29. dubna 2012

Kdo vyhrál podepsané kartičky?

Soutěž nám skončila už dávno a já jsem se ještě nedostala k oficiálnímu vyhlášení. Normálně bych to svedla na školu, a jak toho mám moc, ale to říct nemůžu. =) Mohou za to knihy, seriály a zase knihy. Jak jinak, že? =))

Jen tak pro vaši informaci, vítěze jsem nevybírala já, ale požádala jsem o pomoc kamaráda, takže můžu s klidem říct, že vítězové jsou vybráni opravdu objektivně, pouze na základě jejich komentáře, který pod soutěžním článkem zanechali.  

Teď si jen připomeňme, o co že jste to mohli soutěžit:

A teď už tu máme samotné vítěze!

První kartičku získává Kristen s tímto skvělým komentářem:
„Tak nad tímhle jsem se musela skutečně zamyslet, protože ono ani jedno ustanovaní není úplně v pořádku. Nakonec jsem váhala mezi Článkem číslo 2 a 5. 
Jenže pak jsem si řekla, že bez literatury by se přežít dalo. Lidé by si příběhy, zkušenosti, atd. hold museli předávat ústně, ale přežili by to.
Takže podle mě je nejhorší právě Článek 5. A proč? Protože nebýt právoplatným občanem musí být hrozné. Když si vezmu příklad ze starověku, tak osoba, která nebyla právoplatným občanem země, se měla velmi špatně. Žila na nižší úrovni než ostatní a byla značně znevýhodňována. Neměla stejná práva jako právoplatní občané. A nebýt právoplatný občan jenom kvůli chybě rodičů, to se mi zdá hrozně nespravedlivé. A proto ze všech nařízení nejhorší.“

Jako další získává kartičku…N!
„Nejhorší jsou podle mě celkem tři - 2, 4, 5. 2 - Já nevím jak ostatní, ale přežijte si bez vědomostí a dovedností, které se dozvídáte z knih, médií atd. Zkuste to - dopadnete pak jak lidi ve starověku - blbý, neschopný obrany a schopný se všem podřídit. 4 - A to jako proč? Co nějaká rovnoprávnost, hm? Nesnášim chlapy, co se povyšují nad ženy (a ženy povyšující se na chlapy taky,) takže jestli je článkem 4 považováno za role to, že chlap může všechno, je pán světa a ženská doma uklidí, uvaří, vyspí se s manželem, rodí děti jak divá a ani necekne, tak to je tedaoprvdu hnus. A poslední 5 - Nevidí důvod, proč by dítě mělo trpět kvůli tomu, že s jeho rodiče nevzali.Je to totální pitomost a už vidím, jak to dítě dopadne, přesně tak, jak jsem udala v důvodech při odmítání článku 2. Zase přiřovnám ke starověku/středoěku, prostě nebyli jste právoplatný občan, nebyli jste nic. Tečka. A byloúplně jedno, jak se vám to stalo. Lidi vás nebrali, byli jste horší jak otroci a bůh ví co ještě. hnus.“

A kdo že vyhrává další kartičku? No přeci Ells!
„Strašně dlouho jsem se rozhodovala mezi všemi články. Nakonec jsem si řekla, že se tu nikde nepíše, že nemůžu napsat o všech. Všechny mi přijdou strašné, ale asi Článek 2 je nejhorší. Byla by to pro nás záhuba, nečíst, nemět kde zpracovat informace atd. Stali by se z nás barbaři. A vím, že se podobám většině, ale je to tak. Zahubilo by nás to.
Následuje Článek 4. Tady jsem kulila oči, jak někdo může tohle udělat. Ať si ženy klidně kutají kamení a chlapi vaří na plotně, když mají pro to nadání! Všichni bychom byli nešťastní.
Na třetím místě se u mě umístil Článek 5. K tomuhle se asi odmítám vyjdřovat protože to dítě za nic nemůže... Br.
Poté je tu Článek 3. Tohle mi přijde hodně špatné. Víš jak to myslím? Mně je upřímně jedno, jestli je kluk s klukem nebo holka s holkou, hlavně že jsou spolu šťastní. Dřív to pro ně muselo být hodně těžké.
A poslední místo si zasloužil Článek 1. Docela se červenám, protože mi tak úplně nedochází, jaké by to mělo následky... I když tak trochu tuším, že to má souvislost s tím, že lidé ve spojených státech by nemohli být jiných náboženství. A tenhle důvod vede většinou k válkám, že?“

A poslední kartičku dostane… Rodaw!
„I podle Tvé recenze je celý svět v této knize naprosto šílený a příšerný. Zakázat literaturu je síla a já jsem uvěžovala, že i já toto uvedu pro mě za nejhorší, ale nakonec jsem se rozhodla jinak (i když ještě jednou: je to strašné zakázat lidem číst).
Já však vybírám toto:
Kompletní rodina je povolena pouze ve složení jeden muž, jedna žen a dítě (děti). (článek 3).
Proč? Sice je pravda, že v mnoha případech se toho dá vyvarovat, ale podívejme se i na dnešní svět. Je tolik "neúplných" rodin. (k příkladu třeba i naše, ale to je teď jedno). Co rozvody? Smrt? Pak přijdou problémy a nejistota? Pro mě je to asi ještě horší než literatura, protože ( i když se mi to říká s těžkým srdcem) čtení se dá "potlačit" a zakázat si. Ale kdo ovlivní rozpad rodiny? A když to nastane, přijdou velké velké problémy, i když za to třeba mnohdy i nemůžete.
Takže já si myslím toto. Doufám, že nebude vadit, že jsem se trošku rozepsala :-D“

Všem strašně moc gratuluji a doufám, že se vám cena bude líbit.

A pokud se vám tato soutěž líbila, už teď vám mohu slíbit několik podobných, s dalšími podepsanými věcičkami od autorek a v jednom případě se nejedná pouze o kartičky a záložky…=))

3 komentáře:

  1. Páni! Moc děkuju! :) Udělala jsi mi velkou radost! :D

    OdpovědětVymazat
  2. Wow! Páni!! Moc moc děkuju!!! Už se hrozně těším, až mi přistane doma ve schránce!!!:)

    OdpovědětVymazat
  3. Taky jsi mi udělala velkou radost! Díky♥

    OdpovědětVymazat

Vaše názory mě vždycky potěší, takže rozhodně v komentování neváhejte. Poprosím vás jen o to, abyste nepoužívali profil Anonymní, ale abyste se raději přihlásili pomocí nějaké účtu, nebo zvolili možnost Název/adresa URL, kde napíšete svoje jméno nebo přezdívku. :)

Pravidelní čtenáři

Používá technologii služby Blogger.

Zasílání novinek na email

Prohledejte blog

Očekávejte recenze:


Autoři