Konec světa se blíží... | Rozhodující bitva - recenze

Název: Rozhodující bitva
Autor: Rick Riordan
Série: Kronika Cartera Kanea
Překlad: Dana Chodilová
Počet stran: 312
Anotace: Poslední rok byl pro Cartera a Sadie pořádně rušný. Proniknout do tajemství egyptské magie totiž není žádná hračka. Nejtěžší překážky je ale teprve čekají…
Zlé síly získávají převahu, had chaosu Apop unikl ze svého vězení a část rebelských mágů povstává proti Domu života. Sourozenci Carter a Sadie mají sehrát důležitou úlohu při záchraně světa. Zbývá jim však málo času, egyptští bohové jsou nevyzpytatelní a na každém kroku může číhat nebezpečí.
Závěrečný díl trilogie úspěšného amerického spisovatele Ricka Riordana (autora Percyho Jacksona) navazuje na předchozí díl Kronika Cartera Kanea - Rudá pyramida a Hněv bohů.

http://data.whicdn.com/images/45872242/tumblr_m8r9ltXLpU1roa0v8o1_500_large.pngKaneovic rodina zažila rušný rok… Nečekaná odhalení čekala sourozence Cartera a Sadie v první knize série, v Rudé pyramidě, kterou v nahrávkách poslali Ricku Riordanovi, aby se o ni podělil se světem. Tak čtenáři vstoupili do světa plného magie, egyptských bohů, příšer a bojů o nadvládu nad světem. Povstal totiž Apop, prastarý a nebezpečný bůh, který plánuje absolutní zkázu světa. Jediná osoba, která by ho mohla porazit, je také bůh, konkrétně ten sluneční. Ten si ale nepamatuje kdo je, a co dokáže, a to je velký problém. Carter se Sadie se ale nevzdávají. Apop je sice obrovský problém, ale není bohužel jediný. Někteří mágové se totiž nemohou smířit s tím, že Carter a Sadie s bohy spolupracují, a prot proti nim brojí a štvou proti nim ostatní. Proto pro Kanevic sourozence není vůbec jednoduché shromáždit dostatek mágů-spojenců, kteří chápou, co se opravdu děje a byli by ochotni bojovat za záchranu světa… Do závěrečného boje zbývá už jen několik dní, a sourozenci musí zvládnout ještě mnoho úkolů, než se mohou Apopovi postavit tváří v tvář. Dokáží náš svět zachránit?

Velice oblíbený a úspěšný Rick Riordan nám přináší závěrečný díl čtenářsky oblíbené série -Kronika Cartera Kanea, kde se naposledy setkáváme se sourozenci Carterem a Sadie. A jako obvykle je to příběh plný starodávných bohů, magie a kouzelných dobrodružství. A jelikož je to Riordanova práce, má kniha samozřejmě něco navíc.

http://data.whicdn.com/images/34575643/kanes_large.jpgPříběh má vlastně jasnou osnovu - hrdinové mají jen pár dní na poražení zla, a téma - další starodávní bohové, a je tak velice podobná jeho ostatním knihám (Percy Jackson, Bohové Olympu). Stále vás ale dokáže naprosto pohltit do děje a udržet u něj. A za žádnou cenu vás rozhodně neunudí. Děj je velice vyvážený, má pořádný začátek, prostředek rozhodně není pomalý a konec? Takhle se píše konec skvělé série! Barvo Ricku! Závěr je totiž natolik uzavřený, aby se všechno podstatné vyřešilo, ale zároveň dostatečně otevřený, aby si postavy mohly žít svůj vlastní život díky vaší představivosti. A nic víc si ani přát nemůžeme!

Přestože se jedná o čtení spíše pro mladší ročníky, rozhodně není vůbec problém, aby si knihu užil někdo starší. Jedná se o zajímavé čtení, kdy stránky otáčíte rychlostí blesku, a hlášky, které jsou doslova všude přítomné, nemají chybu. Pokud jste četli ostatní Riordanovy knihy, pravděpodobně byste očekávali, že vás už ničím nerozesměje, ale chyba lávky. Rozhodující bitva rozhodně nezklame a baví nejenom samotným vyprávěním, ale i poznámkami a hlavně hádkami mezi samotnými sourozenci v hranatých závorkách.

Riordan má velice osobitý styl a některým může chvíli trvat, než si na něj zvyknou. Stejně tak je to i s jeho humorem. Ale jakmile se jednou opravdu začtete, a věřte, že tady vám to nebude trvat moc dlouho, jste v tom až po uši. Kniha se čte lehce a jednoduše, ale není to taková kniha, kterou byste dočetli a okamžitě byste nevěděli, co jste to vlastně četli. Kdepak, Rozhodující bitva je velice záživná a chytlavá kniha, která s vámi zůstane dlouho po dočtení.

Rick Riordan není v psaní žádný nováček a také pro něj není žádnou novinkou příběh o starodávných bozích. Přesto je ale Rozhodující bitva zajímavé a hlavně svěží a originální čtení a skvělé zakončení jedné dobrodružné a kouzelné série. A rozhodně vás nezklame.

Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji nakladatelství Fragment