9. června 2013

Nepřítel může být nakonec i přítelem | Nepřítel mého nepřítele - recenze

Název: Nepřítel mého nepřítele
Autor: Kateřina Petrusová
Počet stran: 360
Dluhy se musí platit. To ví i bývalá policistka Joan, která má závazek vůči samotnému králi drogového podsvětí. Ten se nyní hlásí o splacení dluhu a jako pojistku unese Joaninu malou dceru Amy. Zvládne Joan zabít Roberta Bavettu, jednoho z vůdců italské mafie, a dostat svou dceru zpět? Co když existuje ještě jiný způsob, jak Amy zachránit?
http://data.whicdn.com/images/64087104/large.jpgKateřina Petrusová s Nebezpečnou láskou doslova prorazila. Nikdo totiž nečekal, že se z tak docela jasně vypadající knihy vyklube něco tak skvělého a chytlavého. Mnozí si ji přímo zamilovali a propadli jejímu skvělého stylu, velké množství čtenářek si ji oblíbilo, a jen málokterým vyloženě nesedla. A pokud už se tak stalo, málokdo jí vyčetl něco jejímu stylu, protože i jim se vlastně četla dost dobře. A něco na tom opravdu bude, protože i Nepřítel mého nepřítele má rozhodně něco do sebe.

Kniha vypráví o Mikeovu bratru Robertu Bavettovi, se kterým jsme se v Nebezpečné lásce už setkali. A autorka nám tím nemohla udělat větší radost. Robert je totiž dost zajímavá postava a to nejen díky tomu, že je daleko více propojený s rodinným podnikem – mafií. Díky němu se tak dostáváme do této oblasti „podnikání“. To ale není hlavní důvod, proč se jedná o pravděpodobně nejzajímavější charakter obou knih. Robert je… prostě Robert. A jen málokdo si ho nezamiluje. Příběh ale nevypráví sám, není totiž pouze o něm. Vypravěčské žezlo si předává s Joan. A příběh začíná právě ona.

Joan je bývalá policistka a momentálně pracuje v bezpečnostní agentuře. Od policie odešla v momentě, kdy málem nepřežila misi proti drogovému dealerovi Torovi. Ten ji nechal jít pouze proto, že si u ní tak schovával službičku, kterou si jednou v budoucnu hodlal vybrat. Zanedlouho po té akci Joan zjistila, že je těhotná. Odešla od policie a začala pracovat ve zmíněné agentuře. Celou dobu ale věděla, že Toro si dluh nezapomene vybrat. Což se také o tři roky později stalo. Toro se jí nejenom ozývá, ale unáší její dceru, aby zajistil, že Joan požadovanou práci opravu splní. Jejím úkolem je zabít Roberta Bavettu, mafiánského bosse, který se Torovi plete do cesty. A jelikož je v sázce život její dcery, Joan rozhodně neváhá.

Ano, ano, máme tu další romanci. Romanci od české autorky. Romanci od české autorky odehrávající se ve Spojených státech… Jak vám tohle všechno zní? Vyvozuje to ke knize docela dost předsudků, že? A všechno to, co jsem právě napsala, opravdu platí. Nepřítel je ale něco daleko víc.

Pravděpodobně se vám bude zdát, že kniha nemá vlastně tak docela originální děj, a částečně to bude také pravda. Bude to ale taky obrovská lež. Ano, jedná se o romanci, která se ve své podstatě docela podobá Nebezpečné lásce, je totiž také o střetu dvou značně odlišných světů a názorů na život a o poprání se hrdinů s následky jejich setkání a rozhodnutí. Je to ale také kniha se skvělým příběhem, který je svede dohromady, a který to všechno velice dobře zamotává. Mohla bych tu vyjmenovat pár věcí, které knize lze vytknout, ale i přes těch několik, v podstatě drobností, se ale stále jedná o skvělou knížku, která si rozhodně zaslouží přečtení.
Co knize ale rozhodně nelze vytknout a naopak se to musí hodně zdůraznit, jsou její hrdinové. Už v Nebezpečné lásce autorka dokázala, že skvělí hrdinové jí opravdu jdou, a zde to ještě potvrdila. A nemluvím pouze o ústřední dvojici Joan a Roberta, i když ti to samozřejmě vedou, ale i Johny se stane oblíbencem mnoha čtenářek. A i postava Tora je vlastně dost zajímavá a rozhodně se dostane pod kůži.

Zmiňuji to již po několikáté a zmiňovat to budu neustále. Přímo úžasný styl tato kniha má! A čte se díky tomu úžasně. Zkrátka jí otevřete, a za chvíli ji dočtenou zase zavřete. A budete se usmívat, řvát smíchy, brečet a občas i všechno najednou. Petrusová píše jednoduše a lehce, ale tak přirozeně, že knihu doslova hltáte. A po dočtení byste si ji nejradši přečetli celou znova.

Nepřítel mého nepřítele má rozhodně několik much. Ty ale určitě nebrání v tom, aby to nebyla skvělá a extrémně čtivá knížka, kterou si kdejaká čtenářka z celého srdce zamiluje.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji mnohokrát nakladatelství Fragment.