Recenze: Zasvěcená

Název: Zasvěcená
Autor: Cynthia Handová
Série: Nadpozemská
Překlad: Ivana Svobodová
Počet stran: 312
Celé měsíce se Clara připravovala, aby naplnila své poslání. Ale nic ji nedokázalo připravit na volbu, kterou musela učinit ten osudový den. A zjistila, že být částečně anděl není tak jednoduché, jak si myslela.Nyní, rozpolcená mezi láskou k Tuckerovi a komplikovaným vztahem k osudem předurčenému Christianovi, se Clara musí vypořádat s šokujícím odhalením: Někdo, koho miluje, zemře během několika měsíců. Budoucnost je nejistá a komplikovaná a jedinou věcí, kterou ví jistě, je, že vše spalující oheň byl jen začátek.

Clara v Nadpozemské nesplnila své poslání, které odhalovala celou knihu. (Docela pech, co?) Za to se ale dostala do ještě většího maléru: jak v andělské situaci, a teď se jen bojí stoprocentně přicházejícího trestu, tak i v milostném životě. V Zasvěcené se snaží všechny své problémy vyřešit, ale vůbec se jí to samozřejmě nedaří, a všechno se ještě více hroutí. Zvládne překonat všechno, i tu největší a naprosto nečekanou ránu, která ji mohla v životě potkat?

Nadpozemská bylo opravdu fajn čtení. Přineslo nové téma, zajímavé a věrohodné zpracování a postavy přímo k sežrání. Člověk by předpokládal, že v tom bude série pokračovat, ale bohužel ne. Autorka to trochu pokazila.

166914729909486356_fv9i2cyn_c_largePříběhově nasadila Handová znovu výborné tempo. U ničeho se nezdržuje a dějově pokračuje svižně dál. Kniha tak má opravdu pořádný spád a čte se jedna báseň. Je to prostě kniha, kterou jste schopni odpoledne jen tak otevřít, a za pár hodin ji zase dočtenou zavřít. Problém ale nastává s romancí…

Nadpozemské byla romance výborná. Clara s Tuckem se k sobě výborně hodili a jejich vztah měl všechno přímo perfektní. Zajímavé seznámení, pozvolné přátelství, následně výborné přátelství a opravdovou lásku, u které si říkáte, že přesně tohle chcete jednou zažít. Se začátkem Zasvěcené se to ale všechno pokazilo a objevil se milostný trojúhelník. Ano, Christian je také určitě skvělý kluk, který si někoho zaslouží a to všechno okolo.… Ale jejich rádoby milostný vztah s Clarou je prostě jenom k tomu, aby příběh vyhrotil (a fanoušci mohli vést sáhodlouhé debaty o tom, zda je lepší Team Tucker nebo Team Christian), a jejich romance je až příliš vynucená. Jsou tam sice jisté okolnosti, které je opravdu svádí dohromady, ale je to prostě zbytečné.

Clara sama o sobě se jako postava zlepšila, ale zároveň i zhoršila. Změna k lepšímu proběhla na andělské úrovni, spadá do toho i její vývoj dobrého úsudku a přemýšlení kolem opravdu důležitých věcí. Pak se ale také zhoršila a to právě na milostné úrovni. Občas dokáže být s neustálou nerozhodností dosti protivná… V Zasvěcené dostal, jak můžeme předpokládat, více prostoru i Christian, který se tady může zařadit k vaším oblíbeným postavám, pokud se tak již nestalo minule. Za to Tuckerovi byl osobní prostor ubrán. A na knize je znát, že v ní nemá tolik prostoru někdo mimo anděly, který by jí trochu oživil. Příběh se o ně totiž více zajímá a do popředí se tak dostávají další andělé, například Clařin bratr. Sice je to dobře, že to není příběh pouze o Claře, ale chtělo by to také někoho neandělského.

Zasvěcená je dobré pokračování, které má pořádný spád událostí. Styl autorky je lehký a svěží, čte se velice dobře a rozhodně se nejednou pořádně zasmějete. Příběh se rozvíjí zajímavým směrem a dozvídáme se spoustu užitečných informací. Jen s tou romancí to Handová trochu přehnala, takže pokud zrovna nepropadáte srdceryvným milostným trojúhelníkům, budete mít trochu problém. Pokud je to ale věc, kterou jste schopni překousnout, bude pro vás Zasvěcená dost dobrá knih, která vás nechá natěšeně připravené na finále.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji mnohokrát nakladatelství CooBoo