Eon nebo Eona? | EONA: Poslední dračí oko - recenze

Název: EONA - Poslední dračí oko
Autor: Alison Goodmanová
Série: Eon
Překlad: Jan Kozák
Počet stran: 410
Rok vydání: 2011

Další pohnuté osudy statečné dívky Eony, adeptky dračí magie v zemi zasažené válkou. Po odhalení svého tajemství, které se trestá jedině smrtí, se ocitá na útěku před armádou uzurpátora Sethona, který se zmocnil násilím trůnu a za každou cenu hodlá uskutečnit svoje temné záměry.Má-li v zemi opět zavládnout mír, musí Eona najít právoplatného císaře Kyga a magický černý foliant, aby mu pomohla získat zpátky trůn. Jako dračí oko se však sama stává hrozbou pro svůj lid, neboť nikdo neví, že nemá pod kontrolou svoji sílu. Zoufalá Eona je nakonec nucena uzavřít smlouvu s dávným nepřítelem, který může všechny vyhubit.

Eona - A Mirror in your Eyes by DeexalisJeště donedávna byla Eona Eonem, obyčejným učněm, kterých je vždy hned několik. V přestrojení za chlapce, protože jako žena na něco takového neměla právo, se chystala zkusit své štěstí při získání drakovy přízně a chtěla se tak stát novým dračím okem. Eona, teď opravdu Eona, to štěstí měla, ale záleží na tom, z jakého úhlu se na to podíváte. Drak si ji vybral, to ano, a konkrétně dlouho ztracená dračice, o které skoro nikdo nic neví. Sice už tedy nemusí skrývat svou pravou identitu, cože je to plus, ale jako dívka to mezi samými mocnými muži rozhodně nemá lehké. A hlavně tak úplně nezvládá ovládání sil, které ke spojení s její dračicí patří, cože je obrovský problém. Obzvlášť, když se trůnu násilím zmocnil generál Sethon, v zemi tak probíhá válka a má-li se situace vyřešit, a vyřešit se musí, protože v tomto stavu nemůže země zůstat, musí se na trůn vrátit Kygo, právoplatný císař země. A tento úkol si na svá bedra ještě spolu s dalšími císařovými spojenci vzala právě Eona, protože věří, že Kygovi dokáže díky spojení se svou dračicí pomoci. Zvládne to ale, když si právě touto věcí není vůbec jistá? Anebo se díky tomu stane obrovskou hrozbou pro úplně všechny?

Četli jste Eona? Taky se vám Znovuzrození dračího oka tak strašně moc líbilo? Tak to jste se určitě taky nemohli dočkat pokračování, že? Splnilo pokračování vaše očekávání? Moje rozhodně ano, a dokonce ho i velice překonalo!

Eona by chu0403Ta Goodmanová! Ona prostě psát vážně umí. Eona je totiž perfektně napsaná. Od začátku až do konce se jedná o velice čtivou knihu, kterou rozhodně za žádných okolností nebudete schopni ani na chvíli odložit. Zároveň je její styl i trochu odlišný od všeho, co jsem snad kdy četla. Takový trochu poetický, ale zároveň vlastně vůbec ne, protože dějový je opravdu hodně. Opravdu trochu zvláštní, ale možná takhle píší u protinožců a my na to jenom nejsme zvyklí…

Eona má hlavně velice nádherné prostředí. Opravdu. Goodmanová všechno skvěle promyslela a zakomponovala do kultury, která je většině z nás neznámá a při tom je opravdu nádherná. Všechny ty krásné tradice, mýty a všechno, co nějak s čínskou a japonskou mytologií a kulturou souvisí, vám tu autorka naservíruje na stříbrném podnose a vsadím se, že z toho budete pěkně paf.

Příběh v této knize je doslova nabitý události a opravdu se neustále něco děje. Poslední dračí oko je velice akční kniha, ale najdou se v ní i velice „pomalé“ chvilky, které tu akční stránku příběh krásně umocňují a doplňují. Všechno je pak dobře vyváženo, takže vás rozhodně, ale opravdu rozhodně, nikdy nic neunudí.

Autorce se povedlo skvěle spojit jak velice zajímavou kulturu a prostředí, která nezaujme jen málokoho, tak i povedený příběh, který je opravdu tak dobře udělaný, jak říkám a záměrně o něm neříkám víc, protože vám ten skvělý pocit z něj zkrátka nechci zkazit. Ale věřte mi, je to vážně skvělé čtení. A pak je tu ještě ta okouzlující atmosféra, kterou je celá kniha protkána. Ta pak tvoří skvělou třešničku na dortu a z Eony: Posledního dračího oka se tak stává jedna z těch nejlepších fantasy knih, jakou jsem kdy četla.
Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji mnohokrát eshopu Knihcentrum.