Éterové bouře a další problémy | Cesta věčnou nocí - recenze

Název: Cesta věčnou nocí
Autor: Veronica Rossi
Série: Nebe
Překlad: Michaela Škultéty
Počet stran: 224
Od chvíle, kdy se Árie dozvěděla o smrti své matky, uplynulo už několik měsíců. I Perry už je nějakou dobu Krvepánem a dívka o něm nemá žádné zprávy. Nyní se však mají znovu setkat. Po tomto okamžiku oba nesmírně touží, a skutečně jsou naplněna všechna jejich očekávání. Tedy aspoň zpočátku. Bývalá Osadnice však není Perryho druhy přijata nijak laskavě a kmen se začíná bouřit. Éter bouří každým dnem víc a víc a jediným příslibem bezpečí je Poklidná modř. Je však tento bezpečný přístav skutečný?

Pod nekonečnou oblohou… Dystopický příběh o hledání odpovědí a také romance o Árii a Perrym, dvou postav z naprosto rozdílného prostředí. Také ale charakteristika prostředí, ve kterém se příběh odehrával. A teď na něj autorka navazuje skvělým pokračováním, Cestou věčnou nocí

Vítejte zpátky v šíleně znějícím světě, jehož systém většina čtenářů (včetně mě) absolutně nepochopila. Ale v Cestě to naštěstí nevadí, protože se pohybujeme mimo svět, ve kterém Ária vyrůstala. Jsme v Perryho světě a ten je (více méně) normální a pro nás dobře pochopitelný. Bohužel ho ale sužují éterové bouře, které ničí všechno, kudy se proženou, a lidé nemají co jíst, protože bouře ničí úrodu. Nikde není bezpečno, nejen kvůli bouřím, ale také kvůli potulujícím se lidem, kteří se snaží najít útočiště a něco k snědku. Existuje ale prý místo, bezpečné místo, kde bouře nejsou a lidé tam mohou normálně žít… A Ária a Perry jsou odhodláni ho najít.

Veronica Rossi si s prvním dílem připravila dobrou půdu pro celou sérii, protože se vážně jednalo o povedený začátek. I Cesta věčnou nocí je značně povedená, jen má u nás menší problém. Nejedná se o celou druhou knihu tak, jak ji Rossi napsala. Knižní klub ji z rozhodnutí agentky rozdělil na dvě části, a tak tedy zbytek druhého dílu u nás teprve vyjde. Díky tomu se zdá, jako by se v této knize vlastně nic nestalo. A na jednu stranu je to vlastně pravda, dějově jsme se totiž zrovna dvakrát neposunuli. Na druhou stranu jsme se toho ale dost dozvěděli, postavy měly šanci se pořádně projevit a celkově jsme se více seznámili s prostředím.

http://m5.paperblog.com/i/40/400035/through-the-ever-night-launch-party-recap-L-iZBrCx.jpegKniha ale celkově působí nedokončeně a má samozřejmě proč, protože taková opravdu je. Čte se ale velice dobře a je rozhodně zajímavá. Pokud jste někdy četli takové ty půlené díly, které často autoři k sériím píší a máte při nich taky takový pocit necelistvosti, tak přesně tak se budete cítit i při čtení Cesty. Zkrátka víte, že tam něco chybí, i když třeba ani nemusíte vědět o samotném rozdělení. V tom místě, kde tato kniha končí, je jasné, že ta druhá část bude přímo nabitá událostmi, takže se určitě máme na co těšit.

Cesta věčnou nocí není rozhodně špatná kniha, čte se dobře a je dost zajímavá. Jen díky tomu, že jí značný kus chybí, nás to hlavní ještě čeká, takže se toho tady zase tolik neudálo. Měli jsme ale šanci poznat lépe hlavní hrdiny a několik nových postav, a to bylo velice příhodné. Celkově je Cesta dobrou knihou, která si rozhodně zaslouží vaše přečtení, pokud vás první díl série alespoň trochu zaujal. A Veronica Rossi umí příběh vyprávět skvěle, takže se nebojte, že byste se nudili.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuju mnohokrát nakladatelství  Knižní klub