27. března 2012

Průzkum: Vy a četba

Ve škole jsme dostali vypracovat na sociologii průzkum na libovolné téma. Mělo to být něco, co nás opravdu zajímá. Dlouho jsem vůbec nevěděla, na co se budu ptát, ale konečně mě to napadlo! Proč do toho zase nezakomponovat knihy! Sice si asi znova vysloužím pohled "a nepatříš do blázince?!" ale já se nedám! 

Kdybych vás tedy mohla poprosit maximálně o pět minut vašeho drahocenného času... O výsledky se určitě podělím, bude to totiž zajímavé! 

Sociologický průzkum: Vy a četba


Vysvětlivky k deváté otázce s pomocí tetičky Wiki: 
Dystopie je opak utopie. Myšlenka fiktivní společnosti, která se vyvinula špatným směrem, má zásadní nedostatky (totalitní forma vlády, omezování osobní svobody), vzniklé přehnáním jednoho nebo více ideologických principů. Občané dystopického světa jsou obvykle neskrývaně utlačováni politickým systémem. (Např: Hunger Games - Suzanne Collins; Oškliví - Scott Westerfeld; Přebyteční - Gemma Malley; a další)

Steampunk popisuje společnost a technologie založené na páře jako hlavním zdroji energie, která charakterizuje technologie, tvořící kulisy děl tohoto žánru. Díla se odehrávají v různých alternativních historiích či sci-fi kulisách, podobných prostředí knih Vernea nebo H. G. Wellse. Díla - na rozdíl od historických románů - představují vynálezy, technologie nebo historické události, které neexistovaly nebo existovaly jindy a jinak. (Např: Leviatan - Scott Westerfeld; Tajemství prstenců saturnu - Philip Reeve; a další) 

YA literatura = literatura pro mladé dospělé (Např: Les rukou a zubů - Carrie Ryanová; Chvíle před koncem - Lauren Oliver; Andělé noci - Lili St. Crow, Nástroje smrti - Cassandra Clare; a další)  

15 komentářů:

  1. Když jsme loni měli sociologii, měla jsem průzkum o užívání marihuany (člověk by nevěřil, že dívky hulí víc než kluci :D)... :D Máš prostě lepší téma... ;) A mimo jiné, vyplněno... :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Schválně jsem si něco takového nevybírala... ještě by si učitelka myslela, že s tím mám nějaké zkušenosti! :D
      A děkuju! ;))

      Vymazat
  2. Vyplňování "dotazníků" mě hrozně baví, tak je to tam ;). Jinak držím palce ve škole ... jen tak mimochodem, do jakého to máš předmětu? :)

    OdpovědětVymazat
  3. Vyplněno :)... škoda, že nebyl delší :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jenže kdo to má vymýšlet?! :D
      Děkuju! ;)

      Vymazat
  4. Počkej - ten předmět je sociologie? :D Jaj, teď vypadám, že nečtu články :D. Já jen, že my sociologii bereme v rámci psychologie a tu zase v rámci Základních společenských věd - takže tak :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hale a nechodíme na stejnou školu, protože my to máme úplně stejně?! ;D

      Vymazat
    2. No ono asi stačí, když jsi v prváku / kvintě na gymplu ...? :D

      Vymazat
    3. Jsem! ;) ale co jsem slyšela, spousta gymplu ZSV vůbec nemá... šťastlivci! ;))

      Vymazat
    4. Ešte že my to máme až v rámci Náuky o spoločnosti, ktorú máme až v oktáve :P :D

      Btw, vyplnené ;)

      Vymazat
  5. Celkem příjemný dotazník, akorát u otázky, jestli čtu z donucení, nebo dobrovolně, jsem měla chuť zatrhnout oboje - mělo by se tam někde zohlednit, že někdo musí číst kvůli škole a povolání. Naštěstí u mě převládají dobrovolně čtené knihy :)

    OdpovědětVymazat
  6. Vyplňování dotazníků mě hrozně baví, zvláště na takovéto dobré téma. :)

    OdpovědětVymazat
  7. Super, vyplněno také ráda doplňuji, ale u žánru mi chyběl můj nejoblíbenější a to klasická literatura :( Jinak, ale dobrý :D

    OdpovědětVymazat

Vaše názory mě vždycky potěší, takže rozhodně v komentování neváhejte. Poprosím vás jen o to, abyste nepoužívali profil Anonymní, ale abyste se raději přihlásili pomocí nějaké účtu, nebo zvolili možnost Název/adresa URL, kde napíšete svoje jméno nebo přezdívku. :)

Pravidelní čtenáři

Používá technologii služby Blogger.

Zasílání novinek na email

Prohledejte blog

Očekávejte recenze:

Mluv by Laurie Halse Anderson

Autoři