Zákeřný vir stále mezi námi | Životy, které jsme ztratili - recenze

Název: Životy, které jsme ztratili
Autor: Megan Creweová
Série: Tak padne náš svět
Překlad: Barbora Čermáková
Počet stran: 268
Nakladatelství: Egmont
Tajemný virus téměř zničil malou ostrovní komunitu, v které Kaelyn dosud žila. Po měsících přísné karantény připlouvá k ostrovu první loď z pevniny. Ale přestože Kaelyn má velkou radost, že opět vidí svého přítele Lea, zprávy, které přináší, nejsou vůbec dobré. Virus zdecimoval i pevninu a lidé tam potřebují pomoc stejně zoufale jako ostrované.

Všechno to začalo drbáním… a pak se všechno naprosto změnilo. Zákeřný vir neznámého původu se dostal mezi lidi a většinu z nich nakazil nevyléčitelnou nemocí. Celá společnost se rozpadla, nic nefunguje a přeživší se skrývají a snaží se nepřijít do kontaktu s nemocnými, protože chtějí co nejdéle přežít. Kaelyn to ale nevzdala, snaží se na svém ostrově co nejvíce pomáhat, i když jsou podmínky čím dál tím horší. Ale přeci jenom se se objevuje naděje a ona a její kamarádi se k ní upoutají a jsou odhodláni pro záchranu lidí udělat cokoliv. A tak se vydávají na dlouhou cestu, kterou ani netuší, zda přežijí. Ale za to, co je v sázce, jim to stojí!

„Šli jsme další dva dny. Zastavili jsme jen krátce v několika malejch městech po cestě, auto jsme nikde nenašli. Bolel mě žaludek, kyčle a nohy. Konverzace pomalu upadala, až nakonec přestala úplně. Drobný vítězství nás čekalo druhej den, kdy jsme v jedný garáži našli polici plnou konzerv a špulku ocelovýho drátu.“

All things Europe
Druhé díly jsou ošemetné a obzvláště já s nimi nemívám zrovna dobré vztahy. Proto jsem byla k pokračování knihy Tak padne náš svět značně skeptická, protože jsem vůbec, ale vůbec nevěděla, co mám čekat. O to víc jsem byla překvapená, jak moc se mi kniha líbila a jak mě dokázala velice mile překvapit. Takže pokud vám na prvním díle něco nesedlo a nebyli jste si jistí, zda ve čtení série pokračovat, dejte druhému dílu šanci, rozhodně si ji totiž zaslouží.

Hned na začátku mi autorka udělala obrovskou radost. Velice rázně se rozloučila s deníko-dopisovým stylem psaní a přešla na „normální“ vyprávění. A já nemohla být šťastnější. Protože právě tento styl bylo to něco, co mi na prvním díle vůbec nesedlo. Tentokrát to ale už bylo ono a já si čtení opravdu užila. Příběh se tak stal velice čtivým a chytlavým, a opravdu mě máloco od knihy odtrhlo.

TumblrPříběhově se vám sice po dočtení může zdát, že se toho zase tolik nestalo, ale když se nad tím pořádně zamyslíte, uvědomíte si, že se toho stalo vlastně vážně hodně. V okolním světě a ve společnosti. A teď šlo autorce především o to, aby nám to všechno ukázala. Je totiž důležité, abychom věděli, jak to momentálně vypadá ve světě, jak se lidé chovají, a čeho jsou schopní, a to se jí opravdu povedlo zobrazit.

Samozřejmě, že je tu i příběh. Je o cestě. A každé putování bývá zdlouhavé, náročné a místy i značně nudné. Tady ale ne. Autorce se povedlo události pořádně vygradovat, takže se kniha čte opravdu skvěle. A navíc mají Životy opravdu zajímavou atmosféru, místy mrazivou, ze které nebudete mít často do husí kůže daleko.

Pokud si rádi přečtete opravdu promakaný apokalyptický příběh, pak je tato série to pravé pro vás. A obzvláště její druhý, Životy, které jsme ztratili, se vám budou líbit. Protože Creweová se tu opravdu zabývá okolním světem a řeší, jak to tam vypadá a funguje, za což rozhodně palec nahoru. A i příběhově je kniha velice dobře promyšlená a čtivá, to také díky skvělé atmosféře, která ji po celou dobu rozhodně neopustí.
Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji mnohokrát nakladatelství Egmont.