6. dubna 2012

Soutěž s Kristen Simmons

Přesně jak říká název článku, budeme soutěžit. A s Kristen Simmons! Ptáte se: kdo je Kristen Simmons? Autorka skvělé dystopické knihy Article 5, jejíž recenzi si můžete přečíst zde. Tentokrát soutěžení bude ale trochu zajímavější. 
V jednom bodě vás asi zklamu, nebudeme totiž soutěžit o knihu. Což je vážně smůla. Budeme ale, respektive budete, rozhodně soutěžit o něco zajímavého...

Ale nejprve k tomu, v čem vlastně bude soutěž spočívat. 
Pokud jste si přečetli recenzi, víte, že tamější svět se točí kolem článků Morálního ustanovení. Pět hlavních článků si přečtěte tady a čtěte pozorně! 

Článek 1
Spojené státy americké přijímají americkou církev jako své oficiální náboženství.
Článek 2
Literatura a ostatní média jsou nemorální a tímto se zakazuje jakékoliv jejich vlastnictví, koupě, prodeje a půjčky v jakékoliv kapacitě.
Článek 3
Kompletní rodina je povolena pouze ve složení jeden muž, jedna žena a dítě (děti). 
Článek 4
Tradiční role mužů a žen musí být zachovány. 
Článek 5
Děti jsou považovány právoplatnými občany pouze tehdy, když jsou počaty sezdaným mužem a ženou.


(Pokud vás zajímají více a ovládáte angličtinu, jejich přesné znění si můžete přečíst tady, se soutěží to ale nemá nic společného, to jen tak pro zábavu.)
Takže, v čem bude spočívat soutěž?
Vaším úkolem je: zamyslet se nad Morálními ustanoveními a do komentářů napsat jedno, které vám připadá úplně nejhorší. Není jedna správná odpověď, záleží na vás, co si myslíte vy (a nebojíte se zanechat komentář!)

Teď se ale určitě ptáte, o co vlastně budete soutěžit, že? Tak já vám to konečně prozradím...budete soutěžit o toto:
Jedná se o čtyři kartičky ke knize Article 5 podepsané samotnou autorkou, Kristen Simmons! Kristen jim tedy říká záložky, jsou ale spíše ve formátu pohlednic, ale pohlednice to taky úplně nejsou, takže jim budu říkat zkrátka kartičky. Jak můžete vidět, kartičky jsou čtyři, což znamená, že budeme mít celkem čtyři vítěze! Takže to máme "hlavní" cenu, výherci ale získají ještě jiné záložky a opravdu záložky, které do balíčků přihodím. 

Opakuji soutěžní podmínky: přečíst si Morální ustanovení, zamyslet se, vybrat si jeden článek, který vám přijde nejhorší, napsat do komentářů který a proč právě tento. A nezapomeňte zanechat v komentáři email, ať vás v případě výhry můžu kontaktovat. Soutěž je otevřena jak pro Česko tak i Slovensko a končí 22. dubna. 2012.
Jednoduché? Tak na co ještě čekáte?!

20 komentářů:

  1. Podle mě je nejhorší druhý článek:
    Literatura a ostatní média jsou nemorální a tímto se zakazuje jakékoliv jejich vlastnictví, koupě, prodeje a půjčky v jakékoliv kapacitě.
    Proč?
    No, jak s tímhle může někdo žít? Vždyť knížky jsou literatura, tudíž jsou zakázány... (To bych nedala jako.. :-DD )
    email: lolinka.spedovka@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj,ony všechny Morální ustanovení jsou naprosto šílené a mám docela problém vybrat pouze jeden,ale myslím,že nejnemyslitelnější je pro mě asi článek číslo 2.Nevím jistě,kde bychom skončili bez literatury,jak Spojené státy,tak my tady.
    (e-mail: nickyhokniznikoutek@gmail.com)

    OdpovědětVymazat
  3. Tak nad tímhle jsem se musela skutečně zamyslet, protože ono ani jedno ustanovaní není úplně v pořádku. Nakonec jsem váhala mezi Článkem číslo 2 a 5.
    Jenže pak jsem si řekla, že bez literatury by se přežít dalo. Lidé by si příběhy, zkušenosti, atd. hold museli předávat ústně, ale přežili by to.
    Takže podle mě je nejhorší právě Článek 5. A proč? Protože nebýt právoplatným občanem musí být hrozné. Když si vezmu příklad ze starověku, tak osoba, která nebyla právoplatným občanem země, se měla velmi špatně. Žila na nižší úrovni než ostatní a byla značně znevýhodňována. Neměla stejná práva jako právoplatní občané. A nebýt právoplatný občan jenom kvůli chybě rodičů, to se mi zdá hrozně nespravedlivé. A proto ze všech nařízení nejhorší.
    email: tinaspacilova@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  4. No z těch pěti by byla pro mne asi nejhorší dvojka :-x. Ostatním by se dalo přizpůsobit, i když bych se musela hodně zapírat. Ale s tou dvojkou si moc nedovedu představit, jak by ta společnost fungovala. Co by lidé dělali? Jen pracovali a kuli pikle o svržení vlády? :-). Bez informací si to vážně dost dobře nedovedu představit.
    jasumineren@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  5. Nejhorší jsou podle mě celkem tři - 2, 4, 5. 2 - Já nevím jak ostatní, ale přežijte si bez vědomostí a dovedností, které se dozvídáte z knih, médií atd. Zkuste to - dopadnete pak jak lidi ve starověku - blbý, neschopný obrany a schopný se všem podřídit. 4 - A to jako proč? Co nějaká rovnoprávnost, hm? Nesnášim chlapy, co se povyšují nad ženy (a ženy povyšující se na chlapy taky,) takže jestli je článkem 4 považováno za role to, že chlap může všechno, je pán světa a ženská doma uklidí, uvaří, vyspí se s manželem, rodí děti jak divá a ani necekne, tak to je tedaoprvdu hnus. A poslední 5 - Nevidí důvod, proč by dítě mělo trpět kvůli tomu, že s jeho rodiče nevzali.Je to totální pitomost a už vidím, jak to dítě dopadne, přesně tak, jak jsem udala v důvodech při odmítání článku 2. Zase přiřovnám ke starověku/středoěku, prostě nebyli jste právoplatný občan, nebyli jste nic. Tečka. A byloúplně jedno, jak se vám to stalo. Lidi vás nebrali, byli jste horší jak otroci a bůh ví co ještě. hnus.
    buffy.b@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  6. Ani jedno sa mi úprimne nepáči a nedokážem si predstaviť, že by som žila v podobnom svete. Vezmite si, že by ste nemohli veriť v to, v čo chcete veriť. Že ak by ste chceli, aby vaše dieťa viedlo dobrý život, neexistuje nič iné, len nutnosť vziať si muža a možno takého, ktorého vôbec nemilujete! Prečo rodina nemôže byť zostavená napr. len z matky a jej dieťaťa? Je to... jednoducho sa mi to nepáči. A už len myšlienka na to, že všetky médiá, literatúra apod. je prakticky zakázaná... najľahší spôsob, ako zabrániť šíreniu sa voľných myšlienok, je práve zákaz literatúry a iných informatívnych médií. Je to tak vždy! Neviem si predstaviť, že by som v podobnom svete žila, ale zase... ani moji Nadbytoční, ktorých píšem, nie sú slasť a svet ako taký to je hrozný...

    sima.burcikova@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  7. Ja si myslím že najhoršie je ustanovenie číslo 2. V podstate je to zákaz tak namierený, aby ľudia boli odrezaní od okolitého sveta a nevedeli čo sa deje niekde inde. (Niečo o čo sa vlastne niekedy snažilo Nemecko alebo ZSSR)

    majka22212@azet.sk

    OdpovědětVymazat
  8. I podle Tvé recenze je celý svět v této knize naprosto šílený a příšerný. Zakázat literaturu je síla a já jsem uvěžovala, že i já toto uvedu pro mě za nejhorší, ale nakonec jsem se rozhodla jinak ( i když ještě jednou: je to strašné zakázat lidem číst).
    Já však vybírám toto:
    Kompletní rodina je povolena pouze ve složení jeden muž, jedna žen a dítě (děti). (článek 3).
    Proč? Sice je pravda, že v mnoha případech se toho dá vyvarovat, ale podívejme se i na dnešní svět. Je tolik "neúplných" rodin. (k příkladu třeba i naše, ale to je teď jedno). Co rozvody? Smrt? Pak přijdou problémy a nejistota? Pro mě je to asi ještě horší než literatura, protože ( i když se mi to říká s těžkým srdcem) čtení se dá "potlačit" a zakázat si. Ale kdo ovlivní rozpad rodiny? A když to nastane, přijdou velké velké problémy, i když za to třeba mnohdy i nemůžete.
    Takže já si myslím toto. Doufám, že nebude vadit, že jsem se trošku rozepsala :-D
    V případě výhry ( i když to asi nenastane :-D ) můj mail je rodaw@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  9. Je ťažké vybrať si len jeden článok, keďže všetky sú podľa mňa hrozné, počnúc nanútenou vierou, cez tradičné úlohy mužov a žien ?! Prepánajána, tam by som veru žiť nechcela. Ale nech sa na to dívam, ako chcem (hoci zakázať literatúru je podľa mňa nehoráznosť), všetky by sa dali nejak prežiť a dodržiavať, ak by človek chcel, až na číslo 5. Tento je podľa mňa najnespravodlivejší, trestať a odsúvať človeka mimo spoločnosti celý jeho život, len kvôli jeho rodičom? Deti nevedia ovplyvniť, do akých rodín sa narodia a byť zbavený občianskych práv bez možnosti napraviť to je proste... hrozné.

    S1lviA147@azet.sk

    OdpovědětVymazat
  10. Tak podľa mňa sú kruté všetky, ale keby som si mala vybrať tak asi tento : Tradiční role mužů a žen musí být zachovány.

    Ak som to správne pochopila je to tak, že žena patrí do domácnosti a chlap je živenie rodiny.
    Je to riadna nespravodlivosť, každý by mal robiť, to čo ho baví bez ohľadu na to akého je pohlavia. Ja napríklad študujem odbor, ktorý moc dievčat neštuduje, ale neľutujem...robím to, čo ma baví a keby mi niekto vzal právo vybrať si, akým smerom sa má uberať môj život, tak neviem, čo by som robila...

    OdpovědětVymazat
  11. Najhoršie sa mi zdajú asi články 2 a 5, aj keď sú zlé všetky.

    Zakazovanie vzdelávania sa alebo oboznamovania sa s tým, čo sa deje vo svete prostredníctvom médii, kníh alebo časopisov je kruté a nezmyselné.

    A k článku 5 - dieťa predsa nemôže za to, komu sa narodilo a ak by nebolo uznané za právoplatného občana, podmienky na život by to dieťa malo strašné, rovnako ako keby musel mať každý rovnakú, nanútenú vieru a nemohli si vybrať vlastnú.

    Myslím si že všetky tieto články by vyvolali protesty ak nie rovno vojny

    dinkyka@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  12. Na všech pět ustanovení bych měla komentář a podotýkám že se mi rozhodně nelíbí ani jeden.

    Ale vybírám si číslo 2.
    Co by jsme byli bez literatury. Ano pro spoustu lidí kteří normálně nečtou je to jen něco povinného ve škole ale řekněme si upřímně:pro nás je to něco více, je to únik od každodeního schonu, dostaneme se na místa kam by normálně nebylo možné jít, zažijeme silné příběhy které nás donutí zamyslet se nad naším životem. Ne nadarmo se říká že ten kdo nečte je svým způsobem ochuzen o něco cenného.

    A zdřejmně právě proto v této knize nechtějí aby lidé četli nebo používali jiná média, oni chtějí aby lidé nikdy nezapomněli to čím teď v nové americe jsou a že nemají na nic nárok. Pak se bojí že by se lidé vzbouřili protože by se to dočetli v knihách.

    Doufám že se takových to věcí nikdy neodžijí a že zůstanou pouze na papíře této velmi zajímavé knihy.

    monicka.b@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  13. Všechny ustanovení jsou hrozné, mně ale přijde nejhorší 3 a 5.

    Protože pokud je za kompletní rodinu povážována rodina otec-matka-děti, co by se stalo, kdyby třeba zemřel jeden z rodičů? To by jako nebyli považovaní za kompletní rodinu...
    A k článku 5. I v dnešní době je hodně dětí nemanželských. A považovat nemanželské dítě za neplnoprávného občana je teda hnus...

    Hanulik.cer@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  14. Dlouho jsem se nemohla rozhodnout, který článek je podle mě nejhorší, protože, i když v některých částech světa s podobnými ustanoveními, jako jsou zde v článcích, musejí lidé normálně žít, pro nás jsou dnes nepochopitelné. Největší problém bych ale měla s článkem číslo 2. Zakázat lidem jakákoliv média, přístup k informacím, okolnímu dění a tím z nich udělat poslušné ovce? Ne, tohle se mi tedy rozhodně nelíbí.

    Můj e-mail: rhonnie.kr@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  15. Strašně dlouho jsem se rozhodovala mezi všemi články. Nakonec jsem si řekla, že se tu nikde nepíše, že nemůžu napsat o všech. Všechny mi přijdou strašné, ale asi Článek 2 je nejhorší. Byla by to pro nás záhuba, nečíst, nemět kde zpracovat informace atd. Stali by se z nás barbaři. A vím, že se podobám většině, ale je to tak. Zahubilo by nás to.
    Následuje Článek 4. Tady jsem kulila oči, jak někdo může tohle udělat. Ať si ženy klidně kutají kamení a chlapi vaří na plotně, když mají pro to nadání! Všichni bychom byli nešťastní.
    Na třetím místě se u mě umístil Článek 5. K tomuhle se asi odmítám vyjdřovat protože to dítě za nic nemůže... Br.
    Poté je tu Článek 3. Tohle mi přijde hodně špatné. Víš jak to myslím? Mně je upřímně jedno, jestli je kluk s klukem nebo holka s holkou, hlavně že jsou spolu šťastní. Dřív to pro ně muselo být hodně těžké.
    A poslední místo si zasloužil Článek 1. Docela se červenám, protože mi tak úplně nedochází, jaké by to mělo následky... I když tak trochu tuším, že to má souvislost s tím, že lidé ve spojených státech by nemohli být jiných náboženství. A tenhle důvod vede většinou k válkám, že?

    PS.: Strašně moc děkuju za možnost si zasoutěžit o autogram autorky Article 5. A samozřejmě si tě chci podplatit, abych jednu dostala. Vypadají fakt úžasně. No nic, jsem ráda, že jsem se zůčastníla, sláva vítězům a čest poraženým.

    skodovavera@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  16. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  17. Ach jo.. Taky jsem se nemohla rozhodnout, ale pak jsem to zúžila na 2 a 5... Po rozmýšlení je nejhorší asi opravdu 2... Já bych totiž bez literatury nepřežila a že je to nemorální?? No tak to by mě zajímalo, co je teda ten člověk co tohle vymýšlel....

    misadurcova@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  18. Tak najhorší je podľa mňa 2.Preto lebo zakázať kúpu,predaj a požičovanie literatúry a ostatných médii je naozaj príšerné.Nečítať?Veď už len ma strasie, keď si pomyslím, že by knihy neexistovali a nič čo by som nemohla čítať:/Takže s takými podmienkami by som žiť naozaj nemohla...veď to sa ani nedá...

    xKateB07x@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  19. Všechny jsou hrozné a dlouho jsem přemýšlela a nemohla se rozhodnout mezi 2 a 5. Nakonec jsem se rozhodla pro článek 5. Přeci jen, bez literatury se žít dá..

    holkova4@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  20. Nejhorší je podle mě 2, protože kdybychom si nemohli půjčovat, kupovat nebo vlastnit literaturu, tedy knihy, bylo by to strašné. Protože už teď dost lidí nečte, a to je velká škoda, a kdyby nemohl číst vůbec nikdo, tak by to bylo hrozné. Bez literatury bych prostě nepřežil.

    patrik.suchanek13@gmail.com

    Chtěl bych ti poděkovat za tuto skvělou soutěž, a doufám že bude i více takových zajímavých soutěží na tvém blogu :))

    OdpovědětVymazat

Vaše názory mě vždycky potěší, takže rozhodně v komentování neváhejte. Poprosím vás jen o to, abyste nepoužívali profil Anonymní, ale abyste se raději přihlásili pomocí nějaké účtu, nebo zvolili možnost Název/adresa URL, kde napíšete svoje jméno nebo přezdívku. :)

Pravidelní čtenáři

Používá technologii služby Blogger.

Zasílání novinek na email

Prohledejte blog

Očekávejte recenze:


Autoři