25. května 2013

Další úža dobrodružství... | Všechny barvy země - recenze

Název: Všechny barvy země
Autor: Beth Revisová
Série: Vesmír
Díl: třetí
Překlad: Petr Eliáš
Počet stran: 384
Nakladatelství: CooBoo
Rok vydání: 2013
Anotace:
Amy a Syn konečně opustili skličující zdi vesmírné lodi Universum. Jsou připravení začít znovu, vybudovat si nový domov – na Zemi Centauri, planetě, ke které musela Amy plout přes celý vesmír. Ale nová Země není rájem, v který doufala. Jsou tu obrovští pterodaktylové, květiny, jejichž vůně vás paralyzuje, a tajuplné ruiny, které skrývají mnohem více, než se na první pohled zdá. A největší tajemství? Že by na této planetě nebyli sami? A pokud chtějí zůstat, budou muset bojovat!
Když jsem rozčítala Všechny barvy země, myslela jsem si, že vím, do čeho po dvou knihách od Revisové jdu. Myslela jsem si, že vím, jakým směrem příběh půjde, a že mě tím pádem ničím nepřekvapí. Hahaha. Tak to jsem byla vyloženě hloupá! Právě protože jsem četla předešlé knihy, mělo mi dojít, že vlastně vůbec nic nevím, a že Beth znovu udělá z příběhu něco naprosto jedinečného, nečekaného a skvělého! 

Milion sluncí skončilo dost jasně, a bylo tedy možné předpovídat, o čem vlastně závěrečný díl vlastně bude. A ano, čtenář si může vytvořit docela dobrou představu, jak bude děj vypadat, ale autorka rozhodně velice překvapí. Jak originalitou samotného příběhu, tak i skvělou atmosférou. Mrazivou, napjatou a doslova neklidnou, že se úplně bojíte dále číst, a nejradši byste knihu položili na stůl a obcházeli jí obrovským obloukem. Tak moc se bojíte, co se tam může ještě stát. Zároveň vás to ale k ní nehorázně táhne, takže když už se přeci jenom dostanete k tomu, že byste ji odložili, ve vteřině ji budete mít zase otevřenou, a s přímo šíleným výrazem na tváři: „Já to potřebuju vědět!“, se do ní zase horlivě začtete. Některé scény vám přímo vyrazí dech. Některé přečtete rychlostí blesku, protože jsou tak strhující. A některé jsou tak děsivé, že na ně musíte mít opravdu chucpe.

Autorka tu má plno možností, jak uplatnit svojí skvělou představivost. A rozhodně všechno vymyslela strašně dobře, a opravdu nám na všechny případné dotazy dává skvělé odpovědi. A přestože na nic opravdu nezapomíná, díky tomu, že je příběh vyprávěn přímo z pohledů Amy a Syna, jsme trochu ochuzeni o další poznatky. Ty sice nejsou podstatné, ale čtenářský zážitek by pozvedly. Pravdou ale zase je, že kdyby autorka zrušila tento styl vypravování, byli bychom tak ochuzeni o spoustu skvělých a rapidně potřebných myšlenek hlavních hrdinů pro rozřešení příběhu. Takže to vlastně udělala velice dobře a dává tak prostor nám použít zase naší představivost. 

(Ono je to tak, Všechny barvy země jsou výborná a skvěle propracovaná kniha, a já už tu seškrabuju drobnosti úplně ze dna, abych nemusela akorát neustále opakovat, jak skvělá kniha to je…)

Všechny barvy země vás do sebe vtáhnou od samého začátku. A je to jedna velká jízda. Troufám si říct, že je autorka ochotná udělat všechno proto, aby byl příběh pořádný a měl opravdu ráz a šmrnc, a to se jí určitě vyplatilo a rozhodně povedlo. Jedná se totiž o knihu, která vás doslova nenechá spát, a budete z ní mít pořádnou husí kůži. A přestože k úplnému konci mám vlastně několik výhrad, na jednu stranu jsem za něj ráda. Ukazuje nám totiž, že i Revisová chce pro své hrdiny v rámci možností dobrý konec. A po všech těch akčních a emočních bouřích za něj budete autorce všemožně děkovat, i když si ho trochu přisladila.  

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji mnohokrát nakladatelství CooBoo. 
Knihu si můžete objednat zde.

6 komentářů:

  1. Ještě jsem nečetla, ale zní to vážně zajímavě:)

    OdpovědětVymazat
  2. Četla jsem dva předchozí díly a už se nemůžu dočkat až si přečtu tento.. je vidět, že jsem nebyla jediná :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně nebyla :D A užij si čtení a pevné nervy... budeš je potřebovat ;D

      Vymazat
  3. Rozhodně doporučuju :) u konce jsem myslela že se zblázním :D tak naštěstí dobrý, ale aji slzička ukápla :D

    OdpovědětVymazat
  4. Úžasná trilógia :)

    OdpovědětVymazat

Vaše názory mě vždycky potěší, takže rozhodně v komentování neváhejte. Poprosím vás jen o to, abyste nepoužívali profil Anonymní, ale abyste se raději přihlásili pomocí nějaké účtu, nebo zvolili možnost Název/adresa URL, kde napíšete svoje jméno nebo přezdívku. :)

Willinda


Pravidelní čtenáři

Používá technologii služby Blogger.

Zasílání novinek na email

Prohledejte blog

Očekávejte recenze:

Mluv by Laurie Halse Anderson

Autoři