22. ledna 2012

Posuď knihu podle obalu (5)


Nedělní meme pořádané Syki.

Grave Mercy 
Robin LaFevers
Anotace
Proč být ovcí, když můžeš být vlkem?

Sedmnáctiletá Ismae prchá z brutálního domluveného manželství do svatyně v klášteře St. Mortain, kde sestry stále slouží starým bohům. Zde zjistí, že byla obdařena od samotného Boha smrti darem a násilným osudem. Pokud se rozhodne zůstat v klášteře, bude trénována jako bojovník a stane se pomocnicí Smrti. Chce-li tento život, musí však zničit životy ostatních.

Její nejdůležitější úkol ji přivede k Nejvyššímu soudu – kde zjistí, jak žalostně je připravena – nejen pro všudypřítomné intriky a zrady, ale hlavně pro volby, které musí udělat sama za sebe.
Jak zvládne vykonat pomstu Smrti na někom, kdo jí proti její vůli ukradl srdce?  

Můj názor na obálku: 
Tak tahle obálka se mi opravdu líbí. Působí velice středověce a ten já opravdu můžu. A dívka v červených šatech s kuší? Je snad něco lepšího?! 
Je jasné, že tu máme hlavní hrdinku a podle kuše, velmi bojovnou. Tím, jak je zabírána ze spodu, to vypadá velmi pěkně. V pozadí pravděpodobně klášter nebo v anotaci zmínění Soud a mračna stahující se kolem ní. Obálka zkrátka vypovídá o obsahu knihy a to je dobře. Mám radši obálky, které s knihou opravdu souvisí, i když to většinou člověk pochopí až po dočtení. 
Je se mi nelíbí font písma u názvu série "His Fair Assassin". To se mi opravdu nelíbí, kazí to vlastně celou obálku a to jenom proto, že je zvoleno psací písmo. Možná kdyby bylo psace i "Book 1" vypadalo by zase úplně jinak, ale takhle to strašně bije do očí. 

2 komentáře:

  1. Tak to je hodně povedená obálka! :)

    OdpovědětVymazat
  2. O téhle knize slyším prvně, ovšem i mě se tato obálka líbí. Je pravda, že ten text v horní části knihy celkový kontext trošku kazí, ale nemyslím si, že je to tak hrozné :).

    OdpovědětVymazat

Vaše názory mě vždycky potěší, takže rozhodně v komentování neváhejte. Poprosím vás jen o to, abyste nepoužívali profil Anonymní, ale abyste se raději přihlásili pomocí nějaké účtu, nebo zvolili možnost Název/adresa URL, kde napíšete svoje jméno nebo přezdívku. :)

Pravidelní čtenáři

Používá technologii služby Blogger.

Zasílání novinek na email

Prohledejte blog

Očekávejte recenze:


Autoři