2. května 2012

Waiting on Wednesday


Wating on Wednesday je týdenní meme, pořádané Breaking the Spine. Cílem je vybrat jednu knihu, kterou si chcete přečíst.

Dcera kostí a dýmu 
Laini Taylor
Knižní klub

Daughter of Smoke and Bone (Daughter of Smoke and Bone, #1)Karou je nadaná, krásná a tak trochu záhadná sedmnáctiletá studentka na pražské umělecké škole. Její tajemství nezná ani její nejlepší přítelkyně Zuzana. Ráda kreslí chiméry, fantastické bytosti, a nikdo netuší, že tato mytická stvoření jsou její rodinou. Přichází a odchází skrze portál za svým zvláštním posláním, kterým ji její pověřil čaroděj, který ji vychoval. Neví, že ji sleduje smrtelně nebezpečný a mrazivě krásný anděl, a válka mezi světy dobra a zla brzy vypukne.

...
Tahle kniha mi padla do oka právě díky originální obálce a teprve dlouho poté jsem si přečetla samotnou anotaci, která mě ještě více zaujala. Pak se ale kniha dostala do světa a reakce na ni byly dost rozporuplné. Rozhodně ji dám ale šanci, protože jsem na ni strašně zvědavá. 



6 komentářů:

  1. Ahoj prosím, chtěla jsem se zeptat. Jak čteš anglické knihy, jak jsi ze čtením v aj. začínala ? Já čtu stmívání v aj jako svou první aj knížku a musím furt hledat slovník, nebo google a jsem z toho celkem na nervy. Prosím poraď :) Díky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jestli můžu doporučit, tak zkus spíš číst z kontextu :) To je jednodušší. Já taky nečtu knihu se slovníkem, i když moje angličtina taky není něco extra. Slovíčka, kterým nerozumím, tak prostě přeskakuju a domýšlím si je. Hlavní je porozumět ději. Tímhle tempmem a se slovníkem bych jí přečetla tak za 300 let :D

      Vymazat
    2. Čtení v angličtině není vůbec tak těžké, jak se zdá. ;) Jde hlavně o to, mít odhodlání tu knihu přečíst, takže bych rozhodně volila zprvu knihy, které si strašně moc chceš přečíst a taky aby to nebyla hned fantasy a sci-fi, protože tam jsou často speciální výrazy, které mohou představovat trochu problém. Pokud si tedy nejsi jistá, radila bych začít s knihou, kterou jsi už několikrát četla (rozhodně ale není dobrý hned na začátek Harry Potter :D) nebo s knihami Meg Cabotové se dobře začíná, což je i moje osobní zkušenost.
      Pak už jde hlavně o to, nestresovat se nad každým neznámým slovíčkem, snažit se pochopit smysl celé věty a domýšlet si významy slov. Až teprve po ztroskotání na těchto bodech, bych sáhla po slovníku. :)
      Doufám, že jsem ti aspoň trochu pomohla...;))

      Vymazat
  2. Jé, na Dceru se taky těším, i když se mi teda origální obálka líbila víc a chtěla jsem jí i v češtině.. Ale co se dá dělat.. :D

    OdpovědětVymazat
  3. Len od nej nečakaj prehnane veľa a určite budeš nadšená :) Ja som čakala priveľa a doplatila nato. Čo sa dá robiť! :)

    OdpovědětVymazat
  4. Taky jsem na nic zvědavá ! :) hodně :) ale je pravda, že po tom, jak spousta lidí na GR při čtení doslova trpěla.. nic moc nečekám :D
    A .. nemůžu si pomoct, ale naše obálka se mi nelíbí :((

    OdpovědětVymazat

Vaše názory mě vždycky potěší, takže rozhodně v komentování neváhejte. Poprosím vás jen o to, abyste nepoužívali profil Anonymní, ale abyste se raději přihlásili pomocí nějaké účtu, nebo zvolili možnost Název/adresa URL, kde napíšete svoje jméno nebo přezdívku. :)

Willinda


Pravidelní čtenáři

Používá technologii služby Blogger.

Zasílání novinek na email

Prohledejte blog

Očekávejte recenze:

Mluv by Laurie Halse Anderson

Autoři