5. února 2012

Recenze: Amaranth

Amaranth (The Resistance Trilogy, #1)
Camillin život nebyl nikdy jednoduchý. Od dětství má problémy s navázáním obyčejného vztahu, ať už s přátelského nebo partnerského.
Jednoho dne se ale rozhodla, že už jí nebaví žít ten rutinní život, který vede a že si potřebuje pořádně rozmyslet, jak se svojí budoucností naloží. Proto si udělal krátký výlet do Paříže, aby zde přemýšlela os své budoucnosti.
Když se vrátila zpět do Států, přestěhovala se z rodného městečka a začala nový život.
Od jejího výletu do Paříže už uběhly dva roky, když znovu potkala Gavina, se kterým se tenkrát seznámila. Teď si ale uvědomila, že jí Gavin opravdu zajímá a že ho chce poznat.
S Gavinem ale nepřichází jen pěkné chvilky, přichází totiž něco špatné, něco nadpřirozeného… nebezpečného a Camille se s tím musí vypořádat.

Když si přečtete z této knihy několik stránek, probleskne vám hlavou otázka: „co se z tohohle jen vyklube?!“
Camille se prochází po Paříži a přemýšlí, jak naloží se svým životem. Potom se rozhodne, vrátí se domů a příběh pokračuje o dva roky později. Stále ještě si není svými volbami jistá a neustále o nich pochybuje a do toho ji ještě obtěžuje bývalý přítel. Pak se ale objeví Gavin, kterého potkala tenkrát ve Francii a všechno se změní. Zamiluje se. Potom se ale z Gavina vyklube nadpřirozená bytost a Camille musí vstřebat, že něco takového vůbec existuje. A ještě ke všemu jí někdo začne usilovat o život. Tohle všechno plus ještě plno dalších věcí, se stihlo vyklubat z takového nevinného začátku.
Po dočtení si ale uvědomíte, že samotné jádro příběhu, kdy se holka zamiluje do nesmrtelné postavy a následně řeší útrapy osudu společně, není úplně brilantní. Příběh ale vylepšuje plno dalších linií, které z něho dělají něco jiného než jen zamilovaný příběh.
Camille ani Gavin nejsou bezduší hrdinové, kteří by jen tak proplouvali životem až do toho osudného okamžiku jejich setkání a teprve potom by jim svět otevřel další možnosti. Můžu proto říct, že i kdyby se Gavin do Camillina života nezapletl, stále bychom tu měli slušný příběh. A když se na to podívám z druhé strany, i Gavin měl šance na dobrý, samostatný příběh, který by se staral jen o něho.  A tím, že je autorka svedla dohromady, tak nám to jen trochu zkomplikovala.
zdroj

Spojení několika linií je chytré a zvlášť, když se to všechno povede vychytat a není to zamotané. Ta věc, která ale celé knize dodává jiskru, je autorčin sty. Ten knihu vynáší na vyšší úroveň. Rachael totiž dokáže napsat velmi jednoduše a čtivě všechny možné scény. Přes ty nejvíce romantické až po ty akční, a všechny se skvěle čtou. Proto i kdyby vám příběh připadal trochu klišé, uvědomíte si, že právě její psaní vás do toho čím dál tím víc uvrtává.

Camille si za těch několik stran prošla opravdu mnohým. Z obyčejné holky, která nemá zrovna dvakrát lehký život a netuší, co si má počít, se stala silná, odhodlaná hrdinka, která je rozhodnutá bojovat. Na začátku ji totiž vidíme jako bezmocnou dívenku, až se ji nám zželí a budeme jí chtít pomoct. Na konci máte ale chuť ji pogratulovat k tomu, kam to až dotáhla.
Camille ale není hrdinka, která by se změnila vlivem jediného rozhodnutí, které by zároveň změnilo celý její život. Camille se vypracovává, dospívá, a stává se z ní určitá osobnost, kterou si nakonec i oblíbíte.

Amarath je rozhodně zamilovaný příběh dvou lidí, kteří se snaží být spolu. Je to ale také příběh plný kuráže a odvahy tohoto cíle dosáhnout. A přestože v knize najdete několik scén, které úplně nezáří chytrostí, je tam i plno momentů, které přečtete rychlostí blesku a také těch, které vás chytí za srdce. Velkým plusem knihy je příjemná forma psaní, kterou si okamžitě oblíbíte, a charaktery postav, na kterých si dala autorka záležet a které se jí opravdu povedly.