4. června 2012

Recenze: Rudá jako rubín


Název: Rudá jako rubín
Autor: Kerstin Gierová
Série: Láska nezná čas
Díl: první
Překlad: Tereza Pecková
Počet stran: 336
Nakladatelství: CooBoo
Rok vydání: 2012
Anotace: Žít v rodině, která je samé tajemství, není pro šestnáctiletou Gwendolyn zrovna snadné. A co teprve když pochopí, že tím největším rodinným tajemstvím je ona sama. Jaké nebezpečí člověku hrozí, když se zamiluje napříč časem?


Charlotte byla odmalička cvičena, aby se stala řádnou cestovatelkou v čase, aby se dokázala ubránit, aby věděla, jak se v dané době chovat a učila se i další užitečné věci k přežití v minulosti. Narodila se totiž v den, na který bylo před mnoha lety předpovězeno narození rubínu, dvanáctého a kruh uzavírajícího cestovatele časem. Není se proto čemu divit, že všichni netrpělivě očekávají, kdy se konečně její poslání projeví. Není to ale ona, kdo je tím vyvoleným cestovatelem, nýbrž její sestřenice Gwendolyn. Ta sice zhruba tuší, co cestování časem je, a většinu se určitě dozvěděla z nějakého filmu, ale jinak o tom nemá páru, přestože s Charlotte žila. Nikdo totiž nikdy nepředpokládal, že by se zrovna ona mohla jedním stát. Nemá proto žádný výcvik a vůbec netuší, co má dělat. Ale stalo se a je teď na ní, aby převzala rodinné dědictví. Gwendolyn se najednou stává středem pozornosti a musí se rychle všemu přizpůsobit a přiučit. To ale není zrovna lehké v prostředí, kde každý má milion tajemství a všechno je opředeno lžemi…
578858_412130015478536_302180356473503_1353486_1715602507_n_large
Řekněme to narovinu, co si o knize pomyslíte, když se na ní podíváte a přečtete si anotaci? Růžová knížka o lásce a jako krycí bonus cestování časem, že? Nenechte se ale zmást, tak jako já. Tahle kniha má na to, aby se předvedla, a bude to pořádná jízda!
Nejdříve mi ale dovolte říct, že ta obálka je vážně skvělá. Přestože růžovou barvu opravdu moc nemusím a kdykoliv se mi to hodí, raději se jí vyhnu. Když ale z knihy sundáte povedený přebal, okamžitě se do ní zamilujete ještě více. Růžová je vám potom už naprosto ukradená.

Teď ale máme před sebou otázku: je to romantika nebo kniha o cestování časem?

Momentálně hlavně to cestování. Přestože romantika vystrkuje růžky a rozhodně bude mít v budoucnu více prostoru a bude na ni určitě kladen větší důraz. Každá kniha, která ale obsahuje cestování časem, má u mě jisté plusové body, protože jsem na to jaksi dost zatížená (někdo ulítává na čokoládě a já na cestování časem, každý zkrátka máme to svoje). Ne všechny takového knihy jsou ale suprové. Věřte ale, že tahle je. Svou přímočarostí vás vtáhne do děje od první stránky. A nezbývá vám nic jiného, než se nechat vést. Příběh má jisté mouchy a to hlavně v přehnané snaze udržet všemožná a všudypřítomná tajemství, takže se vlastně o společnosti cestovatelů nic moc nedovíte, což je velká škoda. Kdyby tuto část autorka více rozvedla, byla by kniha o dost lepší. Děj nám ale tyto nedostatky hravě vynahrazuje. Je zajímavý a jen málokoho by nezaujal, přestože to není sci-fi, která by byla skrz na skrz prolezlá technickými pojmy. Kniha je svou ladností extrémně čtivá, že jste schopni ji přečíst na jeden zátah.

Tumblr_lq583lc2vi1qzu6rfo1_500_large
A pokud ani to pro vás nic neznamená, už jen zbývá, aby situaci zachránila hlavní hrdinka se svojí nejlepší kamarádkou Leslie. Holky totiž tvoří skvělou dvojku, které prostě věříte, že jsou opravdu nejlepší kamarádky a víte, že by před sebou nikdy nic netajili. Sama Gwendolyn je ale také opravdu super. Je to hrdinka, která není zahleděna pouze do sebe a sledovat její proplouvání živote je zábava. A vůbec není otravná, takže pánvičky můžete zase schovat. A co teprve Gideon? Ten taky není rozhodně k zahození… A jeho chování je naprosto pochopitelné. Celý život má předurčeno, jak a s kým bude v budoucnu pracovat, najednou se to změní, tak je jasné, že ve všem má zmatek. Přesto ale zvládá být skvělým hrdinou, kterého si lehce oblíbíte.


Přestože kniha postrádá jisté body díky zmatkům s tajemstvími, příběh je zajímavý a čte se velice dobře. Má přesně ten správný šmrnc, který vás k němu táhne za každých okolností, a jen co byste knihu na okamžik odložili, hned byste toho litovali a odpočítávali vteřiny do dalšího čtení.
Kniha je zkrátka bezvadná a stejně tak se i čte. Má skvělý příběh, pořádný spád a hrdiny, se kterými nejsou žádné problémy. 

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství CooBoo. 
Knihu si můžete objednat: CooBoo | Arara

6 komentářů:

  1. Jé. Na Rudou si už brousím zoubky nějakou dobu, ale pořád se k ní nemůžu dostat a rozporuplné názory mě taky trochu odrazují...
    Každopádně, konečně začínají převažovat ty pozitivní recenze a tvoje mě navnadila k tomu, abych si Rudou přečetla. Moc pěkně napsaná recenze... :)
    Budu si ji muset sehnat^^

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musíš si vybírat ty dobré věci a pak se na ní vrhnout s tím, že tě určitě překvapí! A bude skvělá. ;D
      A děkuju! ;)

      Vymazat
  2. Mě taky odrazovala od toho, abych si ji koupila ta růžová :D Jinak je ta obálka moc pěkná, mám radši takovéhle ornamenty než ty obličeje, která teď tak letí :-). No a kniha se mi moc líbila, postavy se chovaly věrohodně, ne jak v některých jiných knížkách ;-) těch tajemství tam bylo dost to je pravda, ale ani mi to moc nevadilo, přišlo mi, že to k tomu patří ;-)

    OdpovědětVymazat
  3. Zrovna tohle mě fakt láká :) romantika a cestování časem, to je moje.. :)))

    OdpovědětVymazat
  4. Knížku jsem četla a musím uznat že je naprosto fantastická, člověk si jí okamžitě zamiluje!! :)

    OdpovědětVymazat
  5. Jo, právě jsem dočetla druhý díl a totálně mě dostal...

    OdpovědětVymazat

Vaše názory mě vždycky potěší, takže rozhodně v komentování neváhejte. Poprosím vás jen o to, abyste nepoužívali profil Anonymní, ale abyste se raději přihlásili pomocí nějaké účtu, nebo zvolili možnost Název/adresa URL, kde napíšete svoje jméno nebo přezdívku. :)

Pravidelní čtenáři

Používá technologii služby Blogger.

Zasílání novinek na email

Prohledejte blog

Očekávejte recenze:


Autoři