26. července 2013

O andělích a osudu | Skrytá - recenze

Název: Skrytá
Autor: Marianne Curleyová
Série: Avena
Překlad: Naďa Funioková
Ebony vždycky věděla, že je jiná. Odlišovala se svýma fialovýma očima a její úzkostliví rodiče ji po celé dětství drželi na farmě v odlehlém údolí, kde ji i sami vzdělávali, chránili ji před každým nebezpečím – skoro jako by ji skrývali. Jenže teď se v Ebony něco mění. Něco, co se skrýt nedá. Dívka září, každým dnem je o něco krásnější a silnější. Když jedné osudové noci potká zvláštního, citlivého Jordana, něco uvnitř ní vybuchne – něco, co je vidět z nebes, něco, co od základů promění její dosavadní život. Ebony zatím neví, že je uloupený anděl, ukrytý na zemi. Jenže teď, když ji nebesa našla, budou ji chtít zpátky.

Starodávné proroctví dokáže člověku pořádně zamotat život. A často se nejedná pouze o jednu osobu, protože se tento magický osud týká více lidí, anebo v tom případě více andělů…

Ebony odjakživa věděla, že je jiná. Vždy ze společnosti nějak vyčuhovala. Ono se není čemu divit, fialové oči vypadají pokaždé zvláštně. To ale není všechno. Ebony je taky trochu hbitější a rychlejší než všichni ostatní, a má docela velkou sílu. A není to zásluhou hodin strávených ve fitku. Ebony je zkrátka odlišná. A díky podivným událostem, které ji svedou dohromady s Jordanem, chlapcem se záhadnou minulostí, a jeho andělským zachráncem Nathanealem     se konečně začne dozvídat, jak to tedy s ní doopravdy je, a čeho je součástí.

Marianne Curleyová není u nás tak úplně neznámou autorkou. Před několika lety jí u nás vyšla série Strážci času a nedlouho poté i samostatná kniha Dávná kletba. Osobně jsem měla čest pouze se Strážci času a četla jsem je už taky pěkně dávno. Za to ale hned několikrát, protože se mi knihy opravdu líbily (holt příběhu o cestování časem podlehnu vždycky.) A tak jsem byla na autorčinu další knihu velice zvědavá.

http://data.whicdn.com/images/69674220/large.jpgSkrytá začíná docela dobře, příběh je zajímavý a hned od začátku se něco děje. Začtete se rychle. Curleyová měla dobrý nápad a andělské téma podává čtenáři dobře. Vytvořila příběh pořádně zamotaný, že si někdy nejste vůbec jistí, co si vlastně máte myslet. Přesto je ale kniha velice předvídatelná. Jakmile se totiž začne Ebony svěřovat se vším, v čem se od ostatních odlišuje, už tak nějak víte, jak se bude příběh dále vyvíjet. Tím hlavním, to magickou zápletkou, kniha ale mile překvapí.

Rozhodně můžu napsat, že se jedná o čtivou knihu. Jakmile se do ní totiž začtete, bude vás příběh opravdu zajímat čím dál tím více, a budete opravdu zvědaví, kam to všechno povede. O co se ale možná nebudete zajímat skoro vůbec, je hlavní hrdinka, a vlastně většina postav. Nejsou to hloupé postavy, nad kterými by čtenář jen kroutil nesmyslně hlavou, jen zkrátka nezaujmou, a člověk si k nim nevytvoří žádný vztah.

Skrytá je kniha se zajímavým dějem a ještě zajímavějším prostředím. Jedná se také o čtivou knihu, u které se neunudíte, protože se toho v ní děje opravdu dost. Jen postavy doslova neokouzlí. Andělských knih není zase tolik, ale Skrytá je rozhodně zajímavým počinem.

Za poskytnutí recenzí kopie děkuji mnohokrát nakladatelství Jota