Recenze: Útěk

Drakie 2: ÚtěkNázev: Útěk
Autor: Sophie Jordanová
Série: Drakie
Překlad: Olga Bártová
Počet stran: 264
Anotace: Jacinda vyzradila tajemství svého drakijského kmene, aby zachránila chlapce, kterého miluje. Převtělila se kvůli němu před lidmi, a tak porušila jedno z nejpřísněji dodržovaných pravidel. Teď se ale musí ke kmeni vrátit, s vědomím, že Willa možná už nikdy neuvidí. Will má zastřenou paměť a jeho vzpomínky na onu osudnou noc a slib, který Jacindě dal, jsou zřejmě ty tam. Za své prohřešky a za to, že z drakijského města utekla, ale hlavně proto, že se zamilovala do lovce draků, Jacinda přichází o výsadní postavení i o nejlepší kamarádku Azurku. Cítí se strašně osamělá a začíná pochybovat o tom, jestli přece jen nedělá chybu, když se vzpírá kmenovým pravidlům, a jestli by se jim neměla nakonec podrobit. Přesto se upíná k naději, že na ni Will úplně nezapomněl, najde ji a zase budou spolu. Může se její přání splnit a bude schopná případně s Willem odejít a všeho se vzdát?

Jacinda si toho v uplynulých měsících prožila dost. Svou vlastní matkou byla proti své vůli odvlečena z milovaného kmene drakiů do lidské společnosti, aby se tam zbavila své drakijské podstaty, jak po ní chtěla matka. Nic ale neprobíhalo podle matčin představ a Jacinda se tam zamilovala do ne zas tak obyčejného Willa. Protože je ale pro kmen dost cenná, nenechal ji za žádných okolností na pokoji. Tak se po docela tragických a nepříjemných událostech musí celá její rodina ke kmeni zase vrátit. Všechny ví, že bez trestu to nebude. A rozhodně se nemýlí.

Tumblr_m8070hblfr1qcgr2to1_500_largeJacinda si znovu musí zvykat na život v kmeni, kde je ale teď nežádanou osobou a všichni na ní opatrně koukají skrz prsty, i když je stále pro kmen dost důležitá. Jediný Cassian ji bere opravdu vážně a snaží se jí její postavení zlepšit, i když k tomu tedy má i své a značně osobní důvody. A i když se Jacinda snaží zase zapadnout, stále přemýšlí o útěku. Ten se jí po několika pokusech povede, ale samozřejmě nic nevyjde tak, jak plánovala. Musí se proto nejdříve vypravit do místa, kterému by se jako drakie měla obrovským obloukem vyhýbat…

První díl Drakie skončil zajímavě, co vám budu povídat. A přestože to byl konec, dalo by se říci dosti uzavřený, stejně jsme všichni po druhém díle vyloženě toužili. A zároveň jsme se ho obávali, protože druhé díly často, bohužel až hodně často, nedopadají dobře… Útěk se ale vyloženě podařil!

Už od první stránky vás do sebe příběh vtáhne. A je to, jako kdybyste nikdy nepřestali předchozí knihu číst. A netuším, jak se to autorce povedlo, ale je to ještě daleko čtivější než minule. Výborně se střídají Jacindiny „dumající“ scény s těmi akčnějšími, kterých tu sice není tolik jako v jedničce, ale příběh obohacují scény z kmene, kdy se něco nového a zajímavého dozvídáme o drakijích, takže se rozhodně nenudíme. A pak jsou tu samozřejmě scény romantické… A přestože tu vlastně nemáme milostný trojúhelník, ale rovnou v podstatě milostný mnohoúhelník (nelžu, vážně tam něco takového je!), celé podání romance není tak klišoidní, jak byste mohli očekávat. Ano, má jisté ošidné stránky, které nejsou zrovna originální, ale celkově v tomto podání to není vůbec trapné nebo pro čtenáře nepříjemné.

Celá kniha je velice dobře vyvážená. Příběh neztrácí spád a čtivost ještě nabírá, a žádný faktor knihy není otravný, ba právě naopak, někdy se budete přímo dožadovat po daleko více. Ale než se nadějete, kniha je u konce, a tentokrát to příjemně zakončené není… přichází totiž opravdu dramatický závěr. A přestože jste přesně věděli, že to takhle dopadne, stejně si zanadáváte, že to pokračování nemáte hned u sebe.

Co se knize dá vytknout, je její předvídatelnost. Nechci říkat přesně v čem (i když už se to na hodně místech dočtete), ale když se pár věcí stane, prostě si opravdu upřímně řeknete „Já to věděla!" A v podstatě po celou dobu čtení tak nějak víte, jakým směrem se bude příběh ubírat. Ale díky svojí čtivosti a tomu, jak  dokáže kniha přímo pohltit, si toho při čtení nemusíte vůbec všimnout. Nic tak v podstatě nebrání tomu, abyste si užili skvělý čtenářský zážitek, který Útěk rozhodně přináší.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji mnohokrát nakladatelství CooBoo!
Knihu si můžete objednat na jejich stránkách