_lurrn61r0g1qfx17do1_1280_large
Už po přečtení prvního dílu ze série Krásní mrtví, který nesl název Jonas, bylo jasné, že Arizonin příběh bude patřit k těm zajímavějším, dokonce by se mohl stát králem série.  Arizona totiž už od začátku představovala pěkný oříšek. Holka, která si všechny drží od těla a nikomu se nesvěřuje? Kdo by se nechtěl o ní něco dozvědět? Zvědavost máme přeci v povaze všichni. A hodně zvědavosti! Její příběh nezklame. Přinese vše, co jsme od Arizony očekávali a i něco navíc.
Knize musím ale vytknout, že celá osnova příběhu se shoduje s prvním dílem. Darina se rozčiluje kvůli Phoenixovi, vyhledá Krásné mrtvé a dostane úkol. Ten se snaží co nejrychleji mít za sebou, aby se zase mohla zabývat svým „vztahem“, ale její úkol ji nenechá spát, dokončí ho zase za pět minut dvanáct, rozloučí se s Arizonou a padne Phoenixovi kolem krku. Pořád ta stejná písnička… Jediné, co může čtenáře tak nějak překvapit, je Arizonin osud, ale žádné větší zvraty nebo jen další zápletky, které by doplňovali hlavní dějové linie, v knize nenajdeme.

Autorka si je ale více jistá v kramflecích a celý příběh podává s větší jistotou. Zabývá se ale pouze hlavním tématem své knihy a na nic dalšího nehledí, takže příběh sleduje pouze dvě dějové linie: Arizonin příběh a Darinin život. A při tom by se tam našlo několik bočních vrátek, které by nebylo zas tak špatně rozvinout.

Tumblr_lu67lahsct1qcmkzwo1_500_large
Darina je jak dvě strany mince. V jednu chvíli rozumná a rozvážná holka, která se snaží pomoci, aby mohla strávit víc času s Phoenixem, Pak jí ale přeskočí a ona se chová jako psychopat a zaobírá se pouze svým vztahem. "Darina" je v těchto scénách strašná, ještě pořád ale vystupuje sama. Na scénu vstoupí její zombie miláček a všechno jde s Darinou i Darinou hezky rychle do kytek. Ti dva se starají jenom sami o sebe a nikdo jiný pro ně neexistuje!

Arizona je rozhodně o hodně lepší než Jonas. Autorka má ale ještě co dohánět na zpracování určitých scén. Jednou za čas se totiž stane a díky bohu, že ne zase tolikrát, že na scénu přijdou „Darina“ s Phoenixem. A vás bude trochu pálit žáha z té umělé „sladkosti“.
Přes to všechno je ale čtenář zvědaví na pokračování. Chce totiž vědět, zda Krásní mrtví mají nějaký hlubší smysl a jak vlastně spolu souvisí čtyři mrtví studenti střední školy, kteří zemřeli v průběhu jednoho roka. Námět knihy je dobrý a zajímavý a všechno do sebe příjemně zapadá. I zpracování akčnějších a dobrodružnějších částí příběhu má jistou úroveň.

Hodnocení:  3,5/5

- Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji mnohokrát nakladatelství Fragment!
- Knihu si můžete objednat na stránkách nakladatelství