Objevte s Clary nový svět! | Město z kostí - recenze

Název: Město z kostí
Autor: Cassandra Clare

Série: Nástroje smrti
Překlad: Eva Maršíková
Počet stran: 416
Když se patnáctiletá Clary Frayová vydá do newyorského klubu Pandemonium, vůbec netuší, že se stane svěddkyní vraždy, kterou spáchají tři teenageři se zvláštním tetováním na těle a podivnými zbraněmi v rukou. Mrtvola pak jednoduše zmizí. Nejde jen tak zavolat na policii, když jsou vrahové pro všechny ostatní neviditelní a na místě činu nezbyla ani kapka krve, která by napověděla, že tu zemřel člověk. A byl to vůbec člověk? Takhle se Clary poprvé setká s lovci stínů, bojovníky, kteří mají chránit svět před démony.

Nástroje smrti u nás nejsou žádnou novinkou, ba právě naopak. Dostalo se jim ale novému, hezkému kabátku a Krasomil Pohroma už není Krasomil ale Magnus Bane. Hlavní ale je, že tu jsou a budou, a všech šest dílů!

Clary Frayová je vlastně obyčejná středoškolačka. Jednoho večera, kdy se svým nejlepším kamarádem Simonem vyrazí do newyorského klubu Pandemonium, ale zjistí, že to není tak úplně pravda. Nejenže objeví nový, magický svět plný kouzel, démonů, nadpřirozených bytostí a lovců stínů, ale také zjistí, že do něj patří. A od té doby není její život vůbec jako před tím… je plný objevování nových věcí, boje s démony a dalšími bytostmi a také plný lásky.

Ještě jste neslyšeli o Nástrojích smrti? Tak to je ale vážně hodně divné… Alespoň zaslechnout jste něco museli! Ne? Tak to rozhodně musíte co nejrychleji napravit, jedná se o skvělé čtení. Cassandra Clare totiž vytvořila velice zajímavý svět, který nám postupně odhaluje, a do něj zasadila pořádně zamotaný a nepředvídatelný příběh, který je strašně lehké si oblíbit. Od začátku až do konce se jedná o čtivou knihu, která si čtenáře určitě zvládne získat, a to velice jednoduše. Clareová totiž rozhodně umí psát. A jejímu kouzlu se dá lehko propadnout. Město z kostí má tu správnou, doslova elektrizující, atmosféru. Přesně takovou, která vás neustále nutí číst a číst a díky které nedokážete bez knihy moc dlouho vydržet.

Cassie si na příběhu nechala hodně záležet a její tvrdá práce je opravdu vidět. Děj je promyšlený, řádně zamotaný s mnoha připravenými zvraty, na které rozhodně nejsme připravení my. Je to jedna velká jízda, která sice začíná trochu pomalu a nerozhodně, ale jakmile nabere ty správné obrátky, stojí za to, opravdu.

Na knize je opravdu vidět, že si s ní autorka pohrála, nic není nedomyšlené a postavy rozhodně nejsou ploché a bezcharakterní. Kterákoliv postava se objeví, je zajímavá a žádá si vaší pozornost, až si z toho množství skvělých postav nejste schopni vybrat tu vaši oblíbenou. Autorčiny postavy mají zajímavou minulost, nejsou nudné, naopak, jsou velice vtipné a člověku zkrátka strašně rychle přirostou k srdci.

Nástroje smrti jsou jakousi klasikou. Nemusí se vám líbit, nemusí vám na nich něco sednout, ale je tu opravdu obrovská pravděpodobnost, že si je naprosto zamilujete. Město z kostí stojí za vaši pozornost, pokud máte rádi akční a dobrodružné paranormální knihy se skvělým humorem. A jakmile se do ní začtete, jste ztraceni... protože vás dokáže naprosto okouzlit.