27. května 2012

Rozhovor s Colleen Houck

Slyšeli jste už o knize Tygrovo prokletí? Je to taková ta krásně vypadající kniha s tygrem na obálce... té jste si museli všimnout a pokud jste ji viděli někde v knihkupectví, možná jste se dokonce lekli těch jeho očí, protože v jistém světle jsou vážně děsivé...

Tygrovo prokletíNázev: Tygrovo prokletí
Autor: Colleen Houck
Série: Tygří sága
Díl: první
Překlad: Karolína Medková
Počet stran: 408
Nakladatelství: CooBoo
Rok vydání: 2012
Anotace:
Sedmnáctiletou Kelsey Hayesovou by nejspíš ani ve snu nenapadlo, co ji čeká tohle léto; že se bude pokoušet zlomit tři sta let starou indickou kletbu. A to se záhadným bílým tygrem Renem. Na druhé straně zeměkoule. Ale přesně to se stane. Kelsey je vtažena do dobrodružství, kde na ni číhají temné síly, prastará magie a mystikou zahalené světy, v nichž není nic takové, jaké se na první pohled zdá. Nakonec musí riskovat vše, aby pochopila dávné proroctví a mohla tak kletbu zrušit navždy.


Dnes tu ale nejsme od toho, abychom řešili oči nebo pouze knihu, dnes tu jsme od toho, abychom se něco dozvěděli o autorce této Tygří ságy.  
Přivítejte prosím Colleen Houck!

Ahoj Colleen! Je mi opravdu velkou ctí přivítat tě alespoň touto formou v naší malé zemičce. Děkuji, že sis našla čas na tento rozhovor.
Bez problému. =)


Co tě inspirovalo k napsání Tygří série?
Právě jsem dočetla Stmívání a zamilovala jsem se. Nejenom do Edwarda, ale do YA knih. A když jsem potom zjistila, že autorka Stehpenie Meyer, která zůstala doma s dítětem, měla sen o upírech a hned začala všechno sepisovat, dodalo mi to kuráž k napsání něčeho vlastního.

Mohla by ses s námi podělit o scénu, na kterou jsi pyšná, a chceš, abychom si jí všimli?
Moje oblíbená scéna je ta, kdy Kelsey předčítá Shakespeara Renovi, a on jí poví jeho vlastní báseň a zeptá se jí, zda by jí mohl políbit. Je to tak roztomilé a romantické. Pokud bych už dávno nebyla do Rena zamilovaná, tak tohle by byla ta jiskra. Chtěla jsem totiž Renův vodopád proměnit v krásné a magické místo, kde by se hrdinové mohli zamilovat.

Byly tu nějaké scény, které nebylo lehké napsat?
Lovecké scény byly těžké. Sledovala jsem hodně videa na youtube o lovení a zabíjené zvířat, abych věděla přesně, jak to vypadá. Bylo to fascinující, strhující, ale hlavně smutné, stále je to ale součástí koloběhu života. A myslím si, že v tomto momentě si Kelsey konečně uvědomila, že jsou tygři opravdu nebezpečnými tvory.

Teď se tu nachází spousta lidí, kteří se rozhodují, zda si tvé knihy přečtou. Jak je na ně nalákáš?
Řekla bych, že moje série je skvělá jízda. Je tam romance, akce, krásní muži, bojová umění, tygři, a později draci a další mytologická stvoření. Vmíchala jsem tam všechno, co mám ráda: Stmívání, Indiana Jonese, Pána prstenů, a dokonce Star Trek.

Máš něco společného s nějakou postavou?
Mám hodně společného s Kelsey. Sdílíme tu samou lásku k čokoládě, tenisovým botám a tygrům. A máme velmi podobné povahové rysy.

Jak to u tebe vypadá, když píšeš?
Vždycky si zapálím voňavou svíčku, píšu na svém domácím počítači a mám ledničku zaplněnou nápoji a občerstvením, takže v pracovně trávím většinu času.

Jak oslavuješ ukončení knihy?
Můj manžílek mě vždycky vezme na fajnovou večeři, kde si objednáme jak předkrmy a hlavní jídlo, tak samozřejmě i deserty, na které se vždy těším.

Chtěla ses vždycky stát spisovatelkou?
Ne, to vůbec ne. Chtěla jsem být učitelkou na škole pro neslyšící. Nakonec jsem se místo toho stalo tlumočnicí a psaní se v mém životě objevilo později.

Jak trávíš svůj volný čas?
Mají vůbec spisovatelé volný čas? =) Ráda se ale koukám na filmy, chodím do restaurací a ráda cestuju.


Kdyby ses mohla osobně setkat s jakoukoliv osobou, kdo by to byl?
Ráda bych se setkala s Gándhím. Jedna moje postava, Peth, jím byla inspirována. Ráda bych s ním probrala filozofii.

Řekni mi prosím jednu věc, bez které bys nemohla žít na opuštěném ostrově.
Bez vody! Taky bych si ale ráda sehnala něco ke čtení. =)

Kdybych tě pozvala na večeři, co by sis objednala?
S velkou pravděpodobností cheeseburger.

Přátelila by ses s Hermionou Grangerovou nebo raději s Katniss Everdeen?
Mám takové tušení, že Hermiona by byla lepší přítelkyně. Katniss mě tak trochu děsí a nemáme vlastně tolik společného.

6 komentářů:

  1. Zaujímavý rozhovor!:) A dobré otázky.^^"

    OdpovědětVymazat
  2. Naprosto úžasný rozhovor a zajímavé otázky! Taky miluju čokoládu a celkově.. paní spisovatelka je moc moc milá :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Rozhovor se vážně povedl, autorka působí mile.

    OdpovědětVymazat
  4. Moc prima rozhovor, je vždycky fajn se o autorech dozvědět něco víc :)

    OdpovědětVymazat
  5. Super rozhovor :) A kniha je tiež super :) Odporúčam

    OdpovědětVymazat

Vaše názory mě vždycky potěší, takže rozhodně v komentování neváhejte. Poprosím vás jen o to, abyste nepoužívali profil Anonymní, ale abyste se raději přihlásili pomocí nějaké účtu, nebo zvolili možnost Název/adresa URL, kde napíšete svoje jméno nebo přezdívku. :)

Pravidelní čtenáři

Používá technologii služby Blogger.

Zasílání novinek na email

Prohledejte blog

Očekávejte recenze:


Autoři