28. února 2012

Recenze: Nebezpečná láska

Největší obrázek výrobku Nebezpečná láskaNázev: Nebezpečná láska
Autor: Kateřina Petrusová
Počet stran: 375
Na doporučení posledního zaměstnavatele získá mladá newyorská ošetřovatelka Paige práci v rodině Bavettových, bohatých podnikatelů pocházejících z Itálie. Má se starat o jejich syna Michaela, mladého muže, který se po autonehodě duševně vrátil do období svého dětství. Paige si k němu postupně nachází cestu a Michael si ji velice oblíbí. Postupem času Paige přichází na to, že se dostala do newyorského podsvětí a její zaměstnavatelé jsou součástí mafie. Co se stane, až se jednou Michael probere? Dostane se Paige ze spárů Bavettových, když odhalila jejich tajemství?

Paige je ošetřovatelka a na doporučení od bývalého zaměstnavatele získává nové místo. Má se starat o Michaela Bavettu, newyorského právníka, který měl před nedávnem vážnou autonehodu. Tak vážnou, že se mu něco přepnulo v mozku a on přemýšlí a chová se jako malé dítě. On vlastně je malé dítě. Jen v trochu starším obale.
Paige poruší s Mikeem jednu ze svých zásad: oblíbí si ho. Začne se o něj starat, ne protože si ji na to najali, ale protože se o něj chce starat, protože je jí ho líto a má ho ráda. A jak to tak vypadá, i Mikee si ji oblíbil! Kdyby vám někdo koupil pyžámko se Spidermanem, odolali byste jí?
Jenže všechno není tak jednoznačné, jak se na první pohled zdá. Co když Michaelova autonehoda nebyla nehoda a někdo se ho pokoušel odstranit?
Když si zběžně přečtete anotaci, kniha vás na první pohled nijak zvlášť nenadchne. Pravděpodobně i prohodíte větu: „co to proboha je?!“ a odejdete od ní. Jenže pak vám to začne vrtat hlavou… ošetřovatelka plus „dítě“ plus italská mafie? A najednou knihu znova držíte v ruce a čtete si ještě jednou anotaci, jestli jste něco nepřehlédli. Ne, vážně to tam všechno je. (Až na to, že samotná anotace na knize není, ups…) Pak zaregistrujete další věc. Jméno autorky. České jméno autorky, abych byla přesnější. Najednou vás kniha začne vážně zajímat. Tak se rozhodnete přečíst si pár stránek, abyste zjistili, jestli vás to zaujme. Najednou stojíte v knihkupectví, tečou vám slzy a strašně moc se snažíte nesmát na celé kolo.

Autorka příběh začíná velice podařeně. Nejenže vás hned na začátku donutí plakat, ale zkrátka knihu nemůžete odložit a jít dělat něco jiného. Jste lapeni a kniha vás až do úplného konce nepropustí. A celou dobu máte na tváři až přiblblý úsměv. Bez něj totiž knihu určitě nepřečtete! Autorčin styl si člověk lehko zamiluje, budete schopni kvůli knize odkládat všechno ostatní, jen abyste četli dál. Takhle úžasnou knihu jen tak někde nenajdete! A na každé stránce se schovává překvapení, které vás dokáže pořádně napnout a potěšit!
Přestože samotné jádro příběhu není nejdokonalejší, má něco do sebe. Celé to propojení s mafií je zajímavé a dodává to knize kriminální nádech. To, co ji ale vynáší do nadpozemských výšin, jsou postavy.

Paige je dokonalá hlavní hrdinka. Chytrá, vtipná, milá. A není otravná! Člověk s ní rád stráví skoro čtyři sta stránek a hned by bral další.
Pokud máte mladší sourozence nebo jste byli delší dobu s malým dítětem, umíte si určitě představit, jak takové dítě dokáže být pěkně otravné. Nejradši byste ho přivázali k židli a nasadili mu roubík, protože se to nedá vydržet. Jenže tady se takhle najednou chová dospělý chlap. Mikee, chcete-li Michael. A z textu byste vůbec nepoznali, že to doopravdy není malé dítě! Autorce se totiž povedlo úžasné a pro dospělé někdy až zabijácké neposedné chování dítěte přišít dospělému. A jelikož to nejste vy, kdo se o něj stará, stačí vám s ním jen pár stránek a už si vás získá.
A když tyhle dvě osobnosti dáte dohromady, máte zaručenou zábavu na celé odpoledne.

Nebezpečná láska je úžasná oddechová četba, u které se budete neustále smát a vůbec vám nebudou vadit slzy, tekoucí proudem po tvářích. Originální a ojedinělý příběh pojatý vlastním, osobitým způsobem, který zaujme nejednoho čtenáře. A přestože je konec pravděpodobně až příliš idylický, je to jeden z těch šťastných konců, který je potřebný pro klid duše. Jinak by kniha vůbec nedávala smysl. A po dočtení poslední stránky se budete ještě hodně dlouho smát!

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji mnohokrát nakladatelství Fragment!
Knihu najdete zde