Recenze: Kouzla na obzoru

Název: Kouzla na obzoru
Autor: Tereza Janišová
Série: Erilian
Část: druhý
Počet stran: 318
Nakladatelství: XYZ
Život ve městě Erilian se zdá být až pohádkově idylický. Zia, mladá spisovatelka, rebelka a čarodějka v jedné osobě, tento názor nesdílí. Kde má v tomhle nudném městě snobů najít inspiraci pro svoji knihu? Když ale objeví v zaprášeném podkrovním pokoji matčin starý zápisník z jejích cest po jihovýchodních zemích, obrátí se mladé čarodějce život vzhůru nohama. Rozhodne se vzít svůj osud do vlastních rukou a jedné letní noci uteče z domu. Netuší ale, že pluje vstříc velkým tajemstvím, která dlouhá léta spala za obzorem.

Erilian je město plné kouzel a čarodějů. Dcera předsedkyně čarodějnické rady má ale svého života plné zuby… samý falešný úsměv a milé chování, aby nedělala své matce ostudu, by štvaly kdekoho. Zia totiž touží po dobrodružství, po opravdovém dobrodružství, které by mohla využít ve své knize. Chce se stát spisovatelkou a věří, že když chce o něčem dobře psát, musí to také zažít. Proto se po prudké hádce se svými rodiči vydává na cestu mimo Erilian, do zemí exotického jihovýchodu, a doufá, že tam konečně něco pořádného zažije. Její přání se jí splní, a dokonce s něčím navíc, protože na takového prázdniny ani nepomyslela a určitě na ně nikdy nezapomene.

Kouzla na obzoru jsou již druhou knihou z pera Terezy Janišové. V prvním Erilianu jsme sledovali příběh mladé čarodějky Kiary, která právě nastoupila na vysokou školu čarodějnickou a prožila svůj románek. V jeho volném pokračování sledujeme osudy Kiařiny dcery Zii a není to žádný letní románek. Proto pokud jste první Erilian přečetli, ale zdál se vám příliš romantický a přeslazený, dejte šanci jeho druhému dílu, protože z něj totiž cukrovku rozhodně nedostanete. Jistým způsobem se vlastně jedná o cestopisnou knihu s bonusem. A je opravdu pěkné, navštěvovat zajímavé, a hlavně magické kultury a něco se o nich dozvídat.

Příběh nám začíná velice zajímavě, hlavně protože se hlavní hrdinka minulého dílu mění a stává se matkou současné hlavní hrdinky. A to nám také odhaluje otázky k událostem mezi samotnými knihami. Co se stalo, že je Kiara zpátky v Erilianu, bez Lyraze? Kde je Lyraz? Naštěstí se na všechny v průběhu knihy najdou odpovědi a nezůstává nic nezodpovězeno. Kouzla na obzoru jsou ale hlavně dobrodružnější kniha, než první díl. Lépe se čtou a jsou o dost záživnější. Příběh ale v jistých momentech skřípe a nastává problém se čtením, protože tam něco nesedí. Z knihy je totiž poznat, že je autorka teprve na počátku své pisatelské kariéry, a přestože oproti první knize je vidět značný pokrok, stále ještě to není úplně ono. Janišová má specifický styl vypravování, který bohužel nemusí sednout každému.

Přestože jsou Kiara a Zia rodina, nejsou si moc podobné. A to je dobře, protože Zia se stává skvělou hrdinkou. Občas byste jí sice možná nejradši něčím praštili a utišili tu její nevymáchanou pusu, jenže bez toho by to nebylo ono. Bez jejího neustálého sarkasmu by neměl příběh takový šmrnc. Její vtip totiž v mnoha ohledech dokáže příběh zachránit.

První díl, Město čarodějů, si pravděpodobně oblíbily hlavně dívky, Kouzla na obzoru může kdokoliv. Jedná se o zajímavý námět, který nám dovoluje poznat autorčinu fantazii a její schopnost při vytváření a popisování fantastického světa, se všemi jeho neobvyklostmi a pravidly. Přestože se najdou jisté nesrovnalosti, je v knize plno věcí, které se opravdu povedly. Takže pokud si chcete přečíst magický cestopis s krásnými ilustracemi, neváhejte po knize sáhnout.
Za poskytnutí recenzního výtisku a za krásné věnování děkuji mnohokrát autorce, Tereze Janišové!
Knihu si můžete objednat zde: XYZ | Arara

22. července 2012

Recenze: Dokonalý pár

Dokonalý pár (Matched, #1)Název: Dokonalý pár
Autor: Ally Condieová
Série: Matched
Část: první
Počet stran: 328
Překlad: Martina Neradová
V dokonalém světě o všem rozhodují Správci - vyberou vám ideálního partnera, práci i den, kdy zemřete.
Cassie vždy věřila, že podřídit se těmto rozhodnutím je jen malou daní za dokonalý život. Když jí tedy Společnost vybere jako životního partnera jejího nejlepšího kamaráda Xandera, nepochybuje o tom, že je to ten pravý… dokud se na displeji s jeho portrétem nakrátko nemihne tvář někoho úplně jiného. Cassie musí najednou řešit obrovské dilema - volit mezi Xanderem a Kyem, jediným životem, jaký kdy poznala a dovedla si představit, a cestou, po níž se dosud nikdo nevydal. Musí volit mezi dokonalostí a citem, který možná dokonalý není, zato je však upřímný. První část románové trilogie z budoucnosti, která staví na literárních kvalitách minulosti.

Dokázali byste si představit, kdyby o všem ve vašem životě rozhodoval někdo jiný? Kdyby vám vybral zaměstnání, životního partnera; určil, kdy přesně zemřete a učinil samozřejmě i další velká životní rozhodnutí? Přesně takhle to funguje v životě Cassii Reysové. Společnost v čele s mocnými Správci rozhoduje úplně o všem, s pomocí třech barevných pilulek udržují lidi pod kontrolou a pořádek v zemi, a každý věří, že všechno dělají správně a pro blaho lidu. Tak proč mít pochybnosti?

The-red-or-the-blue-pill-sgwizdak_20copia_5b4_5d_largeKdyž je Cassie za partnera přidělen její nejlepší přítel, nevěří, že by se z mikrokarty, kterou ji dali a která má být plná informací o jejím budoucím partnerovi, mohla dozvědět něco nového. Jenže po chvilce se místo Xandera na obrazovce objeví úplně jiný kluk, kterého shodou okolností Cassie také zná. Je to Ky Markham. Od tohoto momentu si Cassia začne Kye víc všímat, zajímat se o něj a pochybovat o rozhodnutí Správců. Ale i Ky jí najednou věnuje více pozornosti, než kdykoliv dřív… a jak už to bývá, něco z toho vzejde. Hlavně sice hodně problémů, jak mezi Cassii a Xanderem, tak ale i se Společností. A se Společností si není radno zahrávat…

Ally Condie ve své dystopické romanci dokázala něco opravdu skvělého. Povedlo se jí totiž vytvořit tak ohavnou společnost, která bohužel vypadá naprosto reálně, že mi z ní běhá mráz po zádech. Autorka si na ní dala záležet a rozhodně se jí to vyplatilo. Vznik této společnosti a samozřejmě i její vývoj je vlastně pochopitelný a ohromně zajímavý. I chování všech obyvatel je velice přínosné pozorovat. Dozvíte se, na jakých principech společnost funguje, co lidé smí a nesmí, a o čem všem za ně rozhoduje Společnost a jak lidé jejich rozhodnutí přijímají bez jakýchkoliv otázek.

Jak skvěle vyobrazená je ale společnost tohoto světa, tak za ní pokulhává samotný příběh a o hlavní hrdince ani nemluvím. První třetina knihy má sice něco do sebe, nejen protože nás seznamuje s tím, na jakých principech svět funguje a vytváří problém, o který se následně bude opírat celý příběh, ale je i velice dobře napsána. V následující třetině ale ztrácí všechno, k čemu nás dějová linka přivedla, a některé části jsou i dost nudné. Poslední třetina jakoby ale začínala úplně od nuly. Získává rychlost a spád dobrého příběhu, je akční a skvěle napsaná. A konec? Ten je přímo prvotřídní.

Příběh ale drží zpátky i samotná hlavní hrdinka Cassia. Ne že by byla přímo otravná a bylo by naprosto nepříjemné číst příběh z jejího pohledu, ale úplně příjemná také není. Má dobrá a špatná období. V dobrých ji podporujete, držíte jí palce a skandujete pro ni. Když se v těch špatných zaobírá pouze tím, jestli by tedy jejím partnerem měl být Xander nebo Ky, a co vlastně cítí ke každému z chlapců, je přímo na zabití. Naštěstí druhý díl je vyprávěn z pohledu ještě jednoho hrdiny, takže by se to mohlo vyvážit a být o dost lepší.

Dokonalý pár je rozhodně kniha, která má hodně co nabídnout. Milovníci dystopických příběhů se budou u této společnosti tetelit blahem, a pokud překousnou občasné výkyvy příběhu, mohou si ho také patřičně užít. Milovníci milostných trojúhelníku budou samozřejmě ve svém živlu, protože přestože by se to mohlo zdát jakžtakž rozhodnuté, před sebou máme ještě dvě knihy, a jak známe milostné příběhy, nikdy to s nimi není jednoduché a může se stát cokoliv. Je to zkrátka zajímavá kniha, která rozhodně stojí za přečtení z jakéhokoliv pohledu.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Knižní klub
Knihu si můžete objednat zde: Knižní klub | Arara
20. července 2012

Recenze: Gjorkové - Tajemství minulosti

GjorkovéNázev: Gjorkové: Tajemství minulosti
Autor: Tereza Benešová
Počet stran: 382
Nakladatelství: Krigl
Pod hladinou oceánu leží svět, o jehož existenci nemá lidstvo dodnes, ani ponětí. Dvanáctiletá Nefas o něm už pár let ví, ale teprve dnes nastal čas zařadit se mezi své. Mezi Gjorky.
Nefas nechce nic víc, než najít konečně domov, pár přátel a zjistit proč vlastně musela vyrůstat stranou. V novém světě ji ale otevřená náruč rozhodně nečeká a její touha po kamarádech, se v mžiku smrskne na snahu proplout, a být neviditelná.
Brzy sice zjišťuje, že pomoc může přijit z míst, odkud by ji nikdy nečekala, ale také, že kdo se ptá, mohl by dostat odpověď, o kterou vlastně vůbec nestojí. Vstupte spolu s Nefas do místa, kde je všechno stejně nebezpečné, jako krásné a fascinující. Kde mají všichni svá malá tajemství a odraz minulosti je příliš silný na to, aby se dal jen tak překonat.

Tumblr_m76jjjwuag1rr3a76o1_500_largeNefas žila s upíry, ale naštěstí jednou z nich rozhodně není, přestože je schopná kousnutím vyhrožovat. Ve svých dvanácti letech teprve zjišťuje, kdo doopravdy je a kam patří. Patří k podmořskému národu Gjorků, ovládá magii a tím pádem by ji měla začít co nejdříve studovat, aby nenadělala ještě nějakou neplechu. Škola ale pro ni není procházkou růžovou zahradou, přestože se snaží zapadnout mezi ostatní žáky. Naštěstí se jí povede skamarádit se alespoň se dvěma spolužáky, kteří jsou jí dobrými kamarády, a jsou jí ochotní pomoci skoro ve všem. Co když ale zjistí, že její minulost je tajemnější, než ji kdy napadlo, a že má opravdu nebezpečné nepřátele?

Gjorkové jsou autorčinou první knihou. A rozhodně se povedla. Když se ale do ní začtete, najednou si uvědomíte, že něco takového už jste četli. A jak víc budete číst, tím se vaše tušení bude čím dál tím víc prohlubovat. A pak vám to dojde! Vždyť je to dost podobné Harrymu Potterovi! Možná se na chvíli naštvete, že je to tomu podobné až takhle hodně a přestanete i číst. Jenže pak si řeknete, že to přeci aspoň dočtete, ať můžete nadávat oprávněně. Začnete tedy znova opatrně číst a při každé výrazné podobnosti to ve vás skoro škubne, jenže… pak se do toho začtete a uvědomíte si, že vám ta podobnost vůbec nevadí, ba právě naopak, že jste si ji přímo zamilovali.

Tumblr_m6myxiymru1qzi9p6o1_1280_largeGjorkové jsou totiž skvělá knížka. Ze začátku se autorka zaměřuje na popis světa a společnosti a hlavně školy, kterou Nefas navštěvuje. Příběh se tedy pořádně rozjíždí až ve druhé polovině, kdy se začínají odhalovat stará tajemství a tím se nám všechno pěkně komplikuje. A ke konci je to pěkně složité a zamotané. Přesto je ale kniha čtivá už od samého začátku a rozhodně není problém se do ní příjemně začíst, přestože občas nastanou hluchá místa, která knize ubírají na kráse. Ty ale zase velice dobře vyváží perfektní dialogy a zábavní hrdinové. Knize se ale rozhodně nedá upřít skvělá atmosféra, která ji po celou dobu provází a nutí vás rychle otáčet stránky.

Knihu si rozhodně užijí mladší čtenáři, kteří právě propadli knihám s čarodějnými školami, a hltají jednu takový příběh za druhým. Rozhodně se bude líbit i těm, kteří už dávno čarodějnému hábitu odrostli. Těm kniha připomene tu nádhernou atmosféru, kdy strašně moc chcete do takové školy chodit a učit se skvělá kouzla. A zajímavý příběh a sympatické hrdiny mohou brát jako třešničku na dortu.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Krigl
Knihu si můžete objednat: Krigl | Arara
18. července 2012

Knihy, které učarují svými trailery

Každá kniha vás na něco naláká: na skvěle znějící anotaci, na naprosto nádhernou obálku, nebo že vám někdo říkal, jak je ta kniha skvělá. V poslední době ale nastává ještě jedna možnost, a to je skvělý knižní trailer, díky kterému si zkrátka knihu musíte přečíst. A které knihy mají ten nejpovedenější?

Shatter Me (Shatter Me, #1)Shatter me
Tahereh Mafi
338 stran, 2011
Kolem téhle knihy to žilo dávno před tím, než měla vyjít (a určitě hodně dlouho ještě bude, protože je vážně skvělá). Pak přišel trailer a já jsem hned věděla, že ji musím mít. To, že si ho od té doby pouštím dost často je ale úplně vedlejší. Opravdu se mi líbí, je dramatický, úderný a hlavně, perfektně ozvučený a namluvený. A to, jak se tam "rozpadají" nápisy, a použiju opravdu silný výraz, je přímo epické.
Podívat se na něj můžete tady.

Grave Mercy (His Fair Assassin, #1)Grave Mercy
Robin LaFevers
549 stran; 2012
Tento trailer jsem už zmínila. Ano, je to ten, jak tam běhá holka s mečem po lese. Možná není úplně jeden z těch nejlepší, ale rozhodně na knihu naláká. Líbí se mi, jak se střídají nápisy se scénami, přestože se mi moc nelíbí font písma, nečte se zrovna ideálně. Obsah těchto nápisů ale na knihu rozhodně naláká.
Na děvu s mečem se můžete podívat zde.

Pod nekonečnou oblohou (Nebe, #1)Pod nekonečnou oblohou
Veronica Rossi
Knižní klub 2012, 328 stran
Tato kniha má taky dost zajímavý trailer, který určitě přesvědčil spoustu čtenářů, aby se na knihu vrhli. Přestože nemám zrovna v lásce, když tam herci moc mluví, protože mi to přijde hrozně umělé a nepřirozené, tady mi to ještě tolik nevadí. Přehrané je to sice opravdu dost, ale není to zase tak hrozné. Podívejte se zde.

Leviatan
Scott Westerfeld
Knižní klub 2011, 448 stran
Leviatan má hodně věcí, na které dokáže nalákat své čtenáře. Povedený trailer k nim samozřejmě patří. Krásné ozvučené video je pořádně dramatické díky nádherným ilustracím, které samozřejmě najdete i v knize. Udělali opravdu dobře, že je zapojily i takto, skvěle se na ně kouká. Podívat se na tu nádheru můžete tady.

Dcera kostí a dýmuDcera kostí a dýmu
Laini Taylorová
Knižní klub 2012, 368 stran
Dcera kostí a dýmu má také na co nalákat. (Dejte si ale pozor, abyste nebyli nakonec spíše šokováni.) Kniha má dva trailery, na český se můžete podávat zde a ten originální má dokonce tři části. Podívejte se zde: prvnídruhátřetí část. Trailery jsou rozhodně zajímavé, ale mě osobně se líbí více ten náš. Originální nejsou špatné, ale vadí mi, že moc často opakují stejné informace, kterými nás přehlcují.

Insurgent (Divergent, #2)Insurgent
Veronica Roth
525 stran, 2012
Trailer k této knize byl droga pro všechny, kteří nedočkavě a skoro polomrtví čekali na knihu. A věřím, že i po dočtení si ho několikrát pouštěli a přímo u něj šíleli. Trailer se mi vážně líbí. Je přímý a úderný. O knize vám řekne vlastně jen jednu věc, a to, že se bude bojovat. Potřebujete ale vědět víc? Stejně si ji přečtete... (A trailer si budete pouštět pořád dokola...) Podívejte se na něj zde.

Dokonalý pár (Matched, #1)Dokonalý pár
Ally Condieová
Knižní klub 2012, 328 stran
Tato kniha má i českou verzi traileru a ještě jsem se nerozhodla, která se mi líbí víc. Ta česká se sice od originálu moc neliší, ale stejně má něco do sebe. Dokonce se mi tam i hodí hlas vypravěčky. Porovnejte oba trailery: český naleznete tady a originální zde.

Switched (Trylle Trilogy, #1)Switched
Amanda Hocking
318 stran, 2012
O téhle sérii jsem se dozvěděla až v momentě, když na mě někde vyskočil její trailer. Trailer je pěkně zpracovaný a jasně vám řekne, co máte od knihy očekávat: pořádnou romanci. Po jeho zhlédnutí jsem se rozhodla, že si knihy přečtu, protože mě na ni docela nalákal... Podívejte se na něj zde.

Partials (Partials, #1)Partials
Dan Wells
482 stran, 2012

Tento trailer je opravdu zajímavý. Přímo o ději knihy vám vlastně nic neřekne, ale nenalákal by na ni opravdu jen málokoho. Jen se přesvědčte sami, a uvidíte, že mi dáte za pravdu (a taky si uvědomíte, že z toho vlastně nic nevíte a že vůbec nevíte, co máte čekat). Jukněte na něj ale zde.

The Unbecoming of Mara Dyer (Mara Dyer, #1)The Unbecoming of Mara Dyer
Michelle Hocking
452 stran, 2011
Tento trailer mě přesvědčil, že si knihu chci přečíst. Hodně se mi na něm líbí hudba, a dokonce i herci. A dost mě zaujala ta tajemná atmosféra, která jím je propletena. Celkově je dost povedený a jsem schopná si ho sem tam pustit. Najdete ho zde

The Immortal Rules (Blood of Eden, #1)The Immortal Rules
Julie Kagawa
485 stran, 2012
Tato kniha si zasloužila rovnou dva trailery. Jeden k vydání v Americe, který se mi líbí asi více (pravděpodobně protože ta samá modelka je i na obálce a neruší mi tak atmosféru z knihy), a ten druhý pro vydání v Anglii.

Podívejte se na ně: americký; anglický. Co myslíte, který se vám líbí víc?

Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné dětiSirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti
Ransom Riggs
Jota 2012, 360 stran
O této knize toho vlastně moc nevím, až to, že mě opravdu zaujala. Nejen svým názvem a zajímavými recenzi, které jsem četla, ale hlavně trailerem. Ten se dočkal i české verze. Tu si můžete pustit zde a originální zde.

Dále tu máme ještě trailer ke knize Born Wicked (Jessica Spotswood), který se pro mě stal takovou guilty pleasrue. I Bitterblue od Kristin Cashore má zajímavý trailer (kraťounký, ale zajímavý). Samozřejmě je tu ještě spousta trailerů, které jsem nezmínila a které jsou určitě také skvělé.
Víte o nějakém nádherném traileru? Podělte se o ně v komentářích!
12. července 2012

Měsíční chvástačka: červen 2012

Mesačná chvástačka je měsíční meme pořádané skvělou Judit.
Jedná se o výčet všech knih, které jste za daný měsíc získali. Informace zde.
Zahrnuje knihy:
zakoupené, darované, vyhrané, recenzní výtisky

Vždycky jsem se sice snažila, natočit a publikovat chvástačku opravdu na konci měsíce, maximálně pár dní v novém. Tentokrát se mi to bohužel nepovedlo. Tak jsem k videu jako omluvu připojila nakonec pár záběrů, které vám to snad vynahradí; nepovedené záběry, a ty se mi jako na potvoru dařily hodně...

10. července 2012

Recenze: Marcelo ve skutečném světě

Marcelo ve skutečném světěNázev: Marcelo ve skutečném světě
Autor: Francisco X. Stork
Překlad: Milan Žáček
Počet stran: 304
Marcelo Sandoval slyší hudbu, kterou nikdo jiný neslyší. Je to jeden z projevů psychické poruchy podobné autismu, kterou trpí. Celý dosavadní život chodil na školu pro žáky se speciálními potřebami, ale toto léto se jeho otec rozhodl, že musí poznat skutečný svět a zaměstná ho ve své právnické firmě. Marcelo poznává, co je to zrada, zklamání, žárlivost, hněv i touha a láska, a učí se s tím vším vyrovnávat. Tento jedinečný příběh je příběhem o spravedlnosti i krutosti světa kolem nás a o tom, že každý z nás.

Marcelo, Marcelo…ufff…co já si s ním jen počtu? Už od začátku jsem věděla, že to nebude jen tak obyčejná knížka, kterou si přečtu, oblíbím a schovám do knihovničky. Od přečtení o ní neustále přemýšlím a snažím se ujasnit si své myšlenky o samotném Marcelovi, o knize, o jeho poslání, o všem, co s knihou souvisí, ale zatím se mi to vůbec nepovedlo. Tak co s ním mám jenom dělat?
Marcelo ve skutečném světě je naprosto jedinečná a neobyčejná kniha, kterou by si měl každý přečíst. A pokud vám to nestačí takhle říct, musíte si to zkrátka ověřit sami.
Ale prosím vás, dělám si srandu, budu vás přesvědčovat trochu víc.
4882_203313150290_16266_n_largeStejně si jí ale nakonec přečtete, protože tohle je Marcelo a jemu jen tak někdo neodolá…

Takže, Marcelo ve skutečném světě je naprosto jedinečná a neobyčejná kniha, která vás naprosto překvapí a chytí už od první stránky. Hlavní hrdina není totiž úplně normální kluk. Marcelo se psychicky neocitá na úrovni své věkové kategorie. Trpí totiž chorobou podobnou autismu a to vedle toho, že jaksi slyší vnitřní hudbu, znamená, že jeho mentální vývoj je velice opožděný. Dělá mu problémy seznamovat se jak s novými lidmi a vytvářet s nimi jakékoliv vztahy, tak i s novými činnostmi, které se před každého člověka postupně v průběhu jeho dospívání postavují. Jeho otec si ale odmítá připustit, že by se nemohl alespoň pokusit chovat jako normální kluk svého věku, a tak mu přes léto zařizuje práci ve své právnické firmě. Marcelo tam nemá těžkou práci, pracuje v podatelně pod ostřížím zrakem vedoucí Jasmine, a přestože si myslel, že to bude vlastně zbytečné, byla to pro něj opravdu užitečná skutečnost. Pokusil se vytvářet vztahy s lidmi a pomáhat jim a dělat správné věci, zkrátka se pokusil začlenit do společnosti a naučit se chodit ve skutečném světě…

Marcelo je jeden z nejzajímavějších hrdinů, s jakými jsem měla doposud tu čest. A bylo mi opravdu potěšením s ním strávit tak příjemný čas. Přestože je vám ho líto, a chcete za něj bojovat všechny jeho bitvy a chránit ho stůj co stůj, stejně je zajímavé sledovat, jak je vlastně rozkošně opatrný, naivní a nevinný. Je to přesně ten typ hrdiny, který si najde místo ve vašem srdci a už ho nikdy neopustí.
521656_356717001038076_1125773253_n_largeKniha není ale výjimečná pouze hlavním hrdinou, přestože on sám dokáže dělat divy, celý příběh je ohromně obyčejně neobyčejný. Velice zručně autor popisuje Marcelův normální život, takže přestože se nejedná o žádnou epickou zápletku, která by vám mohla zamotat hlavu, stejně vám tu hlavu zamotá a dlouho po dočtení o knize budete přemýšlet. Příběh je zkrátka obyčejný, ale díky autorovu skvělému psacímu umu a dokonalosti, s jakou vykreslil všechny hrdiny a s jakou péčí vytvořil Marcela, se dostává kniha na úplně jinou úroveň a stává se něčím naprosto úžasným.

Marcelo ve skutečném světě je kniha plných úžasných myšlenek a její lehké proudění možná nebude po chuti milovníkovi pořádné akce. Přesto ale se jedná o svižnou knihu, která se čte opravdu skvěle. A kdo se rozhodne, že jí dá šanci, nebude rozhodně litovat.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství CooBoo.
Knihu si můžete objednat: CooBoo | Arara
9. července 2012