Závěr jedné dračí série | Návrat - recenze

Název: Návrat
Autor: Sophie Jordanová
Série: Drakie
Překlad: Miroslava Urešová
Počet stran: 264
V druhém díle Drakie se Jacinda rozhodla vydat za svou matkou, kterou drakijský kmen vykázal z města. Předtím ale ještě chce zachránit Miriam, mladší Cassianovu sestru, z enkroské pevnosti, protože cítí určitou odpovědnost za to, co se jí stalo. S Jacindou chce opustit město i Tamra, která se jednou provždy utvrdila v tom, že o ni Cassian nestojí a nikdy stát nebude, obzvlášť poté, co uzavřel svazek s Jacindou. Záchrannou skupinu nakonec ale tvoří čtyři osoby: Jacinda, Tamra, Cassian a Will. Všichni, i když s výhradami, ve finále odsouhlasí nebezpečný plán, v rámci kterého se má Jacinda dostat do pevnosti jako zajatec, najít Miriam a pak se jen nechat zachránit zbývající trojicí. Cassian by ji totiž díky poutu, které mezi nimi vzniklo po uzavření svazku, měl bezpečně najít. Jenže jedna věc je plán a druhá věc je realita...

Být drakiem, napůl člověkem a napůl drakem, není tak bezproblémové, jak to možná vypadá. Umět se proměňovat v draka, létat si jen tak po obloze a příležitostně vychrlit na protivné lidi oheň, zní přeci jenom jako pořádná zábava, a tak krásně svobodně. Být drakiem je ale hlavně strašlivě nebezpečné.

Život v kmeni má své výhody, ale samozřejmě i nevýhody. Jste mezi svými, nepřipadáte si divně, když se vám kouří z nosu a úst, protože na ostatních je taky něco zvláštního. Jste ale v neustálém nebezpečí. Mohli by váš kmen totiž objevit lovci a to by byl s celým kmenem, s celou vaší rodinou, konec. Přesně toho se teď bojí Jacinda, díky které teď lovci čmuchají kolem. Sama Jacinda v kmeni ale není, vydala se totiž do Pevnosti lovců, do strašlivého místa, kam lovci odvážejí chycené drakie. Nikdo přesně neví, co tam s nimi dělají. A nikdo to nechce zjišťovat na vlastní kůži. A přesně tam se teď vydává Jacinda, a ještě ke všemu dobrovolně…

Sophie Jordanová tuto sérii nakopla více než dobře. Jedná se sice o paranormální romanci s milostným trojúhelníkem, ale autorka ví, jak na to. Dala dohromady zajímavý příběh a velice lákavé prostředí (protože kdo by nemiloval draky, že?) a do toho zasadila romanci. Ano, je to právě ona, která příběh táhne, ale je to docela slušný tahoun příběhu, který vás vlastně dost baví. Drakie není série, která by se schovávala za úplně něco jiného, a proto v ní najdete přesně to, co slibuje.

A ještě něco navíc. Návrat je totiž velice čtivá kniha, kterou jste opravdu schopni přečíst za jeden večer. A je přímo nabitá událostmi. Dobrodružnými, akčními, romantickými, dramatický… na jaké si vzpomenete, věřte, že je v knize najdete. A dohromady tvoří skvělý celek, který budete číst jedním dechem.

Jacinda, Will, Cassian, Tamra aneb hlavní aktéři knihy. Se všemi se známe z minula a každý dostal v příběhu svůj zasloužený prostor. Stále je kniha ale samozřejmě především o Jacindě, Willovi a Cassianovi. To oni jsou tou hlavní trojkou, kolem které se příběh točí. V minulém díle byl velice dobře udělaný onen milostný trojúhelník, protože by to nebylo tak, že by sama Jacinda neustále přemítala, ke komu vlastně patří a ke komu ji to více táhne. Ale toto rozhodování bylo udělané tak nějak prostředím a tím vším, co se kolem nich dělo. Tady už to tak dobré není. Jacinda totiž přemítá, uvažuje a dost často se rozmýšlí nad tím, kdo je pro ni ten lepší parter a proč. A stalo se to docela otravným aspektem knihy. Přeci jenom je to stále ještě v hodně snesitelné míře a neděje se to zas tolik. Nicméně bych to označila za menší pokles od minula, protože tam jsem si myslela, že autorka se něčemu podobnému vyhne a udělá ten trojúhelník trochu jinak. Bohužel ale zaběhla do známých kolejí.

Troufám si tvrdit, že dnes už je docela těžké najít zajímavou trilogii, která je opravdu trilogií a která čtenáři dá přesně to, co slíbí. Drakie ale taková je. Slibuje zajímavý příběh o dracích a jejich životě, který je v Návratu přiblížen daleko více, slibuje čtivý a chytlavý děj a slibuje dramatickou romanci. A všechny své sliby dodržuje. A Návrat je velice dobrým zakončením skvělé série, sice trochu více klišoidní v úplném závěru, ale v takovémto příběhu je to přijatelné. A čtenáři i vlastně žádané. Takže pokud máte rádi trochu akčnější čtivo, které není skoupé na emoce, rozhodně neváhejte, protože pak je Drakie to něco přesně pro vás.
Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji mnohokrát nakladatelství CooBoo