Jaký je život po smrti? | Reset - recenze

Název: Reset
Autor: Amy Tinterová

Série: Reset
Překlad: Jana Hejná
Počet stran: 384
Nakladatelství: Egmont
Před pěti lety jsem zemřela. O 178 minut později jsem vstala z mrtvých.Před pěti lety byla dvanáctiletá Wren Connollyová třikrát střelena do prsou. Po 178 minutách vstala z mrtvých jako resetka: silnější, rychlejší, odolnější a bez emocí. Čím déle jsou totiž reseti mrtví, tím méně v nich zůstává po oživení lidského. Wren 178 je nejnebezpečnější reset v Texaské republice. Nyní ve svých sedmnácti letech slouží v polovojenské jednotce společnosti KLEZ(Korporace pro lidskou evoluci a zalidnění).
Wren je jako zkušená bojovnice pověřena výcvikem nových resetů, ale její poslední nováček – Callum Reyes – je nejhorší, jakého kdy viděla. Callum byl oživen 22 minut po své smrti, a tak prakticky zůstal člověkem. Má příliš pomalé reflexy a nepatřičné otázky a jeho nikdy neuvadající úsměv vyvádí Wren z miry. Pořád však odpovídá za jeho výcvik. Když Callum odmítne splnit rozkaz, dostane Wren poslední šanci ho srovnat – jinak ho bude muset zlikvidovat. Wren dosud vždy uposlechla každý rozkaz a ví, že když se vzepře, bude také zlikvidována. Ale zároveň se nikdy necítila tak živá jako s Callumem…

Jaké to je po smrti? Nebo přesně v tom momentě, kdy člověk umírá? Cítíme něco? Nebo prostě najednou tak nějak přestaneme existovat? Zeptejte se Wren, ta o tom ví své… je totiž reset, smrt už zažila.

Chucherías y cachureos | via Tumblr
Před pěti lety Wren zemřela, byla třikrát střelena do hrudníku a bylo jasné, že nepřežije. Nikdo ale nevěřil, že se stane resetem, byla mrtvá moc dlouho. Po 178 minutách se ale probudila. Od té doby je nejnebezpečnější reset v celé republice, nic necítí, neprožívá žádné emoce a nemá slitování. Slouží ve vojenské jednotce republiky, vydává se do akcí na odstranění nebezpečných resetů a cvičí nováčky. A je legendou. Je to přeci jen Reset s nejvyšším číslem. Všechno se ale změní, když dostane na výcvik kluka s číslem 22, Calluma. Ten byl mrtvý tak krátce, že je vlastně ještě člověk, je pomalý, neohrabaný a neustále odporuje. A to se společnosti líbit opravdu nebude.

Když si tak čtete anotaci na Reset, zní to skvěle. Prozradí vám jen okolnosti a umístění, ale nic se v podstatě o příběhu nedozvíte, jedno ale víte jistě. Jedná se o akcí nabitou sci-fi… pak ale dočtete konec anotace a možná budete mít i chuť knihu zase vrátit zpátky na poličku, protože se objevuje jasná romance, a díky tomu prostě víte, co se bude dít. Doporučuju ale, abyste knize dali šanci, protože to za to vážně stojí.

Od první stránky se jedná o čtivou knihu a po celou dobu se toho rozhodně nezbaví. Takže jste do čtení doslova ponořeni. A že se toho stane opravdu hodně. Nejedná se o knihu s obrovským stránkovým rozsahem, ale přesto je doslova nabitá událostmi. A není to pouze romance. Ta není žádný okrajový děj, to je jasné, jedná se o spouštěč celého příběhu. Je ale hezká, zajímavá, není otravná, a čtenáře ty dva vyloženě baví sledovat a přeje jim to.

القوات الخاصه
Samotný příběh je také rozhodně povedený. Autorka zajímavě uvádí důvody, proč se vlastně jedná o dystopický svět a co je na něm tak dystopického a sděluje nám všechno, co o něm potřebujeme vědět. Takže o všem jsme si schopni udělat velice dobrý obrázek.

Bylo více než zajímavé sledovat myšlenkové pochody hlavní hrdinky a celkově se koukat na svět jejíma očima. Jedná se totiž o (a teď omluvte prosím můj slovník) hustou postavu. Nejen protože je nejlepší reset, ale tak celkově, kvůli tomu, jak se chová a jak myslí. Čtenáři možná nepřiroste úplně k srdci, ale rozhodně ho zaujme a bude více než zvědavý, co bude dál dělat.

Reset je povedená kniha. Příběh, prostředí, hrdinové i atmosféra… všechno povedené. Je to velice čtivá kniha, která vás do sebe prostě vtáhne, a na konci jen tak vypustí. A přestože neobsahuje doslova dech beroucí závěr, díky kterému byste nemohli žít bez pokračování, rozhodně vás konec dokáže nalákat k přečtení dalších dílů, které budou ještě velice zajímavé.

Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji nakladatelství Egmont