Ve správný čas na správném místě | Večeře s vampýrem - recenze

Název: Večeře s vampýrem
Autor: Abigail Gibbsová
Série: Temná hrdinka
Počet stran: 480
Vzrušující paranormální román zasazený v Londýně a zalidněný nezapomenutelnými postavami, mezi nimiž se rozvíjí navzdory okolnostem něco jako láska…
Když Violet Leeová cestou z večírku narazí na okouzlujícího a přitom děsivého vampýra Kaspara Varna, začne tak pro ni nebezpečná dobrodružná cesta, jakou si nedokázala představit ani v nejdivočejších snech. Vzájemná přitažlivost mezi Kasparem a Violet se nedá popřít a zdá se, že nedokážou odolat své touze – ale za jakou cenu?

Všechno je o načasování, o tom, být na správném místě ve správný čas. Někdy se to ale může spíše vymstít než hodit…

Violet o tom ví své. Kdyby totiž pozdě v noci nečekala na Trafalgarském náměstí na své kamarádky, neviděla by, jak skupinka podivných osob brutálně zavraždila asi třicet lidí. Kdyby tam tu noc nebyla, nedostala by se do politického zajetí a nebyl by jí odhalen svět nadpřirozena – svět plný krvelačných upírů. Kdyby tam tenkrát nebyla, nedostala by se do takového obrovské průšvihu, a mohla by svůj život dál žít v poklidném nevědomí. Ale to je vážně strašně moc kdyby…

http://data.whicdn.com/images/66361939/large.jpgViolet se stala svědkem brutální vraždy na Trafalgarském náměstí, a díky svému svědectví se stala politickým vězněm na královském dvoře upírů. Ale to není vše, čím se stala. Stala se taky důležitou osobou v životě jednoho z nich, Kaspara, který ale není jen tak obyčejný upír. Je totiž prince a následník trůnu. Jejich vztah ale nebude jednoduchý, ostatně nic s Kasparem a jeho rodinou není jednoduché. A když se do všeho zamotá ještě starodávné proroctví hrdinek, je nejen Violetin svět přímo vzhůru nohama.

Večeře s vampýrem zní jako docela dobrá paranormální romance, přestože je to vlastně fan-fiction na Stmívání. Má být totiž okořeněná dobrodružnější zápletkou a přímo z ní sálat charisma bad boye Kaspara. Tak to s tím Kasparem doopravdy platí, ale jinak je to strašně klišoidní knížka.

Příběh má docela potenciál, jak ta záhada s proroctvím a její řešení, tak dokonce i Violetino politické vězení. Obojí se ale řeší úplně okrajově, jedno na začátku a to druhé naopak zase na konci. Zbytek zaujímá romance. A bohužel není úplně povedená. Ano, takovéto střídání nálad, breptání a dohadování se nad tím, proč nemohou být spolu, by se ještě dalo zkousnout, ale nějak to prostě nejde. Nesedí to. Kaspar je velice tajemný a nepředvídatelný chlap, a možná až moc záhadný, že zkrátka nevíte, co si o něm máte myslet. A Violet… je prostě Violet. Ztřeštěná holka, která neví, co chce, a která se nakonec nechá přeci jenom strašně snadno ovlivnit. Některé momenty jsou mezi nimi ale povedené a hezky se čtou, nicméně jinak jejich vztah zkrátka tak nějak nefunguje.

http://harpervoyagerbooks.com/wp-content/uploads/2012/09/Dark-Heroine-7.jpgCo knize ale nemohu vytknout? Její čtivost. Přestože je příběh značně nesmyslný a v některých pasážích dokonce trapný, autorka píše velice čtivě, a nedělá vám problém se opravdu začíst. Takže si nesmyslnost textu nemusíte vůbec uvědomit, protože jste to přečetli tak rychle, že jste děj vstřebali jen povrchově a okolnosti jste ani pořádně nezaregistrovali. Když se tak ale nestane, a příběh vám zkrátka nesedne už od začátku, budete knihu dočítat akorát s tím, že se chcete dozvědět, jak je to tedy s těmi hrdinkami, a velice zdlouhavý a zbytečně protahovaný prostředek pro vás bude značně úmorný.

Nicméně když se opravdu začtete, a máte velkou šanci, že se tak stane, kniha se stane docela dobrým počtením, romance se vám bude líbit a budete i překvapeni směrem, jakým se příběh bude ubírat. A nakonec se budete i dost bavit, protože hlavní hrdinka má docela slušný smysl pro humor a po celou dobu vypouští velice dobré hlášky.