15. prosince 2013

Malé, milé, bezvadné | S hlavou v - oblacích- pejru - recenze

Název: S hlavou v oblacích pejru
Autor: Kateřina Petrusová
Počet stran: 120
Anotace: Stačí okamžik a váš život může být vzhůru nohama! Něco o tom ví i Markéta, kreativní ředitelka malé reklamní agentury, které víkend v jižních Čechách změní život. Kam se poděla profesionálka z města, která to má v hlavě srovnané? Pár sebevíc příjemných chvil na vesnici po boku typického "vidláka" přece nemůže změnit celý pohled na svět! Nebo snad ano?...
Když se mi před nějakým rokem a půl dostala do rukou prvotina Katky Petrusové, Nebezpečná láska, byla jsem na knihu zvědavá, ale zároveň jsem k ní přistupovala trochu obezřetně. Po přečtení jsem si ale byla naprosto jistá, že se Katka zařadila mezi mé nejoblíbenější autory a pokračování Nebezpečné lásky, Nepřítel mého nepřítele, mě v tom akorát utvrdilo. A proto jsem si opravdu nemohla ujít i její další knihu, S hlavou v oblacích pejru.

Příběh vypráví o úspěšně marketingové ředitelce Markétě, která se chystá na víkend s přáteli do jižních Čech, ale díky srážce s koněm (ano, opravdu s koněm) se na místo určení nikdy nedostane. Právě díky tomu koni se potká s Pavlem, sedlákem, a jak ho sama označuje - vidlákem, ze Lhoty, se kterým poté stráví víkend… a to jí kompletně změní život. Pokud se ptáte jak, odpověď naleznete v této uzounké knížce. Možná to už někoho z vás napadne a možná bude mít i pravdu, protože v tomhle směru je docela jasné, o čem to vlastně je a jak to dopadne. To ale nic nemění na tom, že si knihu rozhodně opravdu užijete a možná dokonce zamilujete.

Petrusová totiž píše báječně. Vtipně, chytlavě a rozhodně čtivě. Už díky první stránce se upřímně pobavíte a po celou dobu čtení se několikrát budete doslova válet smíchy po podlaze. V jednu chvíli jsem se sama smála tak strašně moc, až jsem vzbudila celý byt a byla jsem tázána, jestli se se mnou něco neděje...

Příběh je sice možná předvídatelný a dá se říct i jasný, ale to rozhodně ničemu nevadí. Přesto dokáže i několikrát velice mile překvapit. A co teprve postavy! Ty za tu zmínku vážně stojí!

UntitledMarkéta je totiž naprosto skvělá hlavní hrdinka. Sice někomu možná tak úplně nesedne, ale to vůbec ničemu nevadí. Jedná se o velice dobrou vypravěčkou, která vás rozhodně ničím neunudí, ba právě naopak, její myšlenkové pochody jsou na celé knize to nejlepší. Její protějškem je tu již zmíněný Pavel, který ale prostor ve vyprávění nedostal. Nicméně to nám rozhodně nebrání v tom, abychom si o něm vytvořili docela hezký obrázek a zjistili, že je to také velice zajímavá postava, která samo sebou také nešetří pořádnými a skvělými hláškami.

S hlavou v oblacích pejru je rozhodně zajímavá kniha. Jedná se totiž o úžasnou oddechovku, která vás dokáže perfektně nastartovat a rozhodně vám dokáže úžasně zlepšit náladu. Je to sice taková jednohubka, ale to je na ní možná právě to nejlepší… až se totiž za nějakých těch čtrnáct dní, za měsíc, budete cítit trochu mizerně, bude vám stačit hodinka s touhle báječnou a vtipnou knihou, a už se tak rozhodně cítit nebude.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji mnohokrát nakladatelství Fragment