Čísla před ním, smrt za ním | Nekonečnost - recenze

Název: Nekonečnost
Autor: Rachel Wardová
Série: Čísla
Překlad: Marie Fulková
Počet stran: 264
Nakladatelství: Egmont
Adam se Sárou, jejich malou dcerou Miou a bratry Sáry Martym a Lukem, jejichž rodiče zahynuli při požáru, se potulují po anglickém venkově, přespávají ve stanu v improvizovaných táborech, v létě i v krutých zimách. Takový život je drsný, jen s velkými obtížemi se dá sehnat jídlo, pitná voda, základní věci k životu.
V jednom z táborů, kde se přechodně ubytovali, je vyslídí tříčlenná skupinka mužů. Přijíždějí na motorkách, celí v kůži a v jejich čele je nebezpečný vůdce jménem Saul. Brzy se ukáže, že jsou ve službách ilegální vlády, které se podařilo ukrýt se v masivním podzemním bunkru a zásobit se vším potřebným. Saula zajímá především Adam se svými schopnosti vidět čísla. Ví, že by pro ně mohl být velmi prospěšný a snaží se ho zlákat do svých služeb. Když Adam nesouhlasí, násilím ho odvezou do bunkru a s ním i Miu a Sáru, která čeká druhé dítě.
V bunkru panují striktní vězeňské poměry, Adam a Sára s Miou jsou uvězněni a vystaveni teroru ze strany Saula a jeho spolupracovníků.
Ale nesnesitelné věznění netrvá věčně. Všem se za pomoci přátel nakonec podaří utéct a ubránit se Saulovi, který usiluje o jejich životy.

Londýn postihla katastrofa, město je naprosto zničeno a neobyvatelné, všechno se naprosto změnilo. Přeživší se rozutekli do lesů, kde od té doby žijí ve strašných podmínkách bez jakékoliv pomoci od vlády. Nikdo takovou zkázu nečekal… Tedy až na Adama a Sáru.

Když se Adam podívá někomu do obličeje, vidí číslo - datum jeho smrti. Sára má zase sny, které předpovídají budoucnost. V minulém díle Čísel jsme byli svědky toho, jak se Adam se Sárou poznali, jak se Adam nakonec pokusil Londýn varovat před přicházející pohromou, a k čemu to všechno vedlo. Nekonečnost, závěrečný díl této série, znovu sleduje jejich osudy. A jednoduché to mít rozhodně nebudou…

Čísla patří mezi série s velice zajímavými nápady, kde bohužel jejich zpracování trochu pokulhává. Wardové ale rozhodně nesmíme popřít skvělé a realistické zobrazení paranormálního děje a všeho, co k němu patří. V tomto případě hlavně vyjadřování hrdinů, které bohužel velké většině čtenářů vůbec nesedlo. Hrdinové nejenže mluví nespisovně, ale jelikož je příběh vyprávěn z jejich pohledu, celá kniha a potažmo celá série, je v tom stylu samozřejmě i napsána. V rámci příběhu to ale ničemu nevadí. Protože když vezmete v úvahu charaktery postav a prostřední, v jakém se vyskytují, zkrátka po nich rozhodně nemůžete chtít, aby to v na začátku slov začínající na o vynechali, a nedej bože nezakončili slova na –ej. Tak se oni zkrátka vyjadřují a díky tomu, že to právěže není pouze v mluvené řeči, to nemusí sednout úplně  každému, ale je to v ní jistým způsobem přirozené a patří to k ní.

A811c0ae41_40819843_o2_largeV knize jsou podrobněji rozebírány zvláštní schopnosti hrdinů. A přestože se Wardová zabývá spíše vztahy mezi postavami a vývojem samotných charakterů, tuto stránku příběhu zvládla velice dobře. Ta „věc“ se schopnostmi je dost zajímavý námět, který se jí povedlo dobře zpracovat natolik, aby v podstatě sám utáhl celý příběh pouze s rozvíjejícími vztahy. A v podstatě nic dalšího už se neřeší. Autorka se totiž vůbec nedostala k vysvětlení toho, jak to tedy teď všechno funguje a jak to bude vypadat dál. Ano, sice nám ukazuje, jak lidé dnes žijí, ale je to pouze zlomek toho, co by bylo třeba. Píběh tím ale zase tolik nestrádá, protože ostatní dějové linie jsou natolik dobře rozvedené, že vás nic jiného při čtení vlastně nezajímá.

Závěrečný díl Čísel je rozhodně ten nejlepší z celé série. Je pořádně čtivý od první stránky až do konce, děj je více než zajímavý, a dokonce se objeví hned několik vážně dobrých akčních scén, které knihu ještě vylepšují. Takže pokud jste přečetli minulé díly, a stále váháte, zda do trojky alespoň nahlédnout, rozhodně doporučuji, abyste jí tu šanci dali. Je to vážně výborný závěr.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji mnohokrát eshopu Dům knihy.
Knihu si můžete objednat ZDE.