Recenze: Znamení vlka

Název: Znamení vlka
Autor: M. T. Majar
Série: Vlci
Překlad: ---
Počet stran: 256
Nakladatelství: Fantom Print
Vždycky věděla, že není obyčejná. Ale tohle předčilo veškeré její představy. Stačilo jedno malé kousnutí… Tori neměla zrovna normální dětství a dospívání. Ani ona sama není tak docela „normální„. Ale co je doopravdy zač, to zjistí na druhém konci světa, kde chce začít nový život. A ten také opravdu začne. Sama však netuší, jak moc jiný bude. Do cesty, mezi stehna a následně do srdce se jí připlete alfa smečky lykantropů se slabostí pro zrzavé slovanské typy… Slovo "vlkodlak“ je na místě, ale oni si tak neříkají. Jsou lycas. Jejich svět není uhlazený a snadný. Je to svět příšer, svět boje, krve a sexu. A Tori se toho všeho dostane víc, než by kdy tušila…

Viktorie, Češka krev a mlíko, se po ztrátě prarodičů přestěhovala do Spojených států amerických za tetou Helenou. I ta ji ale po pár měsících opustila a Tori zůstala sama. Má sice práci a bydlení, ale nic jiného v jejím životě momentálně není. Všechno se ale mění jednoho večera, když se rozhodne zkrátit si parkem cestu domů. Je napadena a skoro znásilněna.

Pomoc přichází v podobě Rubena, alfy oblastní smečky lycas (vlkodlaků), kterému se ji ale při zachraňování povede kousnout. Tori se tím pádem mění ve vlka a její život se obrací naruby. Nejedná se přitom pouze o fyzickou přeměnu. Do jejího života (a nejen tam) se dostává muž, nikdo jiný než Ruben. Jelikož je ale Tori naprostým vlkem-nováčkem, je její postavení ve smečce mizerné, a protože je tak jejich vztah proti smečkovým pravidlům, musí ho tajit. Všechno amotává návštěva smečky Tichých stínů, která výzvou své vlčice vyhlašuje oficiální boj o post Rubenovy družky, ve kterém ale Tori nemá žádnou šanci. Nemá ani čas připravit se na souboj tak, jak by chtěla, protože musí zachránit Bena, dalšího submisivního vlka ze smečky, který je unesen. Tori odmítá nechat kamaráda na holičkách, ale jeho záchrana nebude vůbec jednoduchá…
M. T. Majar – pod skoro až exoticky znějícím jménem se skrývá nadějná česká autorka, která u nás prorazila s erotickým románem Hot Boys. Znamení vlka je ale urban fantasy a vzniklo jako obyčejná povídka pro pobavení na motivy populární série Anita Blake. Vyklubalo se z toho ale něco úplně jiného… a dopadlo to celkem dobře.

Většina českých autorů, kteří svůj příběh zasadí do zahraničního prostředí, se od rodné země distancují. Majar udělala pravý opak: Toriny české kořeny zdůraznila a povedlo se jí z toho získat daleko více, než pouze vtipné situace, které díky tomu v americkém prostředí vznikají. Vytvořila své hrdince totiž zvláštní magické schopnosti, které se právě od nich odvíjejí a které jsou opravdu pozoruhodné. A z velké části právě kvůli nim slibuje pokračování knihy hodně, protože bude ještě zajímavé, co se z toho vyklube.

Příběh se nejdříve točí kolem Toriny obrovské změny v jejím životě, poté ale hlavně kolem jejího vztahu s Rubenem. A jelikož se jedná o romanci, tak svůj vztah řeší hodně… a dost často. Následně se vytváří detektivní zápletka, která má rozhodně potenciál. Škoda jen, že je značně uspěchaná. V příběhu se tak střídají dvě roviny, které se ale ve čtení vzájemně neruší.

Znamení vlka je rozhodně zajímavým přírůstkem k urban fantasy romancím, a pokud máte rádi série jako Kate Daniels, Anita Blake nebo Mercedes Thompsonovou, určitě by nemělo vaší pozornosti uniknout. Jedná se o čtivou knihu se zajímavým, ovšem značně předvídatelným a přímočarým příběhem. Autorka ale prokazuje značný pisatelský um a rozhodně se ještě máme na co těšit.
Recenzi naleznete také na FantasyPlanet!