Královna hřbitovů podruhé | Království - recenze

Název: Království
Autor: Amanda Stevensová
Série: Restaurátorka
Část: druhý
Počet stran: 360
Překlad: Věra Klásková

Amelia Grayová restauruje staré hřbitovy a píše blog o všem, co souvisí s tradicí pohřbívání na americkém Jihu. Kromě toho má také schopnost vidět duchy, o čemž však – na rozdíl od těch prvních dvou věcí – málokdo ví. Poté, co se málem stala obětí pomateného vraha, vezme Amelia zakázku na obnovu starého hřbitova v městečku Asher Falls v Jižní Karolíně. Brzy však začíná mít neblahé tušení, že se zde ocitla z úplně jiného, mnohem temnějšího důvodu…
Proč se na dně Zvonkového jezera nachází ještě jeden hřbitov? Proč to Ameliu pořád táhne ke hrobu, který objevila v lese? Jako by Asher Falls, tomu chřadnoucímu království, někdo sežral duši. Lidi, domy, dokonce i samotný vzduch, všechno jí zde připadá poskvrněné, nasáklé zlem. K obnově může dojít ale jedině tehdy, pokud nejprve Amelia objeví pravdu. Pravdu o Asher Falls – i pravdu o sobě samotné…

Okřídlená duše byla opravdu zajímavým počinem s povedenou paranormální zápletkou, která byla sice dostatečně rozvinutá, ale ještě na svůj pořádný výstup teprve čekala. A ten nastal v Království a musím říct, že to bylo opravdu něco parádního!

Po dočtení Okřídlené duše jsem byla na pokračování sice zvědavá, ale nebyla jsem si úplně jistá, jestli ho chci číst hned. Nedokázala jsem totiž vůbec odhadnout, o čem by to tak mohlo být (a anotace převážně nečtu). Měla jsem takovou představu, že Amelie vždycky dostane nějaký hřbitov na opravu, něco se tam zvrtne a s Devlinem to pak nějak vyřeší. Něco pravdy na tom i je, ale zároveň na tom není té pravdy ani ždibet. A tak mě dokázal příběh Království opravdu velice a skutečně mile překvapit (a párkrát dokonce i upřímně vyděsit!).

UntitledZačíná sice tak, jak jsem si myslela, že začínat bude, a tedy novou zakázkou na zrenovování hřbitova. Jenže tentokrát bez Devlina, který se v celé knize ani jednou neobjevil! (Což byla vážně škoda, ale to je jenom taková moje malá poznámka…) Amelie sice na něj čas od času myslela, ale to bylo tak všechno. Měla toho totiž opravdu hodně. Po trochu zdlouhavějším úvodu, po které si nejste úplně jisti, co si máte myslet, se všechno začíná řádně rozvíjet a pekelně zamotávat. Stevensová ale píše chytře, a tak opravdu ví, co čtenáři kdy odhalit, aby ho ke knize pořádně připoutala a udělala ji tak velice čtivou. V této oblasti ji ale musím vytknout jednu maličkost, která mi opravdu nesedla. Jedná se o konce jednotlivých kapitol. Až moc se tady totiž snaží čtenáře napínat a je to vážně dost přehnané. Skoro na každém konci nějaké kapitoly se něco nového a trochu šokujícího odhalí nebo stane, ale v začátku té další na to autorka hned nenavazuje, ale vypráví o trochu později, a pak se k tomu zpětně vrací. Sice to rozhodně neubírá na čtivosti, ale nepůsobí to zrovna nejlépe.

UntitledDějově se ale kniha opravdu povedla. Sice vlastně nijak nenavazuje přímo na události prvního dílu, ale za to si šikovně připravuje půdu pro ten třetí. Rozhodně se ale nejedná o takový ten druhý díl, kde by se absolutně nic nedělo a byla by důležitá pouze jedna, nebo maximálně dvě události. Tahle kniha totiž bude možná tou nejdůležitější z celé série a rozhodně bude i jednou z těch nejpovedenějších. Zopakuju to tedy ještě jednou, protože opakování je matka moudrosti, příběh je vážně velice zajímavý. Možná sice trochu předvídatelný, protože čtenář, který má s podobnými příběhy trochu zkušenosti, bude jeho pointu schopný odhalit trochu dříve než samotná hlavní hrdinka, ale rozhodně ho ale bude moc bavit, protože se opravdu hodně povedl.

Království se nám také více odhaluje a rozvíjí jak charakter a minulost Amelie, což příběhu rozhodně prospívá, tak i samotný svět duchů a další bytostí. Není nám zase sice odhaleno všechno, nicméně se toho dozvídáme opravdu dost a jsme si tak schopni udělat docela přesný obrázek zvláštního světa, ze kterého budeme mít možná dokonce pořádnou husí kůži.

A do toho ještě ta skvělá, trochu mrazivá, strašidelná a napínavá atmosféra! A tak se z Království vyklubalo opravdu skvělé čtení, které se rozhodně bude líbit nejednomu fanouškovi dobrodružných a záhadných paranormálních příběhů.

Za poskytnutí recenzního ebooku děkuji mnohokrát nakladatelství Knižní klub
Knihu si můžete pořídit zde